Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. mai 2008

Oppdatering fra gamle dager. (In Norwegian).

Nå leste jeg noe om at oljeprisen, lett kunne nå over 150 dollar fatet, i den nærmeste fremtid, og at prisen lå på rundt 130 dollar fatet nå.

Jeg husker på 90-tallet, da lå vel oljeprisen på ca. 30 dollar fatet, så Norge får nok mye mer penger nå ja.

Men jeg husker bestefaren min, Øivind, på Sand, hva han sa på begynnelsen av 80-tallet.

Da var det høy inflasjon, og polstreik, og alt mulig.

NRK-streik hadde dem og.

Og nedleggelse av bedrifter i Mo i Rana.

Sånne ting.

Og da klagde bestefaren min, som om han syntes at folk hadde blitt litt lurt da.

For det en politiker hadde sagt, på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet, da de fant olje i Nordsjøen.

'Vi har så mye olje at vi kan gi det bort', hadde en ansvarlig politiker sagt.

Så da ble han bestefaren min skikkelig irritert, og nevnte hva han politikeren hadde sagt da, og usja, fordi, det stemte ikke med hva som foregikk på begynnelsen av 80-tallet, for da var det økonomiske problemer med høy inflasjon, og lønnstopp, og sånne ting.

Så hva Gro H. Brundtland & Co., dreiv med da, det er ikke godt å si.

Men det er bra vi fikk en Høyre-regjering på 80-tallet og, med Willoch, for da ble det lov å gå å handle i butikken etter kl. 13 på lørdager, og vi fikk også nærradioer, i tillegg til NRK radio.

Før ca. 1984/85, så var det bare en norsk radiokanal, og det var NRK.

Man kunne høre på Radio Luxemburg, som pratet på engelsk, eller man kunne høre på noe som het NATO-radioen, som kom på 80-tallet vel, som var i Oslo, i forbindelse med noen amerikanere som jobba på Kolsås, eller noe sånn da.

Noe sånt.

Der jobba vel også hu Lill fra Svelvik, mener jeg å huske, kom jeg på nå, som vaskehjelp, så der tror jeg det kan ha foregått litt av hvert.

Men samme det.

Jeg mener hu smilte litt, eller var litt sånn, jeg husker ikke utrykket, men samme det, når hu nevnte det her, med at hu jobba der.

Eller hu sa vel at det var mange menn der, eller noe, noe sånt.

Men men, samme det.

Radio ja.

Det var jo bare en TV-kanal på den tida her.

Og en radio-kanal.

Så det var ganske kjedelig.

Men så kom VHS-videoen.

Nærradioene.

Satelitt-tv.

Og brusmaskinen da, ikke minst, soda stream og kenwood.

Og oppvaskmaskinen.

Hva mer kom på 80-tallet.

Det var veldig mye sånne ting, så det var nesten som en annen verden, på slutten av 80-tallet, sammenlignet med begynnelsen av 80-tallet.

Tabloid-avisene, kom vel på den her tida også, uten at vel alle synes at det var en fordel.

Tennis-sokkene kom.

Det husker jeg var en stor nyhet.

På 70-tallet, så var det bare sånne brune sokker med psykedeliske mønster, mener jeg å huske.

Og gardinene og vegg-til-vegg teppene, hadde alle psykedeliske mønstre.

Og klesbutikker, det var sånn man holdt seg unna.

Det var foreldrene som kjøpte klær.

Og jeg brukte nok fattern sine sokker, siden jeg hadde sånne brune med rare mønstre på.

Så når tennis-sokkene dukket opp i butikken, da var det en stor nyhet, det var liksom klesplaggenes svar på brusmaskinen og vannsengene og videospilleren.

Så det ble mote, for alle var lei av de krøllete brune, 70-talls sokkene, som det aldri var mulig å finne noe par av.

Så da skulle man gjerne brette opp olabuksene, som jeans vel fortsatt blir kalt i Norge, for å vise frem, at her hadde man ekte tennis-sokker fra matbutikken osv, og ikke noen krøllete 70-talls sokker med halvveis psykedeliske, LSD-aktige, mønstre osv.

Etterhvert på 80-tallet, så begynte postordreklubb-sokkene, å ta over.

Da gikk det ann å bestille sokker, som vel var ensfargede da, som skulle ha strikk som ikke klemte osv., så fikk man tre par sokker i posten, noen ganger i året da, så det var vel ganske praktisk.

Da gikk man ikke tom for sokker i hvertfall.

Men men.

Det med at tennissokkene ble så populære, det var nok fordi alle var så lei av 70-tallet, som var ganske kjedelig, med bare en tv og radio-kanal, og med butikker som stengte kl. 13 på lørdager osv.

På 80-tallet, så kom det så mye nytt, som videospilleren, tv-spill, spill som donkey kong, vannsenger, videokamera, oppvaskmaskin (selv de kanskje kom enda tidligere), rubiks kube, tennissokker som sagt, satelitt-tv, dynastiet og andre såpe-operaer på tv, datamaskiner som vic-20 osv, microbølgeovnen, osv, osv.

Så det var skikkelig mye som skjedde på 80-tallet, så det var egentlig ikke kjedelig å vokse opp da.

Men 70-tallet var kanskje litt kjedeligere, det er sant, så ting forrandret seg ganske mye i Norge, fra 1980 til 1990, vel mer enn, i hvertfall på overflaten, enn fra 1990 til år 2000, da var det vel bare internett som dukket opp.

Men det er mulig det skjedde andre ting under overflaten, det er mulig.

Men men, man kan ikke vite alt, men på slutten av 60-tallet, da de fant den første oljen i Norge, da var i hvertfall folk rause, for da var det en kjent politiker som hadde sagt på TV da, i følge farfaren min, at 'vi har så mye olje, at vi kan gi det bort'.

Det er det vel ingen som mener nå.

Men dem var vel glad over å finne olje da, Norge hadde vel vært fattig i mange år før det her, siden svartedauen omtrent vel, selv om det vel ikke var noe nød akkurat.

Men det skjedde i hvertall mye på 80-tallet, det er helt sikkert, men om det var tennissokkene eller vannsengen eller brusmaskinen som var den største begivenheten, det er vanskelig å si, men en av de må det vel antagelig sies å ha vært.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Krig mot blonde menn? (Se opp Island). (In Norwegian).

Nå ble jeg vekket opp, av noen biler som har kjørt rundt i gatene i Liverpool, og tuta, i en times tid, av noen uforklarling anledning.

Kanskje det er fordi det store Paradise kjøpesenteret åpner i dag eller i morgen, hva vet jeg.

Men det jeg tenkte på da, mens jeg lå å hørte på de bilene som tuta.

Det er om det er noen krig, mot blonde menn, av Illuminati, eller noe, og at mange av de nordiske damene også er involvert?

Altså, for å forklare.

Da jeg jobba på Arvato, så virka det, på grunn av et krigsmonument, som var utenfor Cunard Building, hvor firma holder til, hvor det var et vikingeskip, inne i en søyle, og Lucifer på toppen, og Pluto, dødsguden, stirra på vikingeskipet, så dette kunne man tolke som at 1. og 2. verdenskrig, var en seier i kampen mot vikingenes etterkommere.

Skal jeg se om jeg finner en link til dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/03/verden-i-krig-betyr-dette-war-memorial.html

Og det som skjedde på Aravato, blant annet, var at det var en norsk jente, Kristine, og en svensk jente, Emelie, som begge virka som var under kontroll, av en ire, eller svenske-ire, i 50-åra vel, som het Michael O'Shaugnessy, eller hvordan det skrives.

Jeg skal sjekke navnet.

Michael O'Shaughnessy.

http://johncons.angelfire.com/blog/

Og han stod blant annet på godfot med senior teamleader, husker jeg, Aidan Tippins.

O'Shaughnessy, hadde jobba på den skandinaviske Microsoft-aktiveringa, lenger enn noen andre, og han var bare der liksom, jeg prata aldri med han, jeg trodde han var homo, på måten han tok på en annen kar som het Erik der, i 2005, fra Trøndelag.

Men men.

Grunnen til at jeg ble skeptisk til O'Shaughnessy, det var, at første eller andre dagen jeg jobba der, da la O'Shaughnessy en brosjyre, for the Swedish Church/the Scaninavian Church, i Liverpool, foran meg, der jeg satt og svarte telefoner for å aktivere Windows, uten og si noe, og mens han gikk forbi meg.





(Jeg fant brosjyren nå, for det var sånn, at det virka for meg, som at jeg ble spionert på, av noen, om det var politi eller local mob, eller hva det var, da jeg flytta/dro til Liverpool, så jeg ville ikke kaste papirene fra jobb, med navn på kolleger osv., i tilfelle det var noen som gikk gjennom søpla, for det var sånn at folk fulgte med på en overalt man gikk, virka det som for meg, en mind-control operasjon da, at politiet, eller hvem det var, sa sånn, ikke gjøre det osv. osv., det var helt sykt, men det er ikke så lett å forklare.

Man ser også at de skriver Scandinavian Church, på forsida, men på baksida, står det Swedish Church, så de har vel ikke helt bestemt seg da.

Men brosjyren er uhøflig, på den måten, synes jeg, iom. at det svenske flagget, står øverst.

Det har jeg hørt klage på, om flagg-lover osv., ved pol-ekspedisjoner osv.

Da har jeg lest i avisa, at det er feil å sette det norske flagget øverst, alle flaggene skal være like høyt.

Så da er den brosjyren uhøflig også.

I følge det, så skulle vel flaggene stått på linje øverst, så jeg reagerte på at jeg fikk en brukt brosjyre, av en 'gubbe' jeg ikke visste hvem var.

Som droppa den mens jeg satt og aktiverte Windows.

Jeg likte ikke at kirka het både Scandinavian Church og Swedish Church.

Og jeg likte ikke det med flaggene.

Og jeg synes det var rart at hun Jill, skulle ha meg til å bo der, nærmest, virka det som, for jeg var ikke helt sikker på henne, hun kjefta/klagde litt uforståelig noen ganger, og kilte meg på sidene og sånne ting, når jeg satt på telefon, noen ganger, og sånn skal jo ikke sjefer gjøre, så jeg synes hun oppførte seg litt rart, og hun var sammen en brite, Craig, så hun burde vel ikke kile en nordmenn da, så jeg hele det greiene med brosjyra var litt rart, og han O'Shaugnessy, jobbet også på Swedish Church, og han likte jeg aldri, så jeg har holdt meg unna der, selv om en av de svenske jentene vel spute om han jobbet der enda, og da hadde han slutta, en gang i 2006 vel, men alikevel.).

Så like etter på, en time eller to kanksje, så dukket Team-Leader Jill (svensk)opp, og hun la merke til brosjyren for Svenska Kyrkan i Liverpool, og sa at der kunne man bo, det hadde hun gjort.

Jeg synes det her virka veldig rart, at han skulle droppe den brosjyren, som ikke var ny engang, foran der jeg satt, og så bare gå videre, en mann jeg i 50/60-åra, som jeg ikke hadde prata med.

Så jeg har aldri vært på Swedish Church.

Han O'Shaughnessy, han var vanlig medarbeider, men jeg hørte noen sa han fikk mye høyere lønn, fordi hans lønnsavtale, var fra da Microsoft aktiveringa var ny i Liverpool, så han fikk mye mer i lønn.

Det var vel en dame som sa det, norsk eller svensk.

Og han Michael, han tok på seg team-leader oppgaver noen ganger, og oppførte seg som om han var en leder, så jeg måtte spørre de vanlige team-leaderne, for å få klarhet i, om han O'Shaughnessy, var vanlig medarbeider, eller ikke, og da kom det fram, at han var vanlig medarbeider, så han hadde altså ikke noe myndighet for å gi ordre eller noe der.

Han pleide ofte å ta med godteri, og kaker, fra the Swedish Church, altså svenskt godteri da, som han ga til alle.

Og han hadde svenske filmer, som han lånte bort til alle.

Jeg var skeptisk til han, helt fra første dagen jeg så han, med det med brosjyren for den svenske kirken, eller skandinaviske kirken, som den også blir kalt noen ganger, så jeg hadde aldri noe med han å gjøre.

En gang, så satt jeg, og Karianne, en norsk dame fra Hedmark, og snakka mellom telefonene.

Men da var O'Shaughnessy på den svenske linja da, var det vel, og han ble helt rød i tryne.

Jeg får ta med hårfarger her, for jeg tror det er en krig mot blonde, fra Illuminati muligens, og både Karianne og jeg har jo blondt hår.

Det samme med hun norske Kristine, og hun svenske Emelie, som begge virket som å være, under kontroll av han her O'Shaughnessy da.

Har jeg kommet på nå i ettertid, det var ikke så lett å skjønne nøyaktig hva som foregikk, og jeg hadde jo problemer i Norge, som jeg prøvde å finne ut av, siden jeg hadde overhørt at jeg var forfulgt av mafia osv.

Så når det dukket opp enda mer problemer på jobb i England, så ble det litt mye, men jeg bestemte meg til slutt, at siden det var så dårlige arbeidsforhold i firma, så kunne jeg kanskje gå til sak pga. dette, så jeg samlet informasjon om hva problemene var, for da tenkte jeg, at da ville dette bringe lys over de andre problemene i firma også.

Men den arbeidssaken, har jeg ikke fått noe hjelp til, av advokatfirma i Norge eller England, under fri rettshjelp ordninger.

Men jeg har ikke gitt opp.

Hun Kristine var jo bare 17 år, eller noe, så hun prata jeg aldri med, for jeg synes hun var så ung.

Hun svarte alltid på telefonen, 'Velkommen til Microsoft, du prater med ho Kristine'.

Så jeg trodde hun hadde bodd i England med familien i mange år, siden ingen norske ville vel ha sagt 'ho Kristine'.

Men da jeg var på byen nå forrige helt, så ble jeg litt full, og chatta med en 19 år gammel engelsk jente, på vei hjem fra byen, og fra hun, så virka det som, at 'ho Kristine', hadde bodd i byen aleine og gått på College, og studert 'fashion'(?)

Så da ringte det noen varselbjeller, fordi hun husker jeg, ved en anledning, gikk bort til han Michael, som om han var faren eller sjefen hennes da, og det var han ikke.

Jeg tenkte at hun bodde med foreldrene sine, så at de hadde kontroll, men det er altså mulig at det ikke var sånn.

Og hun Emelie, er jeg ikke sikker på hvor gammel var, for jeg prata aldri med damene på jobben der, fordi, jeg skjønte jo at det var en politioperasjon, eller lignende, som foregikk, i forbindelse med det her mafia-greiene, så jeg ville ikke bli for mye kjent med damene på jobben, for jeg ville ikke involvere de, i den mafia-saken da.

Så sånn var det.

Men begge var unge, og typisk nordiske, klassisk pene da.

Og begge hadde problemer, husker jeg.

Hun Emelie, hun grein i heisen, og også da hun satt og svarte telefoner, nesten.

Jeg spurte hu en gang, hvorfor hun grein, etter at vi gikk ut av heisen, og da så hun at hun var sjuk.

Og hun Kristine, hu fikk anfall mot kundene på telefonen, og tok samtalene veldig raskt, hun hadde jobba der lengre enn meg, og jeg var veldig overarbeida, de siste månedene, for jeg hadde nesten ikke fridager, for jeg hadde så høy husleie, så jeg måtte jobbe sju dager i uka omtrent, men jeg måtte bare flytte fra det rommet jeg leide i Walton, for de andre som bodde i huset, dreiv med så mye set-ups osv.

Så sånn var det.

Så om Illuminati, eller noen andre, brukte de Kristine og Emelie, til å spionere på meg, av en eller annen anledning da, det er ikke godt å si.

Fordi hun Kristine, satte seg på plassen ved siden av meg, i 5. etg der, i Cunard, i noen uker, i sommerferien 2006, enda det var mange andre ledige plasser.

Og så en dag jeg var litt sliten, så kom jeg til å kikke såvidt på henne da, hun satt jo en meter fra meg eller noe, så jeg åndsa litt, siden jeg var så sliten.

Og da gikk hun bort til Michael, som om han var sjefen/faren hennes, og forklarte om det her da, og etter det, så satt hun ved et annet bord, og jeg prata aldri med henne, siden hun var så ung, og jeg prøvde å ikke engang se på henne etter det, for jeg synes det virka som at hu ble skremt fordi jeg tilfeldigvis så litt i hennes retning, når jeg var sliten, av en eller annen anledning, det var ikke noe spesielt ment.

Og hun Emelie, hun hørte jeg krangla med Michael, om at hun ville ikke sitte ovenfor meg, som det virket som at Michael hadde beordret henne å gjøre.

For jeg var jo bög, skjønte jeg.

Det var kanskje fordi jeg aldri prata med damene der da, ettersom jeg ikke ville involvere noen i det her mafia-greiene.

Men samme det.

Og en gang, i sommerferien 2006, så skulle pluteslig hun Emelie, på ferie, selv om jeg mener å huske, at hun egentlig ikke skulle det.

Og da hun kom tilbake, så virka det som at hu hadde vært i fengsel, eller noe sånt, hun smilte i hvertfall, og var happy da, over å være tilbake, eller hva det kan ha vært.

Og Michael måtte kjøpe en milkshake til henne, på McDonalds.

Så hva som har skjedd, det vet ikke jeg, men hun var et par-tre uker på sommerferie vel.

Og hun norske team-leaderen der, Viviann, hun kjefta så mye på meg, mens jeg svarte telefonene, osv., så det ble ofte til, at jeg satt borte ved hun andre norske team-leaderen, Line, som jugde mye, men var ikke kjefta like mye, og ved siden av hun satt hun Emelie.

Og hun Emelie var veldig pen, så det var ikke så lett å unngå å kikke litt på henne, men jeg prata nesten aldri med henne, pga. det her med at noen i det huset i Walton, spionerte, og spurte meg ut, om noen damer på en fest en gang, de ville ha navna, virka det som.

Og jeg ville ikke involvere noen i det her mafia-greiene.

Det var noe som foregikk i Liverpool, som jeg nå, har kommet til, nok må ha vært en mind-control operasjon, fra politiet da antagelig, hvor de følger deg hele tiden, og prøver å 'fucke' deg opp, de prater bak ryggen din osv, og sier ting som gjør at det skal klikke for deg, bruker venner/familie, som det av operasjonen, osv., sånne ting.

http://xiandos.info/Surveillance,_Psychotronics_and_(Gang-)Stalking_Operations

Så jeg lurer på om jeg er/var, i 'the Slaugtherhouse'.

(Det er litt slitsomt å tenke på det her 'slaughterhouse'-greiene men jeg skal prøver å finne en link:

Ja jeg har lest om dette før, men jeg fant det ikke nå, men det virker som at det er øknonomi, inni bildet, svindel med sedlene, som ikke er bundet opp mot gullet lengre:

What Mr. Rothschild had discovered was the basic principle of power, influence, and control over people as applied to economics. That principle is "when you assume the appearance of power, people soon give it to you."

Mr. Rothschild had discovered that currency or deposit loan accounts had the required appearance of power that could be used to induce people (inductance, with people corresponding to a magnetic field) into surrendering their real wealth in exchange for a promise of greater wealth (instead of real compensation). They would put up real collateral in exchange for a loan of promissory notes. Mr. Rothschild found that he could issue more notes than he had backing for, so long as he had someone's stock of gold as a persuader to show his customers.

Mr. Rothschild loaned his promissory notes to individual and to governments. These would create overconfidence. Then he would make money scarce, tighten control of the system, and collect the collateral through the obligation of contracts. The cycle was then repeated. These pressures could be used to ignite a war. Then he would control the availability of currency to determine who would win the war. That government which agreed to give him control of its economic system got his support.

Collection of debts was guaranteed by economic aid to the enemy of the debtor. The profit derived from this economic methodology mad Mr. Rothschild all the more able to expand his wealth. He found that the public greed would allow currency to be printed by government order beyond the limits (inflation) of backing in precious metal or the production of goods and services.


http://www.the7thfire.com/new_world_order/silent_weapons_for_quiet_wars.htm

Se på Island i dag.

Her har økonomien blitt overopphetet, i årevis, bankene ga kredittkort ut i hytt og pine, husker jeg at jeg leste.

Nå er det nedgangstider, og 20 prosent inflasjon nesten.

Hva har skjedd?

Jo, Illuminati/New World Order, vil ha kontroll over Island også, få dem inn i økonomiske problemer, og gjør damene til horer.

Er det det som er planen?

Var det dette som skjedde i Norge, på slutten av 80 tallet, begynnelsen av 90-tallet, ved nedgangsårene etter jappetiden, at folk fikk så dårlig økonomi, at damene ble lett bytte for diverse Illuminati/New World Order?

Jeg tror i hvertfall at det var noe som skjedde i de åra da, som gjør at vi fikk mye mafia og dritt, på 90-tallet, og at hele greia antagelig var regisert, av Plutokratene, de internasjonale pengespekulantene, som del av en Illuminati/New World Order plan, som ledd av en plan mot blonde folk eller menn.

Så se opp Island!).

At jeg har blitt dømt som at genene mine er 'excess bagage', fra Illuminati/New World Order, jeg har jo blondt hår bl.a. så.

Så derfor, så bruker de en, uten tanke på personens ve og vel, kyniskt.

Jeg hørte en brite, i 30-40-50 årene (Illuminati?), kommentere til en annen brite på samme alder vel, da de besøkte Microsoft-kampanjen, uten at jeg visste hvem de her var.

Han ene briten stusset på hvorfor jeg var der.

Og da svarte han andre, at jeg var der fordi en annen trodde, at da ville jentene bli der lengre.

At jeg roet de ned eller noe da.

Jeg trodde da, at det var for å få nok folk til kampanjen.

Men nå, så tror jeg det var for at de brukte damene som horer, muligens.

For å være litt direkte.

Og jeg lurer på om det kan ha vært noe lignende i Martine-saken, det har jeg skrevet mer om her:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/noe-m-vre-galt-i-martine-saken-in.html

Videre.

At det fungerer sånn, at de bygger opp et nett rundt deg, Illuminati, eller mafiaen, eller hvem det er.

Og kontrollerer familie og venner, jobbkolleger osv.

Og så, napper de deg, når de har kontroll.

Noe sånt.

Jeg tror f.eks. broren min, i Oslo, Axel, må ha vært del av et sånt nett, og søsteren min Pia da.

Axel og jeg, vi pleide å gå på studenten, og andre steder, å feste, ikke så ofte de siste årene jeg bodde i Oslo, men kanskje 4-5 ganger i året, eller noe i gjennomsnitt, noen år, noe sånt.

En gang, så ble Axel borte, og da traff jeg fire svenske damer, som var i klynga utenfor Studenten, da stedet stengte.

Så jeg regna med at de hadde vært innpå der, for noen andre norske sa, at de hadde prøvd å sjekke dem hele kvelden, og klagde på meg, for at jeg prata med ei veldig pen ei av dem da.

Hun var fra Stockholm, lyst hår, veldig pen.

Hun hadde på seg sånn gresk kjole/skjørt, så hun så kanskje eldre ut, enn hun var.

Hun hadde ikke noe pupper, men hun var ikke noe barn heller, hun hadde nok anoreksia.

Og jeg trodde hun hadde vært på Studenten hele kvelden, og der er det jo noen og 20 års grense, og hun hadde voksne klær da, ikke olabukse eller noe.

Så det endte med, at jeg tok taxi, med hun og ei annen, til ei venninne av dem, som bodde i Oslo, ei svensk dame, som bodde ved Radiumhospitalet der.

Det var vel fire-fem svenske damer som var der.

Så jeg holdt meg på kjøkkenet husker jeg, for dem oppførte seg litt rart vel, klagde på at piratdrosje-sjaføren hadde kjørt rundt i en time, noen indere, som ikke fant veien.

Så inviterte hu meg, til å legge meg ved siden av henne, når dem skulle legge seg da.

Og så lata hu som at hu sovna.

Så jeg prøvde å få litt liv i hu, for hun var veldig pen, og lå der bare i trusa, men hun lata som om hun sov, eller om hun sov om hun var dopa, jeg vet ikke.

Men jeg måtte gi opp.

Men de stod opp før meg, de damene, og da prata dem, om hva som hadde skjedd dagen før.

Og da sa hun, at 'jag måtte eta noen sånn äcklig leverpostei', eller noe lignende.

Det var sånn leverpostei på boks, fra stabburet, den gule boksen.

De sa de inne på kjøkkenet, mens jeg lå i stua.

Så om dem hadde fått beskjed hva dem skulle gjøre.

Det virka nesten sånn.

Så om de blonde damene, og andre damer, er under kontroll av noe mafia?

At det er en krig mot blonde menn, for å få de i opp i stry, fra noe Illuminati/New World Order opplegg?

Som vanlig, når jeg skriver om sånt her, så skriver jeg bare hva jeg tenkte på, når jeg våkna, i dag av de bilene som tuta, i dag morges, eller formiddag, for å være korrekt.

Så jeg skal ikke si det hundre prosent sikkert, at det er sånn her.

Men, jeg vil kanskje gi et lite varsko, om at det kan være sånn her.

Hvis ikke alle er mafia by now, da.

Det er jo mulig.

Og at jeg bare driter meg ut, og at folk vet det her fra før.

Men vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

3

anbefalinger

Bra!

Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43

Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.

Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.

Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.

Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.

Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.

Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.

Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.

Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:

http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece

Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.

Så skrev jeg en ny kommentar:

'Sensurposten.

Hvor ble det av kommentaren min da?

Er det Aftenposten, eller Sensurposten?

Møkkaavis!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog'.

Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.

Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.

Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?

Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.

Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.

Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.

Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?

Noen andre tolkninger ute å går?

På forhånd takk for svar!

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57

Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.

De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.

Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56

Ja, det hørtes smart ut.

Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.

Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

2

anbefalinger

Bra!

RE: Det er ikke sensur alt som svikter

Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25

En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.

Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.

Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.

En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.

En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.

En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.

Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50

Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.

Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?

Hvorfor angriper du meg?

Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.

Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?

Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.

Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.

Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.

RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?

Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.

Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.

Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.

Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.

Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.

'Det er ikke sensur alt som svikter'.

Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.

Men nok om det.

Jeg får se om jeg finner den linken:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 01:09

Synd at du avslørte meg, hehe. Det var skarpsindig av deg å avsløre at jeg var Michelin-mannen, hrmpfh.

Pent av deg å unne meg en latter. Du minner meg om en nabo som likte å sette opp morsomme lapper på dørene. En gang stod det ei tegning av en sint mann og følgende tekst: Jeg vet nok at jeg er paranoid, men behøver alle forfølge meg av den grunn?

Men jeg føler meg ikke helt trygg på at du fleiper.

Okei, jeg burte ikke ha skrevet de to innleggene ovenfor i hast. Jeg pleier å se over det jeg har skrevet før jeg poster det slik at jeg unngår unødig irritasjon og misforståelser. Det skulle jeg også ha tatt meg tid til denne gangen. Begge de ovenståene innleggene mine halter språkmessig fordi det gikk for fort.

Altså: Jeg mente ikke å angripe deg eller kritisere deg. Jeg forsøkte faktisk å være et hjelpsomt medmenneske og uten forsøk på å være det minste nedlatende. Jeg er også enig med deg i at Aftenposten burte ha kostet på seg en unnskyldmelding i forbindelse med klusset de har hatt de siste to dagene. Dersom du mistenker dem for å sensurere deg på grunn av din person kan du bare logge deg inn med annen epostadresse og annet nick. Men en helt annen sak er det at innlegg som bommer på tema blir kuttet bort. Er du opptatt av konspirasjonsteorier hadde dagbladet.no en solid serie om det temaet i romjula. Du kan sikkert søke på dagbladet.no for å hente det fram igjen.

Om jeg hadde hatt konspirative hensikter hadde jeg nok ikke giddet svare deg i det hele tatt. Det jeg skrev ovenfor var faktisk godt ment, og på grunnlag av min egen erfaring. Jeg har deltatt mye på nettdebatter og ramset bare opp problemer jeg har opplevd. Jeg syns godt du kan lese det en gang til i ro og mak, mens du forestiller deg at det kan være godt ment.

Dersom du vil bruke voldsomt med energi på å bekjempe denne konspirasjonsorganisasjonen bør du egentlig være glad for at noen gidder å spare deg for det som er villspor. Hvis dette er en sterk og farlig organisasjon vil du trenge masse krefter på å bekjempe den i stedet for å bli skremt av alt mulig annet.

Dersom du definerer alle som ondsinnede blir hele verden til fiender. Men det gidder de ikke være. Konkret kunnskap gir trygghet.

For meg ser det ut som at din frykt for konspirasjon plager deg mere enn konspirasjonene i seg selv. Akkurat nå ble jeg kanskje litt nedlatende, men også det var godt ment.

Vennlig hilsen Besserwisseren

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 01:27

Altså i min bok, folk som gir råd, som man ikke har spurt om, de oppfører seg patroniserende.

Patronisering er en form av trakassering, det er et lovbrudd.

Jeg skal ikke gå mer innpå grunnene for din interesse for meg og for å dikte unnskyldninger for Aftenposten.

Men du trenger ikke å gi meg noe råd, eller være patroniserende/nedlatende/trakasserende.

Det er ikke din business å blande deg, og gi råd som ikke er bedt om, å være nedlatende på den måten.

Så du får klage til mora di at hu ikke lærte deg noe folkeskikk din jævla klamme klegg.

Et råd til deg, hold deg unna å gi råd til folk når de ikke har bedt om råd.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Med vennlig hilsen

Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 02:12

Hjertelig takk for godt råd!

Nei, forresten...det rådet hadde jeg ikke bedt om, hehe.

Jeg lånte deg min velvilje. Men dette blir bare latterlig. Jeg innser at jeg og mora mi kom til kort denne gangen.

Vennlig hilsen

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Med vennlig hilsen

Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 02:48

Ja, du skjønner kanskje det, at når du irriterer folk på den måten, så blir de provoserte.

Og hvis folk blir provosert, sånn som jeg ble av deg, så blir det gjerne sånn at dem prøver å ta igjen.

Det er ikke så lett å styre hva man skriver, når folk irriterer en.

Og det var du som bragte dette over på et personlig plan.

Og dette er jo et debattforum, og ikke en chatte-tjeneste.

Så jeg skjønner jo det, at du ikke har fått den oppdragelsen du skulle ha fått, av foreldrene dine, så da må jo jeg prøve å oppdra deg litt.

Men nå har vi kanskje hatt dette på det personlige planet lenge nok.

Dette er jo et debattforum, så vi får vel heller prøve å diskutere sak.

Så får vi prøve å klare det fra nå av, på tross av denne avsporingen.

Håper dette er i orden!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 17:43

Solstad sier, at vi trenger ikke ytringsfriheter, ettersom mange gode bøker, er skrevet i land uten ytringsfrihet.

Og det kan sikkert stemme det, at mange gode bøker er skrevet i land uten ytringsfrihet.

Men ytringsfriheten, er ikke bare aktuell, i sammenheng med å skrive bøker.

Ytringsfriheten, er også viktig, når det gjelder muligheten til å si fra, hvis man blir utsatt for f.eks. ting som maktmisbruk fra myndighetene.

Hvis ytringsfriheten blir kneblet, så er det fritt fram for myndighetene, å herje med privatpersoner, uten at dette blir kjent.

Og da er det ikke noe igjen, av våre vestelige verdier, som demokrati fra Hellas i antikken, eller frihet, likhet og brorskap, fra den franske revolusjon.

Da har vi bare igjen verdiene fra den russiske revolusjon, det vil si at noen er likere enn andre.

Men det er vel kanskje dette Solstad ønsker.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg prøvde å skrive denne kommentaren på Aftenposten sin kommentarfunksjon først, på denne url-en:

http://www.aftenposten.no/kul_und/article2447301.ece

Men Aftenposten sensurerte vekk kommentaren min gitt, den rakk ikke å bli publisert engang.

Så skrev jeg en ny kommentar:

'Sensurposten.

Hvor ble det av kommentaren min da?

Er det Aftenposten, eller Sensurposten?

Møkkaavis!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog'.

Men den kommentaren ble også selvfølgelig sensurert.

Det var kanskje litt drøyt å kalle Aftenposten møkkaavis.

Men når dem sensurerer en debatt om ytringsfriheten, hva kan dem egentlig forvente seg da?

Så får man håpe at folk skjønner at jeg ble litt irritert på Aftenposten da.

Så kan man lure på hva som har skjedd med den tidligere Høyre-avisen, eller konservative avisen, Aftenposten, for nå minner det mer om en New World Order avis, om man spørr meg, så hva som foregår der i gården, det er vanskelig å si.

Men det var et tegn på hva som skulle komme, da de bygde om postgirobygget, til å ligne på WTC-tårnene, og Aftenposten flyttet dit like etterpå.

Tolkningen må vel bli at Aftenposten og WTC-angrepene begge er del av en New World Order-agenda, hvis man skal tolke symbolikken?

Noen andre tolkninger ute å går?

På forhånd takk for svar!

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 18:57

Aftenpostens kommentar- og debattsystem har vært mer nede enn oppe de siste dagene.

De har nok innsett at dagbladet.no har scoret på sitt kommentarsystem og forsøker å ta etter.

Rådet er å ta kopi av innleggene i f.eks. Abiword før du sender det.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Solstad har et verdisyn som ble allment kjent gjennom den russiske revolusjon.

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 19:56

Ja, det hørtes smart ut.

Men et råd til Aftenposten i såfall, ville vel kanskje vært å skrive en melding på nettsidene sine, når debattsystemet var nede.

Men det er kanksje å vise litt for mye respekt for sine lesere(?)

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

1

anbefalinger

Bra!

RE: Det er ikke sensur alt som svikter

Skrevet av Finnemann 27.05.2008 kl. 20:25

En annen ting er at disse bekreftelsene kan lure deg. Dersom du har slått av maskina eller du bruker ei anna maskin vil det bli registrert at du har ei anna IP-adresse. Dermed vil ikke innlegget ditt bli lagt ut før du har sjekket eposten og bekreftet det akkurat som om det er det første innlegget ditt.

Jeg ser at aftenposten.no nylig har gått tilbake til systemet med å bekrefte via epost det som ikke er postet av innlogget bruker. Da blir det på samme måten der.

Bruker du den samme computeren hele tiden og den står på konstant vil det klare seg med en bekreftelse for alle innleggene.

En annen ting som kan forvirre deg om du har dårlig båndbredde er at du faller ut av debatten når den blir intens fordi den første debattsida blir for tung å laste ned før det har gått for lang tid. Dersom du vandrer mellom side 2 og høyere vil du beholde debattinnleggene, men side 1 lar seg ikke laste. Forsøker du å laste hele debatten på nytt vil du ikke få noenting.

En annen grunn til at et innlegg ser ut til å være sensurert kan være at noen lenger opp på samme tråd har trådt over streken.

En annen ting er at redaksjonen er litt strengere mot registrerte brukere fordi det ansees som litt mere autoriserte innlegg.

Det at Ole Texmo av og til får en fot over tåa er at han har en egen evne til å treffe dagbladets dårlige samvittighet. Han treffer hardt og presist. Hadde det vært mer sleivete og uregistrert kan det nok lettere ha passert.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av cons 27.05.2008 kl. 21:50

Ok, så du angriper meg, og sier at jeg som tar feil.

Ok, har du sitti i stua mi og sett på at jeg har postet eller?

Hvorfor angriper du meg?

Det virker som at du har en agenda, å dekke over for at Aftenposten sensurerte innlegget mitt.

Er innleggene dine en New World Order dekkoperasjon?

Jeg vet nå selv hva jeg har gjort her, jeg har postet to innlegg på Aftenpostens debattforum, for den nevnte artikkelen, og de har ikke blitt publisert.

Og jeg så over nettsiden, for å sjekke om det stod noe melding om at debattforumet var nede, og det gjorde det ikke.

Jeg har hatt problemer med sensur fra Aftenposten tidligere og, og manglende svar på klage, når jeg har ringt diverse personer i avisen, blant annet ansvarige for debattforumet der, Kristjan Molstad, det var vel rundt juletider.

RE: Og du selv da, Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å finne unnskyldninger på vegne av Aftenposten? Er du en del av en New World Order dekkoperasjon?

Han sa han skulle svare meg innen en ukes tid, men han har ikke svart ennå, og jeg har også purret flere ganger.

Og jeg ble også sperret fra debattforumet deres uten noen åpenbar grunn.

Så ingen røyk uten ild, som jeg har poengtert tidligere, i lignende sammenhenger.

Og nå virker det for meg, som at du er ute å vifter bort røyk, for å skule ilden.

Og vennligst ikke noen fler kommentar som det er på det planet, at du skriver som om du har sitti i stua mi, og veit hva jeg gjorde da jeg skrev postene, ta det på et generellt plan du.

'Det er ikke sensur alt som svikter'.

Hva vet du om hva årsaken var, det virker som om du har en part i dette siden du vil ha det til å ikke være sensur, som om du jobber i Aftenposten, eller er del av en New World Order agenda.

Men nok om det.

Jeg får se om jeg finner den linken:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Aftenposten%20%28Debattcentralen%29.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av Finnemann 28.05.2008 kl. 01:09

Synd at du avslørte meg, hehe. Det var skarpsindig av deg å avsløre at jeg var Michelin-mannen, hrmpfh.

Pent av deg å unne meg en latter. Du minner meg om en nabo som likte å sette opp morsomme lapper på dørene. En gang stod det ei tegning av en sint mann og følgende tekst: Jeg vet nok at jeg er paranoid, men behøver alle forfølge meg av den grunn?

Men jeg føler meg ikke helt trygg på at du fleiper.

Okei, jeg burte ikke ha skrevet de to innleggene ovenfor i hast. Jeg pleier å se over det jeg har skrevet før jeg poster det slik at jeg unngår unødig irritasjon og misforståelser. Det skulle jeg også ha tatt meg tid til denne gangen. Begge de ovenståene innleggene mine halter språkmessig fordi det gikk for fort.

Altså: Jeg mente ikke å angripe deg eller kritisere deg. Jeg forsøkte faktisk å være et hjelpsomt medmenneske og uten forsøk på å være det minste nedlatende. Jeg er også enig med deg i at Aftenposten burte ha kostet på seg en unnskyldmelding i forbindelse med klusset de har hatt de siste to dagene. Dersom du mistenker dem for å sensurere deg på grunn av din person kan du bare logge deg inn med annen epostadresse og annet nick. Men en helt annen sak er det at innlegg som bommer på tema blir kuttet bort. Er du opptatt av konspirasjonsteorier hadde dagbladet.no en solid serie om det temaet i romjula. Du kan sikkert søke på dagbladet.no for å hente det fram igjen.

Om jeg hadde hatt konspirative hensikter hadde jeg nok ikke giddet svare deg i det hele tatt. Det jeg skrev ovenfor var faktisk godt ment, og på grunnlag av min egen erfaring. Jeg har deltatt mye på nettdebatter og ramset bare opp problemer jeg har opplevd. Jeg syns godt du kan lese det en gang til i ro og mak, mens du forestiller deg at det kan være godt ment.

Dersom du vil bruke voldsomt med energi på å bekjempe denne konspirasjonsorganisasjonen bør du egentlig være glad for at noen gidder å spare deg for det som er villspor. Hvis dette er en sterk og farlig organisasjon vil du trenge masse krefter på å bekjempe den i stedet for å bli skremt av alt mulig annet.

Dersom du definerer alle som ondsinnede blir hele verden til fiender. Men det gidder de ikke være. Konkret kunnskap gir trygghet.

For meg ser det ut som at din frykt for konspirasjon plager deg mere enn konspirasjonene i seg selv. Akkurat nå ble jeg kanskje litt nedlatende, men også det var godt ment.

Vennlig hilsen Besserwisseren

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Og du selv da Hr. Besserwisser, hvorfor så opptatt av å dikte opp unnskyldninger for Aftenposten? Er du del av en New World Order dekkoperasjon?

Skrevet av cons 28.05.2008 kl. 01:27

Altså i min bok, folk som gir råd, som man ikke har spurt om, de oppfører seg patroniserende.

Patronisering er en form av trakassering, det er et lovbrudd.

Jeg skal ikke gå mer innpå grunnene for din interesse for meg og for å dikte unnskyldninger for Aftenposten.

Men du trenger ikke å gi meg noe råd, eller være patroniserende/nedlatende/trakasserende.

Det er ikke din business å blande deg, og gi råd som ikke er bedt om, å være nedlatende på den måten.

Så du får klage til mora di at hu ikke lærte deg noe folkeskikk din jævla klamme klegg.

Et råd til deg, hold deg unna å gi råd til folk når de ikke har bedt om råd.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter