Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 24. juli 2008

Tull med bonus på Rimi, for år 2000? (In Norwegian).

Jeg husker for år 2000, så jobba jeg og Stian Eriksen, assistent, på Rimi Nylænde.

Stian begynte vel som assistent, i 1999, hvis jeg ikke husker helt feil.

Han kom da rett fra militæret, men han jobba veldig bra, så jeg var veldig fornøyd med hvordan han jobba, i forhold til de forrige assistentene, selv om mye av det var min feil og, som ikke var vant til å være butikksjef, og nok var for sjefete, antagelig.

Men Stian, han jobba veldig bra, og tok mye ting som frukta, legge opp frysevarer, sette opp brød om morgenen, og telle safen.

Stian, hadde alle tidligvaktene, og jeg hadde alle seinvaktene.

Jeg tok det meste av kronglete bestillinger, og ansvar for svinn-reduserings programmet osv.

Jeg begynte på Nylænde, høsten 1998, som butikksjef.

Og det året, så var Anne Kathrine Skodvin distriktsjef, for vår butikk.

I 1999, så var det Jan Graarud, som var distriksjef for Rimi Nylænde.

Mens på slutten av 1999, så sa Jan Graarud, at neste år, så skulle han og PØF, bytte distrikt, var det bestemt sentralt.

Så i år 2000, så var det PØF, Per Øivind Fjellhøy, som var distriktsjefen for vår butikk.

Jeg hadde også Anne Neteland, som distriktsjef i Rimi, da jeg jobbet på Kalbakken, og vi hadde våre problemer der, jeg startet der senere i år 2000.

Men PØF, han startet med svinn-reduserings program, på Rimi Nylænde, og fikk vi kontroll på resultatene, med en gang.

Vi hadde bra kontroll på butikken, siden jeg jobba alle seinvaktene, og Stian alle tidligvaktene, (untatt lørdag da, jeg jobba alle seinvaktene lørdag forresten, men Stian hadde fri da i hvertfall, og jeg hadde vel fri noen fredager, når Khaldoon osv. jobba, hvis jeg husker riktig).

Men men.

Så det som skjedde, var at vi bare sjonglerte litt på arbeidsoppgavene, det var ikke så vanskelig.

Stian var vant til å være i militæret, og stå på og gjøre jobben sin ordentlig, og det var vel jeg og, selv om jeg hadde jobbet som en slag slave, i Rimi i 5 år ca., etter militæret, for Falkenberg på Rimi Nylænde, og Kvehaugen, på Rimi Bjørndal, som assistent da.

Men vi fikk alle tallene helt bra på Rimi Nylænde i år 2000.

Butikken var på LIS-brutto nøyaktig, mener jeg å huske, og det var ganske bra, for en såpass liten butikk, som hadde ca. 300' i omsetning i uka osv.

Og vi lå nøyaktig på budsjett vel på omsetning, og snitthandel lå vel høyere.

Vi var litt dårlige på lønnsbudsjettet, men på resultater osv., så tror jeg vi lå på budsjett, hvis jeg ikke tar helt feil.

Det var i hvertfall veldig bra på brutto.

Det vil si, at svinnet var veldig lite.

Vi hadde full kontroll på svinnet, både varer som ble dårlige pga. utgått dato, og svinn pga. tyveri, i butikken.

Og alle resultatene var fine, untatt lønn, som var litt høyt, men ikke så mye, og vi hadde aldri ambulerende butikksjef, til å hjelpe i butikken, selv om vi betalte en del av lønna hans.

Og vi hadde nesten aldri PØF i butikken heller, og i hvertfall ikke lenge av gangen.

Så det var egentlig greit om vi lå litt over på lønn, vil jeg si, vi kunne i hvertfall forklare det.

Men det var ikke så mange tusen vi lå over på lønn, og det tror jeg ikke gjorde så mye på resultatet, for jeg tror vi hadde spart på noen andre utgifter, og også svinnet da selvfølgelig.

Høsten 2000, så spurte PØF, om jeg var interessert, i å starte, i en større butikk.

Det vil si, Rimi Kalbakken.

Jeg hadde hørt, at Kenneth, som jobba der før meg, som butikksjef, at han hadde 300' i året, pluss frynsegoder.

Jeg lå på 260' i året, på Rimi Nylænde.

(Eller Rimi Lambertseter, ble butikken også kallt, den lå i Lambertseterveien, altså i veien ned fra Lambertseter, mot Abildsø, og hadde vært matbutikk, siden Lambertseter ble drabantby, vil jeg tro, med en kolonial, som var veldig kjent der, før det ble Spar og Rimi osv., så butikken hadde mange kunder som hadde handla der, siden Lambertseter ble drabantby omtrent, vil jeg tro, kanskje siden 50-tallet).

Og de butikksjefene, som fikk best resultat, de fikk også bonus.

Jeg begynte som butikksjef på Kalbakken, i Oktober eller November 2000.

Men vi hadde vareopptelling, før jeg slutta, så de tallene var egentlig mine tall, som butikksjef.

Og Stians som assistent da, selvfølgelig.

Men det som skjedde, var at det var så mye å gjøre på Kalbakken.

Jeg fulgte det PØF sa, og prøvde å drive Kalbakken (det er der det var kino på kalbakken før, jeg husker jeg så James Bond der, engang, på 90-tallet, i romjula en gang, med bruttern. Hvis ikke så var det ved siden av der.).

PØF sa jeg skulle drive Kalbakken på samme måte som Nylænde.

Så jeg havnet i en del problemer, på Kalbakken.

Så det ble mye konflikter, og dette gikk ofte ut over arbeidet, så jeg hadde mye å gjøre på jobben.

Da bonusmiddagen, for år 2000 var.

Det må ha vært på begynnelsen av 2001.

Så dukket det opp en butikksjefdame fra en annen butikk, i sentrum, eller noe, og skulle jobbe noen dager hos oss, og hjelpe Carolina, i ferskvaren, eller noe.

Dette var vel noe Anne Neteland, hadde satt istand, hvis jeg husker riktig, og jeg lot selvfølgelig gjøre det hun skulle i butikken.

Jeg mener Bekkevold, den gamle regionsjefen for regionen, sendte noen invitasjoner, og purringer, om jeg skulle på bonusmiddagen.

Jeg lurer på om noen ringte og jeg.

Men det var ganske mye å gjøre på jobben, og jeg jobba vel den kvelden, tror jeg, så jeg droppa den middagen.

Jeg var ikke noe glad i sånne rimi sentrale møter osv.

Eller møtene var greie, men de sosiale greiene, de var jeg ikke så glad i.

Hvis det var noe greier på Plaza og sånn, og man måtte kle seg opp og sånn, så synes ikke jeg det var så artig, med masse direktører, og regionsjefer, og andre butikksjefer, som målte en opp og ned, noen ganger, virka det som.

Jeg hadde jo vært student, værnepliktig, og på lav rimi assistent-lønn i de 8-9 årene før jeg ble butikksjef, så det var ikke sånn at jeg hadde ti dresser i garderoben, eller noe.

Det var vel en dress som var slitt, og en smoking vel, som jeg hadde kjøpt da jeg skulle være forlover i bryllupet til Magne Winnem osv.

Og jeg hadde ikke så mye klær til å gå ut med, og da var vel de klærna ganske kule kanskje, og det passa vel bedre med klær som var mer klassiske, på sånne Rimi-møter, så jeg hadde ikke så mye klær, som passa å brukes på sånne møter.

Jeg hadde egentlig ikke så mye klær, for jeg var jo vant til å gå i Rimi klær på jobben, nesten hver dag, og da bare tok jeg på meg en t-skjorte osv., når jeg kom hjem.

Og man kunne jo ikke gå med t-skjorte, på viktig Rimi-møte på plaza.

Og jeg hadde noen gamle flanell-skjorter, fra begynnelsen av 90-tallet vel, men dem hadde jeg slutta å gå med da, for dem virka litt gammeldagse osv.

Så da hadde jeg bare et par gensere osv, og man kunne vel ikke gå med samme genser hele tida.

Så da jeg ble butikksjef, da måtte jeg kjøpe masse klær osv., og jeg var ikke så flink til å finne klær osv., i Oslo alltid, som var brukbare, eller hva man skal si.

Og frakk hadde jeg jo ikke fra før, så det måtte jeg kjøpe.

Og ny dress kjøpte jeg.

Osv.

Men det var mye stress den første tida som butikksjef, for det var mye problemer med bilen og, så penga fløy, som dem sier.

Men jeg var altså ikke så glad i sånne formelle tilstelninger, med Rimi.

Jeg likte bedre mer uformelle fester osv.

Men hvis jeg hadde hatt masse penger og tid, og fått kjøpt meg en del mer klær osv., så kunne det vel vært greit, men mye av garderoben, som jeg hadde de første årene i Oslo, da jeg gikk på juleball med NHI osv., den var slitt ut, og jeg hadde ikke hatt så bra lønn i militæret og i Rimi osv., så det var vel mest t-skjorter i skapene mine, og et par gensere og et par skjorter.

Så sånn var det.

Men jeg ba hun som var butikksjef, fra en annen butikk, om å ta med bonus-sjekken min, hvis jeg fikk bonus da.

Men det fikk jeg da ikke.

Så jeg lurer på nå, om det kan ha vært noe lureri her.

Siden resultatene var veldig bra på Rimi Nylænde, så skulle man kanskje tro at jeg burde fått bonus.

Så om det har skjedd noe lureri her.

Jeg sier ikke at det var noe lureri, men at det kan ha vært noe.

For resultatene var såpass bra, så jeg hadde forventa at jeg skulle få litt bonus i hvertfall.

Og det var jo så mye annet rart i forbindelse med det, at jeg ble overført til Rimi Kalbakken, så jeg lurer på om det kan ha vært noe tull med bonustildelingen også.

Uten at jeg skal si det for sikkert.

Men det var bare noe jeg kom på nå.

Så får vi se hva som skjer.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Jeg ser jo at jeg blir tulla med, på stort sett alt som heter debattforum osv. i Norge, om det kan være folk fra Rimi f.eks., som har gjort noe fanteri, eller hva man skal kalle det, og som prøver å sabotere at jeg skal få kontroll f.eks.

Igjen så sier jeg ikke at det er sånn.

Men man kan begynne å lure.

Det gjør i hvertfall jeg.

Jeg la inn en post om probleme på Arvato/Microsofts produktaktivering osv., på MSN Reporter også. (In Norwegian).

Hvordan aktivere en versjon av Windows på flere maskiner, del 1. (In Norwegian).

Ok, nå begynner jeg å bli ganske desperat her, siden ingen hjelper meg, med problemene, på Microsoft-aktiveringa, som jeg mistenker kan ha vært noe linket med misbruk av nordiske damer som jobbet der osv.

Men, for at det ikke skal være noe misforståelser, om at jeg er den personen jeg sier.

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir tullet med, av alle mulige myndigheter, men hvem vet.

Jeg tar med det her, for å vise at jeg ikke tuller, når jeg sier at jeg har jobbet, i et og et halvt, på Microsoft Produktaktivering, for skandinavia, i Liverpool.

Det som flest kunder, prøver på, når de skal 'lure' Microsoft, det er å aktivere Windows, på flere maskiner.

En lisens av Windows kan bare brukes på en maskin.

Når det gjelden en vanlig Windows lisens, som man kjøper i butikken, på en CD, så kan den anvendes, på en maskin av gangen. Men denne lisensen kan flyttes, om man kjøper en ny pc, etter noen år. Men den kan kun anvendes på en pc, av gangen.

Mens en OEM versjon av Windows, det betyr at det er en Windows, som har fulgt med en pc, når du kjøpte en PC, i en butikk.

Ofte en laptop, eller en ferdigbygget vanlig PC, fra Dell, eller Packard Bell, e.l.

Hvis du har en OEM-versjon, av Windows, så skal det finnes et klistremerke, på undersiden av PC-en, hvis det er en laptop, eller på kabinettet, hvis det er en ferdigbygget stasjonær pc, fra Dell eller Packard Bell, eller lignende.

Hvis du har bygget PC-en selv, da har du kanskje kjøpt en Window-CD, med lisens, i databutikken.

Og disse CD-ene, kan enten være OEM, som da kun gjelder for det hovedkortet, som du instalerer Windows på, første gangen.

(Det er derfor OEM-lisenser er billigere enn vanlige Windows-lisenser, det er fordi at OEM-lisenser, er bundet opp mot en PC, den første den brukes på, eller mer nøyaktig, et hovedkort, så hvis man oppgraderer, etter et par år, til et nytt, bedre hovedkort, så blir det som en ny PC, og OEM-lisensen, gjelder da egentlig ikke lengre, siden den lisensen bare gjelder for den første PC-en, eller hovedkortet da, for å spesifisere det, som lisensen brukes på).

En vanlig Windows-lisens, kan brukes på et nytt hovedkort, hvis du oppgraderer, men kun på et maskin (hovedkort), av gangen.

Dette er hva reglene sier.

Dette ble det slurvet med, av nesten alle, tror jeg, på den Microsoft-aktiveringa, som jeg jobbet på.

Det var mange unge damer, som jobbet der, og som nesten ikke skjønte hva hovedkort var osv., så de bare tok det på 'feelingen'.

Men de fleste slapp nok det meste igjen, hvis kunden ble sur, f.eks.

Uten at jeg hørte selve samtalene, for jeg var bare vanlig medarbeider, men jeg folk har sagt til meg det.

F.eks. Margrethe Augestad, fra Drammen, som har jobbet i Rimi, hun fortalte meg, da jeg var ny i jobben, at 'vi slipper bare alt igjennom vi'.

Så mange agenter, som medarbeiderne ble kallt, de slurvet fælt med disse reglene.

Så jeg skal ikke si, at det ikke er umulig å få aktivert en Windows-lisens, på flere maskiner, det kommer mye ann på hvem du ender opp med å prate med, og hvor mye denne personen forstår av hva hovedkort er osv.

Nå har jeg ikke fortalt om triksene, for det er egentlig ganske lett å lure denne aktiveringen over telefon.

Men jeg får heller ta det senere, så kanskje politiet, eller noen, gir meg rettighetene tilbake i mellomtiden, og forteller meg hva som foregår, og slutter å tulle med arbeidssaken min mot Microsoft osv.

Vi får se.

Så da fortsetter kanskje Windows aktiveringsskolen, ved senere anledning.

Vi får se.

Denne posten bare som en kuriositet, i tilfelle noen lurer.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er den originale posten, fra Dagbladets kommentarsystem, og link til websiden som artikkelen finnes på:

Bra!

Hvordan aktivere en versjon av Windows, på flere maskiner.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 19:08

Ok, nå begynner jeg å bli ganske desperat her, siden ingen hjelper meg, med problemene, på Microsoft-aktiveringa, som jeg mistenker kan ha vært noe linket med misbruk av nordiske damer som jobbet der osv.

Men, for at det ikke skal være noe misforståelser, om at jeg er den personen jeg sier.

Jeg vet ikke hvorfor jeg blir tullet med, av alle mulige myndigheter, men hvem vet.

Jeg tar med det her, for å vise at jeg ikke tuller, når jeg sier at jeg har jobbet, i et og et halvt, på Microsoft Produktaktivering, for skandinavia, i Liverpool.

Det som flest kunder, prøver på, når de skal 'lure' Microsoft, det er å aktivere Windows, på flere maskiner.

En lisens av Windows kan bare brukes på en maskin.

Når det gjelden en vanlig Windows lisens, som man kjøper i butikken, på en CD, så kan den anvendes, på en maskin av gangen. Men denne lisensen kan flyttes, om man kjøper en ny pc, etter noen år. Men den kan kun anvendes på en pc, av gangen.

Mens en OEM versjon av Windows, det betyr at det er en Windows, som har fulgt med en pc, når du kjøpte en PC, i en butikk.

Ofte en laptop, eller en ferdigbygget vanlig PC, fra Dell, eller Packard Bell, e.l.

Hvis du har en OEM-versjon, av Windows, så skal det finnes et klistremerke, på undersiden av PC-en, hvis det er en laptop, eller på kabinettet, hvis det er en ferdigbygget stasjonær pc, fra Dell eller Packard Bell, eller lignende.

Hvis du har bygget PC-en selv, da har du kanskje kjøpt en Window-CD, med lisens, i databutikken.

Og disse CD-ene, kan enten være OEM, som da kun gjelder for det hovedkortet, som du instalerer Windows på, første gangen.

(Det er derfor OEM-lisenser er billigere enn vanlige Windows-lisenser, det er fordi at OEM-lisenser, er bundet opp mot en PC, den første den brukes på, eller mer nøyaktig, et hovedkort, så hvis man oppgraderer, etter et par år, til et nytt, bedre hovedkort, så blir det som en ny PC, og OEM-lisensen, gjelder da egentlig ikke lengre, siden den lisensen bare gjelder for den første PC-en, eller hovedkortet da, for å spesifisere det, som lisensen brukes på).

En vanlig Windows-lisens, kan brukes på et nytt hovedkort, hvis du oppgraderer, men kun på et maskin (hovedkort), av gangen.

Dette er hva reglene sier.

Dette ble det slurvet med, av nesten alle, tror jeg, på den Microsoft-aktiveringa, som jeg jobbet på.

Det var mange unge damer, som jobbet der, og som nesten ikke skjønte hva hovedkort var osv., så de bare tok det på 'feelingen'.

Men de fleste slapp nok det meste igjen, hvis kunden ble sur, f.eks.

Uten at jeg hørte selve samtalene, for jeg var bare vanlig medarbeider, men jeg folk har sagt til meg det.

F.eks. Margrethe Augestad, fra Drammen, som har jobbet i Rimi, hun fortalte meg, da jeg var ny i jobben, at 'vi slipper bare alt igjennom vi'.

Så mange agenter, som medarbeiderne ble kallt, de slurvet fælt med disse reglene.

Så jeg skal ikke si, at det ikke er umulig å få aktivert en Windows-lisens, på flere maskiner, det kommer mye ann på hvem du ender opp med å prate med, og hvor mye denne personen forstår av hva hovedkort er osv.

Nå har jeg ikke fortalt om triksene, for det er egentlig ganske lett å lure denne aktiveringen over telefon.

Men jeg får heller ta det senere, så kanskje politiet, eller noen, gir meg rettighetene tilbake i mellomtiden, og forteller meg hva som foregår, og slutter å tulle med arbeidssaken min mot Microsoft osv.

Vi får se.

Så da fortsetter kanskje Windows aktiveringsskolen, ved senere anledning.

Vi får se.

Denne posten bare som en kuriositet, i tilfelle noen lurer.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container

Jeg tar med brev fra bestemor og, til 38 års dagen, siden det virker som det er noe galt i Norge. (In Norwegian).

Bestemor sier på telefon, at Martin sa, at Erik har kjøpt dyre skjorter, for sykepenger, som han fikk etter at Dr. Ness, i Helgeroa, sendte søknad.

Men jeg har ikke fått noen sånne penger, den søknaden ble avslått.

Men hvis man ser på søknaden, så var den datert, 28/7-05, og jeg har ikke vært i Norge, siden 26/7-05.

Så det er nok noe rart som foregår, med noe mulig forfalskning av sykepenge-søknad, og løgn osv., så jeg tar med det her og.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er brevet fra bestemor Ingeborg, i Nevlunghavn:



PS 2.

Når jeg leser brevet på nettet, så synes jeg ikke det ser helt ut som brev, som bestemor pleier å skrive, for hun pleier ikke å trykke så hardt på tastene på skrivemaskinen, det pleier å være sånn bokstaver, som bare er halvveis synlige osv.

Og stilen og ordene, virket ikke helt som bestemors stil heller, så jeg synes dette brevet kanskje var litt snodig, bare for å ta med det.

Erik skriver enda mer rart på Dagbladets kommentarsystem. (In Norwegian).

Nymoralistisk forbudslinje

Skrevet av TT 24.07.2008 kl. 07:18

Finnes det ikke grenser for nymorlalisisk forbudslinje på alle mulige områder? Jeg synes dette er rart - da man ellers i samfunnet ser tegn på økt egoisme og individuell tankegang - det er for så vidt greit hvis det samtidig legges opp til et invidividbasert ansvar for egne handlinger. Men det er jo ikke det som skjer: Det kommer jo stadig flere pålegg, forbud og restriksjoner. Det er noe som skurrer.

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Nymoralistisk forbudslinje

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 07:30

Helt enig.

Det virker som at folk ikke skal ha lov til å ha en hjerne lenger, men at myndighetene, skal tenke på vegne av folk, og folk mer eller mindre skal være noen hjernedøde, tankeløse, fjernstyrte individer.

Jeg tror dette er mye, at folk blir hjernevasket av TV, presse og reklamer osv., for å passe inn i det nye New World Order-samfunnet, hvor det finnes en 'ny elite', og også en flokk med kveg, eller sauer, eller goy(?), som denne nye eliten, kan meske seg med.

Jeg mistenker også at folk som er i denne nye eliten også blir beskyttet av myndighetene, hvis de gjør noe galt.

Så hvis dette med light-brus, osv., er noe plot, for at alle damene, skal bli flottest mulig, eller slankest mulig, sånn at denne New World Order-eliten, kan forsyne seg med hvem de vil, av et utvalg av hjernevaskede health-friker, som de norske damene vel er, hvis man skal nevne de.

Ikke vet jeg, men jeg synes det er litt mye rart som skjer.

Hvem er det disse damene gjør seg så fine for?

Jeg vet at det ikke er meg, det har jeg skjønt.

Men man kan kanskje begynne å lure litt.

Kanskje det er noen av disse damene som kan svare på det, men de har vel sikkert ikke tid, for de skal ute å jogge, eller på ut å trene på SATS før jobben.

Hvem vet.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541614.html

Brusautomater kan bli forbudt. (In Norwegian).

Brusautomater kan bli forbudt

I alle landets militærleirer.

Helsedirektoratet, Norges Diabetesforbund og tannlegesjefen i Forsvaret vil fjerne brusautomatene fra landets militærleirer.


Illustrasjonsfoto: TOMM W. CHRISTIANSEN

Emneord

brus forbud forsvaret militæret tannhelse

Oslo, Norge

annonse

annonse

Ifølge en undersøkelse publisert i magasinet Soldatnytt har halvparten av soldatene i norske militærleirer syreskader og hull i tennene. 70 prosent av de spurte sa de drakk mer enn en halv liter brus hver dag.

Tannlegesjef Øyvind Asmyhr i Forsvaret mener brusforbruket må ned. Det gjør også Diabetesforbundet, som foreslår å fjerne brusen fullstendig, skriver Aftenposten.

- Det kan ikke være Forsvarets jobb å selge brus til soldatene eller å fremme brussalget. Sett heller opp vannfontener, del ut vannflasker og tilby frukt og grønt. De som vil ha brus, kan selv gå og kjøpe det i butikken. Brusdrikking fører bare til at en blir slapp og sulten, sier forbundets generalsekretær Bjørnar Allgot.

Han sier at ingen vil ta skade av at automatene fjernes.

Helsedirektoratet ser på forslaget hans som positivt.

- Å fjerne brusautomatene fra militærleirene er et godt forslag. Men samtidig som man fjerner dem, bør man innføre gode vannalternativer, sier seniorrådgiver Lars Johansson i avdeling for ernæring i Helsedirektoratet.

Men soldatene selv ser ikke på fjerning av automatene som noen løsning.

Bottom of Form


- Vi synes det er et interessant forslag, og flere leirer har diskutert hva de skal gjøre, men jeg er ikke for å fjerne samtlige automater i landet. Det er noe som soldatene på den enkelte leir må bestemme lokalt, sier Steffen Rogstad, landstillitsvalgt for de vernepliktige soldatene.

(NTB)

Twingly bloggsøk

Legg link til bloggen din her

Slik gjør du det

Publisert torsdag 24.07.2008 kl. 04:32, oppdatert 05:08

Oppdater, vis skjulte eller sorter:

Top of Form


Bottom of Form

Kommentarer (15)

Neste »

« Forrige

1

2

3

1

anbefalinger

Bra!

Cola ftw!

Skrevet av Magnus 24.07.2008 kl. 07:08

om vi ikke får drikke cola på leir, bør ikke soving i tjenestetid lenger være refsbart. Da kan jeg gå med på det

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

1

anbefalinger

Bra!

Myndigheter og organsiasjoner klager så mye på brus og sukker osv.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 06:59

Men, jeg tror ikke vanlig brus, som Cola og Solo og Sprite osv., er så usunt.

Det er jo mye energi i sukkeret da, som sikkert kommer bra med, i en slitsom rekrutt-tjenste osv., hvis jeg skulle gjette.

Selv om kanskje koffeinet i colaen ikke er så gunstig, men hvis man er ung, så spiller vel ikke den koffeinen så mye rolle kanskje.

Men Solo og Sprite, må vel være bedre, enn f.eks. den brusen som selges mye av i England nå, når jeg kikker i butikkene her.

Hvis man ønsker å kjøpe vanlig brus og saft, så må man ofte lete ganske lenge, i hvertfall må man sjekke etiketten nøye, hvis det ikke er kjent merker som Coca-Cola og Sprite osv., for ellers, så kan man være ganske sikkert, på at brusen inneholder Aspartam, eller hva det heter, og det tror jeg ikke er så veldig bra, uten at jeg husker hva det var med det stoffet igjen, men jeg mener å huske at det er kreftfremkallende, eller noe, og muligens også tuller med stoffskifte, uten at jeg skal si det helt sikkert.

Det er vel i hvertfall ikke så mye energi i det stoffet.

Og det er også det samme med saft her, man må lete lenge for å finne noe saft som har vanlig sukker i seg, da heter det gjerne 'high juice', og har 50% frukt og bær, og resten sukker og vann da.

Men jeg tror egentlig det er sunnere enn sånn aspartam-innholdige drikker, i hvertfall hvis man driver med ting som krever mye energi, f.eks. hvis man har en fysisk krevende jobb, eller hvis man er i militæret, under rekrutt-tjenesten f.eks.

For sukkeret, det blir vel til fett, hvis man ikke trener, eller bruker opp energien, men det legger seg vel ikke inn i blodårene, eller er kreftfremkallende, som aspartam, så jeg tror sukkeret blir litt vel mye demonisert, sånn sett, uten at jeg skal si det for sikkert.

Appelsinjuice, tror jeg i hvertfall er ganske bra, hvis man har en slitsom jobb f.eks., hvis ikke brus er bra nok.

Men nå er jo ikke jeg noe ekspert på det her, så jeg skal ikke begynne å bli noe kosthold-guru, eller noe, jeg bare synes det er litt rart at britene, og kanskje det gjøres i Norge, at man skal ha Aspartam i alt mulig, når det vel er forsket på at det er kreftfremkallenede osv., hvis jeg ikke husker helt feil.

Så det synes jeg var litt snodig.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/24/541614.html

Rekkehus er vel bedre enn høyblokker osv. (In Norwegian).

Rekkehus er vel bedre enn høyblokker osv. i Groruddalen f.eks.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 06:34

De pleier å ha butikker og kirker og sånn innemellom, så det er ikke så kjedelig egentlig.

Ikke som høyblokkene i drabantbyene i Groruddalen f.eks.

F.eks. som på Furuset, med masse blokker, og så Furuset-senteret da.

Da vil jeg si at rekkehusene er en del bedre da, da har folk egen hage og kan spille fotball og ha dyr og sånn i hagen, så det er ikke så værst egentlig.

Jeg bodde f.eks. i Walton, i Liverpool, i noen måneder, og der var en hovedgate like ved, og puber og fotballbane, ikke minst, ikke så langt unna, så der var det ganske artig å bo, selv om de folka som delte hus med der, kanskje ikke var så artige, selv om jeg ikke skal gå i detalj om alt som skjedde der, men jeg var ikke helt sikker på de folka gitt, så jeg var mest inne på rommet mitt, så gikk jeg og lagde mat og vaska klær osv, etter at de andre folka hadde lagt seg.

Det er litt vanskelig å forklare, men hvis du bor i et hus sammen med fire briter osv., eller engelsktalende, og de er mob, eller hva dem er, så kan det bli litt rart å bo der, særlig hvis man er ny i byen, og på flukt fra noe mafia-greier, eller hva det er, i Norge, og ikke skjønner helt hva som foregår, og heller ikke får vite noe av politiet.

Så sånn er det.

Måtte nesten forklare litt der, hvorfor jeg var mye inne på rommet, bak låst dør, de siste månedene jeg bodde i Walton.

Men sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



Til og med i Florida leser de johncons-blogg, så det tror jeg må være en veldig viktig blogg å få med seg. (In Norwegian).

Morsomt å få livet sitt ødelagt av noen idioter i politiet. (In Norwegian).

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av anon 24.07.2008 kl. 00:46

vi har savnet deg, du er mye morsommere en de vanlige fjottnissene her på /db/

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 02:30

Hei,

ja det er hyggelig hvis noen savner meg, og synes jeg er morsom.

Men det er ikke så morsomt, å høre at man er forfulgt av 'mafian', og at man har blitt brukt som 'target guy' osv., og ikke skjønne halvparten, eller en tiendel, av hva som foregår, og lure på hva som har skjedd med kollegaer på jobben osv., hvor det var tydelig at noe foregikk.

Og noe har vel foregått i Norge og, uten at jeg kan si nøyaktig hva som har foregått, for ingen har fortalt meg noe som helst.

Og når man da blir sensurert, på alle debatt-foumene, i Norge og andre land.

Og når justisdepartementet, og utenriksdepartementet, og Kripos, og Spesialenheten og Riksadvokaten, og Sivilombudsmannen osv.

Når alle disse tuller med ens rettigheter.

Da er det egentlig ikke så artig, synes jeg da.

Så hva som skjedde med det demokratiske samfunnet, hvor alle var like for loven, og hadde de samme rettighetene.

Det vet ikke jeg, men hvor det samfunnet ble av, det er det kanskje noen andre som vet.

Men at dette er veldig morsomt, det vet jeg ikke om jeg er så enig med deg i, for jeg hadde liksom planer å få meg ny karriære osv., og bra datautdannelse osv., når dette skjedde, og hadde et år igjen på bachelor-graden min.

Men nå sitter jeg i England, med en kjedelig rutine-jobb, og masse gjeld, og får ikke de skolene i Norge, til å sende meg noe papirer eller noe.

Og Rimi/Ica-gruppen vil heller ikke sende meg noen papirer.

Og ikke familien min heller.

Så jeg tror jeg blir tulla med av noe politi, eller noe, i forbindelse med det her mafia-greiene.

Men at det er så artig, å få livet sitt ødelagt av noen sånne tullinger i politiet, det er jeg ikke sikker på, at jeg er enig med deg, i at er så veldig morsomt.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html#comments_container

Mer om problemene da jeg jobbet på Arvato/Microsoft. (In Norwegian).

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av tba 24.07.2008 kl. 00:39

Jeg hadde lagt ut aktiviserings-programvaren ut Piratebay

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 02:10

Ja, det er ikke noe program, som aktiverings-kampanjen hos Arvato hadde.

Det er en webside, som brukes til å aktivere på, hvis jeg husker riktig.

Også har man et script da.

Det gikk sånn her, de siste månedene.

Velkommen til Microsoft, skal du aktivere Windows?

Er det første gangen du skal aktivere det programmet?

Hvor mange maskiner er det programmet installert på?

Har du et installasjons-id på skjermen?

Kan du lese opp de seks første tallene?

Har du en produkt-nøkkel?

Den pleier å stå på et klistremerke på kabinettet til pc-en, eller under pc-en hvis det er en laptop.

Kan du lese opp den første gruppen?

Har du noen tomme bokser på skjermen, hvor det står A, B, C, D, osv?

Der skal du skrive noen tall, de første tallene er.

Blabla.

Så å jobbe på Microsoft produktaktivering over telefon, det veldig en rutinejobb.

Så når det dukker opp kanskje hundre danske samtaler, eller mer med de norske og svenske, om dagen, så blir det slitsomt.

For man vil gjerne ikke, at danskene skal ringe å klage, for det var snakk om å flytte aktiveringa til Tyskland.

Så da prøvde jeg å svare de danske samtalene på 'dansk' da.

Og det var slitsomt å snakke sånn.

Men da forsto fler dansker hva jeg sa.

Men det ble slitsomt å sitte å prate 'dansk', hele dagen, med bare fem sekunder pause mellom samtalene.

Så jeg må nesten si at det var slavedrift å jobbe der.

Nå tok jeg med noen av spørsmålene vi spurte, bare som eksempler, men jeg tror ikke at jeg skal gå i detalj om aktiverings-reglene og prosedyrene.

Det ville vel vært litt vel useriøst.

Jeg har jo bare forsøkt å få tatt opp den saken her, gjennom rettsystemet og med politiet osv., i et og et halvt år.

Så jeg får vel være litt mer tålmodig, før jeg eventuellt forklarer hvordan rutinene og prosedyrene er osv., for å vise at jeg ikke bare har funnet opp dette.

Vi får se hvor forbanna jeg blir.

Men, det virker for meg, som at myndighetene, må det vel være, har motarbeidet dette, at jeg skal få kontroll, og få tatt opp denne saken, med slavedrift-tilstander og ulovlige ledelsesmetoder, hos Microsoft.

Politiet kallte meg 'Miss Erik Ribsskog', på et brev de skrev til meg, i forbindelse med at jeg kontaktet de, angånde dette, så hva som foregår hos politiet, det vet jeg ikke, men jeg kunne godt ha tenkt meg å tatt opp det gjennom rettsystemet også, hvis jeg får kontroll, altså får tilbake rettighetene mine, og får vite hva som har foregått.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle



Hvorfor jeg gikk fram som jeg gjorde, i forbindelse med problemene på Arvato's Microsoft produkt-aktivering. (In Norwegian).

1

anbefalinger

Bra!

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av Moppeloffen 24.07.2008 kl. 00:47

Ha ha!! Unnskyld meg men er du lagd av kjeks eller? Du må jo lære deg å si ifra man. Vær autoritær, bank neven i bordet og spør om hva faen er det som foregår. Etter mange år i næringslivet har jeg funnet ut en ting, Skal du komme noen vei må du være tøff og sette deg i respekt. Ikke være en idiot men tøff. Lykke til videre.( Morsom historie da) :-)

Nytt innlegg Svar på innlegg Varsle

0

anbefalinger

Bra!

RE: Da jeg ble arrestert for å ødelegge et krigsmonument utenfor the Cunrard Building i Liverpool.

Skrevet av cons 24.07.2008 kl. 01:06

Ja, men det er første jobben jeg hadde i Storbritannia også.

Men jeg tok dette opp i møter med lederne på jobben, så jeg kan ikke si at jeg ikke har tatt det opp.

Jeg har lært, da jeg jobbet som butikksjef i Rimi i Oslo og Ski, at man burde dokumentere sånne her ting.

Det var også mye annet tull som skjedde der.

Jeg skal finne en link:

http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Arvato-case

Og grunnen til at jeg dro fra Norge, det var at jeg hørte, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian'.

Og dette fikk jeg ikke noe hjelp av politiet hverken i Norge eller England med.

Det første året ca., som jeg jobba på Microsoft-aktiveringa, så var det som en vanlig jobb, og det var helt levelig å jobbe der, man fikk stort sett være i fred for sjefene.

Men det siste halve året ca., da ble det som et slags terrorvelde der, tiden for å logge samtaler, altså pausen mellom aktiveringene, ble minsket fra 30 sekunder, til 5 sekunder, så det var som slavedrift å jobbe der.

Jeg har også funnet ut, at kjeftning, fra team-leadere, over bordet, gjennom hele Microsoft-avdelingen, som var rutine for lederne, regnes som en straff, siden det er utskjelling ovenfor de andre som jobber der, og er en ulovlig ledelsmetode, eller også kallt mobbing da.

Så Arvato/Microsoft hadde mobbing som en offesiell ledelses-metode.

Og jeg ble hersjet med av sjefene der.

(Det står i linken).

Men jeg hadde jo hørt at jeg var forfulgt av 'mafian' osv., og jeg kjenner ingen som jeg kan stole på, i sånne sammenhenger.

Så jeg trengte nå den her jobben da, for å ha penger, mens jeg prøvde å få hjelp fra politiet.

Men jeg fikk ikke noe hjelp.

Jeg tenkte, at jeg kunne jo prøve å få pressen i Norge, til å kanskje skrive om problemene i firma, og det var også en av grunnene til at jeg valgte å ta opp problemene.

Men også fordi at jeg ble behandlet så dårlig, og sendt så mange danske samtaler, at jeg ikke kunne ha fortsatt i jobben i lengden, for de sleit meg ut da.

Men tilslutt så ble jeg utsatt for en konstruktiv oppsigelse der.

Men at et firma som Microsoft, som vel er et av de støste eller rikeste firma i verden, skal ha en produktaktivering, hvor folk blir herjet med og behandlet som slaver, på den måten, det forstår jeg ikke, at ingen er interessert i å se nærmere på.

For jeg har ikke klart å få noe hjelp med det som skjedde der.

Men det er mulig at det er noe politi eller noe, som ødelegger for meg, for jeg har også overhørt at jeg har blitt brukt som noe 'target guy', da antagelig av politiet.

Så hva som egentlig foregår, det er vanskelig å si, men jeg prøver å ta det opp på nettet osv. da, så kanksje noen forhåpentligvis legger merke til hva som foregår.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog





http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/22/541491.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter