Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 24. september 2008

Hvordan jeg ble forsøkt drept, på gården til onkelen min, i 2005. (In Norwegian).




johncons
Nykomling


Honnør: 1
Innlogget

Innlegg: 0


Sv: jeg sier bare...ta en titt på dette. ville konspirasjonsteorier på facebook
« Svar #67 på: I dag kl. 23:50 » Sitat Rediger

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: Paven på I dag kl. 23:22
På hvilken måte ble du forsøkt drept?


Det var noen som kom til gården, da onkelen min og dama dro på MC-ferie til Danmark.

De ba meg passe hestene, men det var ikke noen hester der.

De ba meg også se opp for banditter.

Så kom det et slags jaktlag der, og de hadde folk stående ute i skogen, som jeg hørte prata om, om dem skulle skyte meg i hue eller balla.

Jeg sendte tekstmelding til en kamerat i Røyken, og til hun tyske psykologen.

Først at de skulle få en politibil dit.

Og da det ikke kom noe politibil, så sendte jeg om de kunne få en taxi dit.

Dem kunne høre at jeg trykket på tastene på mobilen, hørte jeg dem sa, så dem skjønte at jeg var der.

Men han karen som skulle skyte, turte ikke å gå inn der jeg var, bak noe kratt osv., i tilfelle jeg hadde kniv, hørte jeg han sa.

Jeg hørte folk kom fra gården, som hadde gått gjennom tinga mine, og sa dem hadde funnet brev fra Stein Erik Hagen der.

(Et brev jeg fikk da butikken jeg var sjef for på Rimi Langhus, vant Rimi Gullårer, butikkdrift-konkurranse, i 2001).

Så hørte jeg han skulle skyte, sa at da skulle han bare skyte meg i balla, siden jeg maste om taxi istedet for politi, i den neste tekstmeldingen.

Jeg hørte hva dem sa, dem ville ikke ha politi dit.

Så hørte jeg hunder, og da løp jeg til Farris og rodde til ei hytte, hvor ei dame hjalp meg å ringe taxi, og fikk forklart veien dit.

Så tok jeg taxi til Larvik, buss til Kr. Sand, og sov over på et hotell der.

Hotell Skagerak, eller noe.

Og så tok jeg ferge til Hirtshals, og leide en bil, og kjørte til Tyskland og Frankrike, og så kjørte jeg til Holland, for jeg prøvde å finne ut hva jeg skulle gjøre.

Så tok jeg fly til Liverpool, og her er jeg enda.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=71692.new#new

Flashback til 1988. (In Norwegian).

Da jeg bodde på Bergeråsen, de siste årene, så hadde jeg mest kamerater som bodde i Lørenskog, som tremenningen min, og i Svelvik, og Larvik og Sande og Drammen og Røyken og sånn.

Men jeg kjente ikke så mange på Bergeråsen.

Eller, jeg kjente dem, men jeg hadde ikke så mye med dem å gjøre osv.

Men jeg hadde en kamerat, fra klassen på Berger skole og Svelvik Ungdomsskole, som bodde der, det var Espen Melheim.

Og han fikk lappen, sommeren 1988, var det vel.

Og han fikk låne den gamle bilen til foreldra sine.

Og han synes visst det var så artig å kjøre bil.

Men han hadde ikke noe spesielle ærend.

Men han spurte meg, om jeg skulle noe ærend da.

Og da var det en gang, så kjørte vi til Oslo, til en butikk på Grünerløkka, for da kjøpte jeg ny video, for pengene jeg tjente på CC.

Og en annen gang, så kjøpte han en kasse juleøl for meg, når han kjørte i en butikk, som hadde juleøl, klasse 3, som man fikk kjøpt i butikkene på den tida.

Jeg hadde masse penger fra jobb, så det var en god ide, synes jeg, når Espen foreslo det.

Hvorfor ikke liksom, jeg var jo russ og greier, og hadde masse penger fra CC, og jeg pleide ikke å bruke så mye penger, på moteklær og sånn, så jeg hadde lommeboka full, og penger på kontoen og, så det var ikke sånn på den tida, at jeg tenkte på penger en gang, for jeg kunne få av fattern og farmora mi og, hvis det trengs.

Untatt, at da hadde fattern gått konkurs, med et byggeprosjekt, i Sandsveien, så da hadde jeg studielån og, det året, så jeg spurte ikke fattern om så mye penger det året.

Men en kasse øl, det bestillte jeg i hvertfall.

Og satt i den ytterste boden, var det vel, i leiligheten, i Leirfaret der.

Fordi, det pleide alltid fattern å gjøre.

Øl skulle ikke være iskaldt, mente fattern.

Så han hadde alltid noen kasser i garasjen, nede hos Haldis.

Så jeg trengte egentlig ikke å kjøpe øl selv, for jeg kunne egentlig bare ha henta øl i garasjen til Haldis.

Men jeg synes det var en bra ide, å ha en kasse juleøl, klasse 3 stående, så det slo jeg til på.

En tredje gang, så spurte Espen, om vi skulle kjøre til Drammen.

Jeg gikk vel på skole i Drammen, så det var kanskje ikke så spennende.

Hvis det her ikke var sommeren før, eller noe.

Det som skjedde, var at da vi kjørte ned fra Leirfaret, og ned til Havnehagen, så dukka Christell opp.

Så ville vel Espen at jeg skulle høre med henne, om hun ville være med.

Så spurte jeg henne da, og det ville hun.

Hun ville etterhvert dra til bowlinga, på Åssida, så da ble det til det.

Da gikk jeg og hu sammen inn der.

Så overhørte jeg noen av de lokale heltene, kommentere, at det alltid var sånn at det var en stygg fyr, og den pene dama.

He-he.

Så det overhørte jeg.

Så jeg hadde nok ikke dusja eller gredd håret, eller noe sånt.

Men men.

Forresten, så var jeg og Magne og Andre, fra skolen i Drammen.

Vi var på den her bowlinga igjen, rundt 1990.

Eller det var kanskje enda senere.

Det kan ha vært så sent som i 1997, eller noe.

Og da var Kjetil, fra klassen vår på handel og kontor, på Gjerde i Drammen.

Han var da sjef for bowlinga.

Men han var ikke på jobb da.

Men ei jente jobba der, med noe sånne hippie-bukser, så det var nok rundt 1997, vil jeg tippe.

Og hun bekrefta det, at han var sjef der, men ikke på jobb da.

Men men.

Etterpå, så kjørte vi hjem til Bergeråsen da.

Og da kjørte vi rundt Sande, på E18 der.

Og da skulle plutselig ikke Christell bli med tilbake hjem til Bergeråsen, likevel.

Neida.

Da skulle Christell besøke en venn, som bodde på en gård, eller noe, på venstre side av E18 der, før Sande.

Som hverken jeg og heller ikke Espen visste hvem var, tror jeg.

Kanskje en Christell kjente fra skolen i Sande, eller noe.

Hvem vet.

Så det var litt merkelig syntes jeg, at Christell plutselig skulle emigrere fra bilen.

Men man kan ikke skjønne alt.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

I Norge så er det værre med mafia, enn i Italia og USA. (In Norwegian).



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=71692.new#new

johncons
Nykomling


Honnør: 1
Innlogget

Innlegg: 0


Sv: jeg sier bare...ta en titt på dette. ville konspirasjonsteorier på facebook
« Svar #62 på: I dag kl. 22:52 » Sitat Rediger

--------------------------------------------------------------------------------
Sitat fra: Sakuraba på I dag kl. 19:33
Jeg liker stilen som erik skriver på,virker som du skriver akkurat ned det du tenker uten å moderere deg noe som helst..artig. Litt som erlend loe på en måte.. vil jeg si


Hei,

jeg prøver å skrive ting som det er.

Og grunnen til det, er at jeg ikke får noe råd eller hjelp eller informasjon, av politiet i Norge, enda jeg har overhørt, i Oslo, i 2003 og 2004, at jeg er forfulgt av noe 'mafia', og ble forsøkt drept, i Larvik i 2005.

Så da er det klart for meg, at noe er galt, i Norge.

Men jeg vet ikke akkurat hva det er.

Men jeg skjønner det er en del rykter som går osv.

Så da skriver jeg ting akkurat som dem er, for jeg mener at jeg ikke har gjort noe galt, som skule bety at jeg skulle bli forfulgt av noe 'mafia', eller ikke få hjelp fra politiet.

Men det er mulig at politiet har mistet kontrollen, og at det er kriminelle som styrer, det er mulig.

Noen skrev om jeg hadde vært hos psykolog.

Ja, som jeg skrev tidligere i tråden, så trodde ikke onkelen min i Larvik, noe på, at jeg hadde problemer med noen kriminelle eller 'mafia', inne i Oslo.

Og insisterte, at jeg måtte gå til psykolog, i Larvik, for å få lov å jobbe og bo på gården til han og samboeren hans, i Kvelde i Larvik.

Det var der jeg ble forsøkt drept, i 2005.

Og jeg jobbet mye på gården, med å grave grøfter, rydde skog, hogge ved og sånn, men alikevel, så måtte jeg betale 500 i uka for mat.

Jeg ble boende i en slags hytte eller skjul, som nok ikke var beregnet til bolig, for det var dårlig isolert, og uten vann eller strøm, med untak at det ble lagt en skjøteledning, fra låven der.

Så det var litt sånn useriøst opplegg.

Jeg var som en slags slave der omtrent, vil jeg si.

Og onkelen min, hadde en kriminell nabo der, Thor, som jeg hørte prata med onkelen min, om noe planer for å bli kvitt meg osv.

'Dem finner alltid en grunn', overhørte jeg, at han Thor, sa til onkelen min.

For det var veldig lytt, på den gården er, på Løvås i Kvelde.

Det er langt fra riksveger og slikt.

Men men.

Men den journalen, fra psykolgen, en tysk dame ved navn Silke Gjertvang, eller noe slikt, i Larvik.

Den journalen har blitt forfalsket.

Det står at jeg er 24 år, mens jeg var ti år eldre.

Og det står at jeg bare jobbet på rimi ved siden av studier.

Mens jeg har jobbet ti år som leder i butikk, hvorav fire år som butikksjef.

Og de nevner ikke at jeg var i infanteriet, studerte i England, er i HV, og sånne ting.

Så de har kuttet vekk ti år av livet mitt.

Og de fremstiller meg, som om jeg er en kar, som alltid bare har bodd alene og drevet med data.

Og ikke hatt noe ordentlig jobb, eller noe slikt.

Så det er helt skandale, vil jeg si, at journaler, blir forfalsket på den måten, av offentlige sykehus i Norge.

De sier det er mafia i Italia og USA.

Og det har jeg også lest om i avisene.

Men det tror jeg er ingenting, sammenlignet med hvordan det er i Norge.

I Norge, så kontrollerer den her mafian, avisene og politiet, så ingenting kommer ut.

Sånn virker det som for meg.

Bare for å ta med det.

Så Italia og USA, det er der det er best, og ikke værst, når det gjelder mafia, vil jeg si.

For der kommer det i hvertfall i avisa.

Mens i Norge så kommer det ikke så langt en gang.

Det er sånn det virker for meg.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



E-post til det svenske utenriksdepartementet. (In Norwegian).




Google Mail - Fw: Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Fw: Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 24, 2008 at 11:46 AM




To:
registrator@foreign.ministry.se






Hei,



jeg er en norsk statsborger, som bor i Storbritannia.



Jeg kjenner en svensk statsborger, som heter Emelie Wallin, fra jobb,

i Liverpool.



Nå virker det som om hun er i noe problemer, hun gråter når man ringer osv.



Men det virker ikke som om den svenske ambassaden er interessert i å hjelpe.



Så da tenkte jeg, at jeg kunne sende det til dere i Sverige, siden jeg

frykter at noe kan være alvorlig galt her.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/9/23

Subject: Re: Fw: Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?

To: magnus.engstrom@foreign.ministry.se





Hei,



politiet har ikke gitt noe beskjed i det hele tatt.



Politiet benyttet seg av 'phoney'-e e-postadresser, og kallte meg

'Miss Erik Ribsskog' osv., og løy og sa at CAB, var 'Govenment', når

det er en 'charity'.



Så jeg klagde politiet inn til IPCC.



Men IPCC, svarte ikke på e-poster.



Så jeg har sendt det videre, til the Home Office.



Så der ligger saken nå.



Men politiet har ikke sagt noen ting i det hele tatt, og IPCC og

Ministry of Justice, har trenert denne saken,

vil jeg si.



Så jeg synes det kan virke som at det er en 'cover-up', fra

myndighetene i Storbritannia.



Man husker jo at britiske myndigheter, skøyt en brasilsk statsborger,

i London, for et par år siden.



Så politiet i England, gjør litt mye rart noen ganger tror jeg.



De har ihvertfall ikke gjort noe, for å hjelpe hun svenske

statsborgeren deres, Emelie Wallin.



Jeg synes ikke det er riktig, å slå seg til ro, med at ingenting blir gjort.



Det er mulig at utenlandske statsborgere blir litt stemoderlig

behandlet her i Storbritannia da, av myndighetene.



Det er mulig, så jeg synes dere burde ta litt ansvar å prøve å finne

ut hva som foregår.



For jeg sitter her nå, og skjønner at noe er galt, og jeg har kontakt

britiske myndigheter, og de har ikke gjort noe.



Man kan da ikke bare sitte å se på, at noe er galt.



Man har da et ansvar, å gjøre noe, hvis man skjønner det, at noe er galt.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



2008/9/23  <magnus.engstrom@foreign.ministry.se>:

>

> Ambassadens uppdrag är inte att utreda försvinnanden och ev. brott.

> I en rättsstat som Storbritannien kan ambassaderna lita på att polisen tar

> information om ev. brott på allvar. Om polisen har lämnat besked att det

> inte finns anledning tro att något er galt, fortsätter inte ambassaden med

> en egen utredning.

> Vänliga hälsningar

> Magnus Engström

>

> Magnus Engström

> Counsellor

> (Administration, Legal, Migration and Consular Affairs)

> Embassy of Sweden in London

> ph: +44 (0)20 7917 6431

>

>

> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>

> 2008-09-22 15:22

>

>         To:        magnus.engstrom@foreign.ministry.se

>         cc:

>

>         Subject:        Re: Fw: Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i

> problemer i Liverpool?

>

>

> Hei,

>

> takk for svar!

>

> Det er mulig at det er noe kommunikasjonsproblemer eller lignende, ute

> og går, siden jeg skriver

> på norsk.

>

> Du skriver at jeg burde kontakte britsk politi.

>

> Men jeg har kontaktet britisk politi, om dette, at jeg er bekymret for

> hun Emelie Wallin, i februar

> og november, i fjor.

>

> Men britisk politi, har ikke gjort noe som helst.

>

> Og dette ble del av en klagesak, som jeg sendte til IPCC, og de har

> unnlatt å svare på e-poster osv., så

> nå er det hos the Home Office.

>

> Jeg har også kontaktet den norske ambassaden, som jeg nevnte, om

> problemene hos Arvato/Microsoft,

> hvor Wallin og flere andre nordiske statsborgere jobbet.

>

> Men den norske ambassaden, sluttet å svare på henvendelser.

>

> Det norske utenriksdepartementet, svarte heller ikke på e-poster.

>

> Så dette er nå en klagesak, hos Sivilombudsmannen, i Norge.

>

> Så dette problemet, med at jeg er bekymret for hun svenske

> statsborgeren, Emelie Wallin, som jobbet

> på Microsofts Arvato-drevne produktaktivering, frem til hun forsvant

> derfra i 2006.

>

> Dette blir neglisjert av norske og britiske myndigheter.

>

> Og da er det nesten bare svenske myndigheter, som kan gjøre noe.

>

> Og jeg skjønner ikke annet, enn at det er den svenske ambassadens

> jobb, å sørge for at deres statsborgere,

> er i god behold, i det landet, som ambassaden har som ansvarsområde.

>

> Dette er helt klart uansvarlig, av ambassaden, å ikke hjelpe sine egne

> statsborgere, når britiske myndigheter

> ikke vil hjelpe.

>

> Det er helt klart for meg, at noe er galt, når vedkommende svenske

> statsborger, Emelie Wallin, uten noen

> forklaring, bare begynner å gråte, når man ringer henne.

>

> Det betyr at noe er galt, er min mening.

>

> Og hun var også under kontroll av en irsk statsborger, Michael

> O'Shaughnessy, har jeg forstått, når jeg har

> tenkt igjenom hva som foregikk der, i ettertid, på Microsoft-aktiveringen.

>

> Hun Emelie, sluttet også brått, eller forsvant, fra Microsoft-aktiveringen.

>

> Så jeg mistenker at hun kan ha blitt kidnappet da, eller vært under

> kontroll av noe 'mob'.

>

> Noe er uansett galt, når hun begynner å gråte, over telefonen.

>

> Da betyr det, at noe er galt, mener jeg.

>

> Så at ambassaden ikke gjør noe, når noe er galt, det synes jeg er helt

> uansvarlig.

>

> Så jeg håper jeg har klart å forklare dette bedre nå, på tross av at

> jeg skriver på et annet språk enn svensk.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> 2008/9/22  <magnus.engstrom@foreign.ministry.se>:

>>

>> Bäste Erik Ribskog, de omständigheter som Ni tar upp i era emails är inte

>> något som denna ambassad kan eller skall ta sig an. Om Ni misstänker

>> brott,

>> bör Ni i stället kontakta brittisk polis.

>>

>> Vänliga hälsningar

>> Magnus Engström

>> Counsellor

>> (Administration, Legal, Migration and Consular Affairs)

>> Embassy of Sweden in London

>> ph: +44 (0)20 7917 6431

>> ----- Forwarded by Magnus Engström/FOREIGN/MINISTRY on 2008-09-22 14:00

>> -----

>> Ambassaden London

>> Sent by: Filippa Briggs/FOREIGN/MINISTRY

>>

>> 2008-09-22 10:29

>>

>>                 Ann Kask/FOREIGN/MINISTRY@RK

>> Magnus Engström/FOREIGN/MINISTRY@RK

>>         cc:

>>

>>         Subject:        Fw: Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i

>> problemer i Liverpool?

>>

>>

>> ----- Forwarded by Filippa Briggs/FOREIGN/MINISTRY on 2008-09-22 10:29

>> -----

>> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>>

>> 2008-09-22 09:26

>>

>>         To:        ambassaden.london@foreign.ministry.se

>>         cc:

>>

>>         Subject:        Til: ambassadøren/Fwd: Fw: Svensk dame i problemer

>> i

>> Liverpool?

>>

>>

>> Hei,

>>

>> jeg har ikke fått noe svar fra ambassaderåden, så jeg forsøker å

>> eskalere denne henvendelsen.

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: 2008/9/12

>> Subject: Fwd: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>> To: magnus.engstrom@foreign.ministry.se

>>

>>

>> Hei,

>>

>> jeg beklager hvis jeg ble litt irritert, og klagde litt vel mye i den

>> forrige e-posten.

>> Men jeg synes nå, at jeg burde prøve å gjøre det jeg kan, for å hjelpe

>> en tidligere

>> kollega, så jeg prøver å sende e-posten på nytt.

>> Håper dette er i orden!

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: 2008/8/30

>> Subject: Fwd: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>> To: magnus.engstrom@foreign.ministry.se

>>

>>

>> Hei,

>>

>> jeg kan ikke se at jeg har fått svar på denne e-posten ennå.

>>

>> Men mens jeg har det i hodet, så husker jeg jo det, at hun Eva Sack

>> hos dere, hun brøt nesten sammen,

>> da jeg ringte nå sist.

>> Så jeg skjønner jo det, at det kan være slik, at det er noe som har

>> skjedd, som dere ikke vil ut med, og at

>> dette var årsaken til at medarbeideren deres nesten brøt sammen, over

>> telefonen, da jeg ringte nå sist.

>>

>> Men da har jeg i hvertfall tatt opp dette.

>>

>> Jeg begynner jo å bli vant med dette, at vi vel ikke lever i en

>> verden, men i to verden, og at den verden

>> som blir presantert for folk, nok ikke er den virkelige verdenen, men

>> jeg tar i hvertfall opp dette, mens

>> jeg husker det.

>>

>> Hvis det er slik at vi lever i to forskjellige verdener, så er vel det

>> vel greit å ha ting klart, for å unngå

>> ytterligere misforståelser, som vel en slik delt verden lett kan skape.

>>

>> Med vennlig hilsen

>> Erik Ribsskog

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: Aug 29, 2008 2:35 AM

>> Subject: Re: Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>> To: "magnus.engstrom@foreign.ministry.se"

>> <magnus.engstrom@foreign.ministry.se>

>>

>>

>> Hei,

>>

>> takk for svar!

>>

>> Jeg har allerede kontaktet politiet i Liverpool, men de gjør ikke noe.

>> De har løyet, og trakassert meg, de har kallt meg 'Miss Erik

>> Ribsskog', blant annet, og de har

>> sendt meg til Citizens Advice Bureaux, som de har påstått er

>> 'Government', når det er en 'charity'.

>>

>> Merseyside-politiet har også brukt 'phoney-e' e-mail adresser.

>> Jeg har klaget de inn til IPCC, men de svarer ikke engang på e-poster nå.

>>

>> Så nå ligger det hos Minsitry of Justice, men de påstår at IPCC og

>> politiet ikke sorterer under dem.

>> Jeg har også vært i kontakt med den norske ambassaden om problemene i

>> firma generellt, og de

>> henviste meg til det britiske politiet og Citiziens Advice Bureau.

>>

>> Da problemene hopet seg opp, med løgner og trakassering, fra disse, så

>> kontaktet jeg den norske

>> ambassaden i London igjen, men da svarte de ikke på e-postene jeg sendte.

>> Heller ikke utenriksdepartementet i Norge svarte.

>>

>> Og Statsministerens kontor, i Norge, sa at det ikke sorterte under dem.

>> Så nå ligger det hos Sivilombudsmannen, i Norge.

>>

>> Men de virker lojale mot myndighetene, og trenerer dette, må man nok si.

>>

>> Og det treneres også, her i Storbritannia, hos Minstry of Justice, som

>> prøver å si fra seg ansvaret.

>> Så dette har stoppet opp, både i Norge og Storbritannia.

>> Jeg skjønner at dere ikke har hørt noe om de nevnte problemene, på den

>> svenske ambassaden.

>>

>> Men jeg har altså mislykkes, med å ta opp dette, med britiske og

>> norske myndigheter, må man si,

>> så det er derfor jeg har sagt fra til dere, fordi det virker for meg

>> som at noe er galt, og de nevnte

>> myndighetene gjør ingenting.

>>

>> Så det er derfor jeg kontakter dere nå.

>> Med vennlig hilsen

>> Erik Ribsskog

>>

>>

>> On 8/28/08, magnus.engstrom@foreign.ministry.se

>> <magnus.engstrom@foreign.ministry.se> wrote:

>>>

>>> Erik, ambassaden har ingen kännedom om någon svensk kvinna som skulle

>>> saknas eller vara hotad i Liverpool-området. Icke desto mindre kan det ju

>>> vara så.

>>> Jag tycker du själv borde kontakta polisen i Liverpool. Om de finner

>>> anledning att undersöka brottsmisstankar, kommer de säkert att göra det.

>>>

>>> Vänliga hälsningar

>>> Magnus Engström

>>> Counsellor

>>> (Administration, Legal, Migration and Consular Affairs)

>>> Embassy of Sweden in London

>>> ph: +44 (0)20 7917 6431

>>> ----- Forwarded by Magnus Engström/FOREIGN/MINISTRY on 2008-08-28 15:29

>>> -----

>>> Ambassaden London

>>> Sent by: Filippa Briggs/FOREIGN/MINISTRY

>>>

>>> 2008-08-28 13:44

>>>

>>>         To:        Magnus Engström/FOREIGN/MINISTRY@RK

>>>         cc:

>>>

>>>         Subject:        Fw: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>>>

>>>

>>> ----- Forwarded by Filippa Briggs/FOREIGN/MINISTRY on 2008-08-28 13:44

>>> -----

>>> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>>>

>>> 2008-08-28 11:59

>>>

>>>         To:        ambassaden.london@foreign.ministry.se

>>>         cc:

>>>

>>>         Subject:        Fwd: Fwd: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>>>

>>>

>>> Hei,

>>>

>>> jeg ringte ambassaden deres i dag, og snakket med Eva Sack.

>>>

>>> Og da ble vi enige om at jeg skulle prøve å sende denne e-posten på nytt,

>>> til ambassadens generelle

>>> e-postaddresse, for at e-posten så eventuellt kunne bli videresendt, til

>>> et ambassaderåd, hos dere.

>>>

>>> Ettersom jeg tror noe ikke er som det burde, og jeg gjerne ville gjøre

>>> mitt, for at dette ble håndtert

>>> på så ansvarlig måte som mulig.

>>>

>>> Håper dette er i orden!

>>>

>>> Med vennlig hilsen

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>>

>>>

>>> On 8/27/08, eva.sack@foreign.ministry.se <eva.sack@foreign.ministry.se>

>>> wrote:

>>>

>>> Hej Erik,

>>>

>>> Tack för e mail. Tyvärr kan jag inte öppna -  the attachement. Tyvärr kan

>>> inte ambassaden hjälpa dig. Svenska medborgare kan kontakta ambassaden

>>> direkt för råd och eventuell hjälp.

>>>

>>> Med vänlig hälsning

>>>

>>>

>>> Eva Sack

>>> Embassy of Sweden

>>> Information

>>> 11 Montagu Place

>>> London W1H 2AL

>>> Phone 44 (0) 20 7917 6400

>>> Direct 44(0) 20 7917 6424/6406

>>>

>>> Would you like to receive the Swedish Embassy monthly newsletter? Please

>>> send an e-mail to swedishculture@foreign.ministry.se

>>>

>>>

>>>

>>>

>>> "Erik Ribsskog" <eribsskog@gmail.com>

>>>

>>> 2008-08-27 14:47

>>>

>>>         To:        eva.sack@foreign.ministry.se

>>>        cc:

>>>

>>>        Subject:        Fwd: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>>>

>>>

>>> Hei,

>>>

>>> jeg viser til telefonsamtale nå nettopp, og håper jeg har klart å skrive

>>> e-post adressen riktig nå.

>>>

>>> Med vennlig hilsen

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>>

>>> ---------- Forwarded message ----------

>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>>> Date: Aug 16, 2008 2:32 PM

>>> Subject: Fwd: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>>> To: ambassaden.london@foreign.ministry.se

>>>

>>>

>>> Hei,

>>>

>>> jeg kan ikke se at jeg har mottat noe svar på denne e-posten, så jeg

>>> prøver å sende den igjen.

>>>

>>> Håper dette er i orden!

>>>

>>> Med vennlig hilsen

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>>

>>>

>>> ---------- Forwarded message ----------

>>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>>> Date: Aug 8, 2008 5:02 PM

>>> Subject: Svensk dame i problemer i Liverpool?

>>> To: ambassaden.london@foreign.ministry.se

>>>

>>>

>>> Hei,

>>>

>>> jeg pleide å jobbe på Arvato Services Ltd's skandinaviske

>>> Microsoft-produktaktivering i Liverpool.

>>>

>>> Det var det mye problemer, jeg kan legge ved en link.

>>>

>>> Jeg hadde mistanke om at det var noe 'mob' i firma, og har kontaktet

>>> norsk

>>> og engelsk politi, og

>>> også den norske ambassaden, i London.

>>>

>>> Men ingen har gjort noe.

>>>

>>> Jeg er litt bekymret for hva som foregikk der, og hva som foregår med de

>>> nordiske kollegaene mine

>>> derfra.

>>>

>>> Det var mange svenske og finske medarbeidere der, og norske og også

>>> danske

>>> da.

>>>

>>> Nå i det siste, så møtte jeg en britisk dame på byen, for noen måneder

>>> siden, og da fikk jeg noen

>>> nye opplysninger, som gjorde at jeg skjønte, at en svensk dame, som heter

>>> Emelie Wallin, og

>>> en norsk jente, som heter Kristine Hansen, som jobbet på Arvato Services

>>> Ltd./Microsoft Scandinavian

>>> Product Activation, var under kontroll, av en Ire, (som også snakker

>>> svensk), og som heter

>>> Michael O'Shaughnessy, som fortalte disse nevnte jentene, hvor de skulle

>>> sitte, altså han befalte

>>> de dette, enda han ikke jobbet som leder på kampanjen, men var en vanlig

>>> medarbeider.

>>>

>>> Hun britiske jenta jeg traff på byen, fortalte meg, at hun Kristine, ikke

>>> var med familien sin,

>>> da hun studerte i Liverpool, som jeg trodde, og da tenkte jeg mer på

>>> dette, og da husket

>>> jeg, at han O'Shaughnessy, hadde fortalt hun svenske Emelie Wallin, hvor

>>> hun skulle sitte

>>> osv., og vært nesten som faren hennes da, og det samme med hun norske

>>> Kristine Hansen.

>>>

>>> Enda jeg ikke tror at hun Emelie, kjente han O'Shaughnessy, da hun

>>> begynte

>>> i jobben.

>>>

>>> Men men.

>>>

>>> Hun Emelie Wallin, ble forresten plutselig borte fra jobben, 'home sick',

>>> de siste en og en halv

>>> månedene, som jeg jobbet der.

>>>

>>> Så jeg var litt bekymret for henne, for hun er en veldig pen jente, og

>>> hun

>>> var en god kollaga,

>>> må jeg vel si, for hun hjalp meg med alle de danske samtalene, som jeg

>>> fikk overført fra

>>> lederne, enda svensk-språkelige egentlig ikke skulle svare danske

>>> samtaler.

>>>

>>> Så da hun plutselig ble borte fra jobben, så mistenkte jeg at noe kunne

>>> være galt.

>>>

>>> Jeg mistenkte at det var noe 'mob', i firma, og rapporte om dette til

>>> pressen og Arvato i

>>> Tyskland osv., etter at en team-leader, på en annen avdeling der, hadde

>>> fulgt etter meg

>>> hjem fra jobben.

>>>

>>> Men ingen har gjort noe med dette, jeg har ikke klart å få noe hjelp med

>>> den saken jeg har,

>>> angående problemene i firma, hverken av norske eller britiske

>>> myndigheter.

>>>

>>> Da jeg meldte meg på Facebook, tidligere i år, så søkte jeg på noen av

>>> kollegaene mine

>>> i firma, og da fant jeg hun Emelie Wallin der, og da fikk jeg

>>> telefonnummerne hennes.

>>>

>>> Så jeg har prøvd å ringe henne, for å få prate med henne, om problemene i

>>> firma, og

>>> hva som egentlig foregikk, det var også en leder, som het Ian Womald, som

>>> også

>>> drev og kontrollerte henne, virker det som.

>>>

>>> Så jeg har prøvd å ringe henne, for å møte henne, og prate om problemene

>>> i

>>> firma,

>>> men det ville hun ikke.

>>>

>>> Hun sier at hun ikke hadde det noe bra da, at hun hadde en del personlige

>>> problemer

>>> osv., men at hun hadde det bedre nå.

>>>

>>> Men jeg mistenker at noe kan være galt fremdeles, fordi et par ganger jeg

>>> har ringt henne,

>>> så har hun begynt å gråte.

>>>

>>> Nå sist når jeg ringte henne for ca. en måned siden.

>>>

>>> Jeg har prøvd å ringe henne, for å møte henne, for å prate om dette,

>>> vanlig, og ikke over

>>> telefon da, for å se om hun har det bra osv., siden jeg har mistenkt at

>>> noe er galt, men jeg

>>> har ikke klart å få til det.

>>>

>>> Og sist jeg ringte, så svarte hun ikke, og hun svarte heller ikke på

>>> tekstmelding, når jeg

>>> spurte henne hvorfor hun gråt.

>>>

>>> Så jeg lurer på om hun kan være under kontroll, av noe 'mob', eller noe,

>>> fremdeles.

>>>

>>> Hun sa hun jobbet for Lufthansa nå, med å svare på e-poster osv., i the

>>> Cotton House, i

>>> sentrum av Liverpool, for noen måneder siden i hvertfall, men hun har

>>> også

>>> jobbet i mange

>>> andre firma, også i andre byer, i nærheten av Liverpool, så jeg lurer på

>>> om det er noe 'mob',

>>> som driver å sender henne rundt.

>>>

>>> Noe sånt.

>>>

>>> Og for Lufthansa, så jobbet også mange av de samme nordiske damene, som

>>> jobbet for

>>> Microsoft-aktiveringen, drevet av Arvato, i the Cunard Building.

>>>

>>> Så jeg tror dette må være noe med noe 'mob', eller noe slikt, at de

>>> kontrollere disse damene da,

>>> synes jeg det virker som.

>>>

>>> Og jeg tror ikke alt er bra, med hun Emelie Wallin, hverken da hun jobbet

>>> på Arvato, da dukket

>>> hun pluteslig opp gråtende i heisen, og når gråter hun på telefonen når

>>> jeg ringer, og siden

>>> jeg har tatt dette med norske og britiske myndigheter, uten at de gjør

>>> noe, så tenkte jeg at

>>> jeg kunne kontakte den svenske ambassaden i London, siden jeg bor i

>>> Storbritannia selv,

>>> så regnet jeg med at det var et sted jeg kunne kontakte da.

>>>

>>> Så håper jeg det var i orden, og jeg skal legge ved den nevnte linken.

>>>

>>> Med vennlig hilsen

>>>

>>> Erik Ribsskog

>>>

>>> PS.

>>>

>>> Her er den nevnte linken, med noen møtereferater osv., fra hva som

>>> foregikk hos Aravato/Microsoft,

>>> her i Liverpool:

>>>

>>> http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Arvato-case

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>>

>>

>

>








Folk på Berger kjenner meg som Erik Olsen. (In Norwegian).



http://www.spillegal.no/forum/showthread.php?p=418859#post418859

Vaskekoner og rektor i garderoben mens det blir dusja, på 'Council-gym' og kommunal skole. (In Norwegian).



http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=71692.new#new

E-post til Per Edgar Kokkvold. (In Norwegian).




Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Telefonsamtale, forrige måned.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 24, 2008 at 10:03 AM




To:
Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>






Hei,



da er vi på bølgelengde.



Jeg mente ikke å være uhøflig.



Men da venter jeg til dere har funnet ut mer om det her.



Mange takk for svar!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

> Nei da, vi blander ikke følelser inn i dette, men du forstår sikkert at jeg

> må få snakke med saksbehandleren, altså Nyhuus, før jeg kommer tilbake til

> deg.

>

> Mvh

> Per Edgar Kokkvold

>

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 24. september 2008 10:35

> Til: Per Edgar Kokkvold

> Emne: Re: Telefonsamtale, forrige måned.

>

> Hei,

>

> mitt telefonnummer er 44 151 236 3298.

>

> Nyhuus er sikkert en utmerket kar, det er jeg ikke så interessert i

> hvordan er personlig.

>

> Ikke for å være uhøflig, men jeg mener jeg har blitt mobbet så mye på

> avisenes debattforum, både

> av moderatorer og av brukere, som moderatorer, har tillatt.

>

> Og også blitt sensuert og sperret fra disse forumene.

>

> Og det er ikke fordi jeg er så spesiellt hårsår, at jeg tar opp disse

> problemene, med det er fordi at jeg mener

> pressen har et ansvar for å opprettholde yttringsfriheten.

>

> Så det er det perspektivet jeg ser det her fra.

>

> Og det virker ikke som om Nyhuus tar dette så alvorlig, når jeg

> ringer, og han sier at min klage ligger nederst i bunken, og at han

> bare like godt tenker seg å foreta en 'forenklet behandling', og at

> denne mobbingen og sensureringen ser greit ut for han.

>

> Da mener jeg at dette er mer på linje med hva avisene driver med.

>

> At man ikke har respekt for yttringsfriheten, og tillater at folk blir

> trakassert, på debattforumene.

>

> Dette mener jeg er såpass alvorlige ting, at dere burde ikke ta det

> for personlig, og blande for mye følelser inn i det her, sånn som jeg

> syens du gjør, når du snakker om avvisninger osv.

>

> Det er ikke det planet der, som jeg har i tankene at korrespondansen

> skal ligge på, når jeg klager til PFU, da regner jeg med at PFU klarer

> å opptre på en professjonell måte.

>

> Så blir det spennende å se om dere finner ut om det her med

> yttringsfriheten på debattforum osv., og jeg skulle gjerne hatt en

> forklaring også på hvorfor dere ikke har en egen vær varsom plakat for

> avisenes debattforum.

>

> Det tror jeg hadde vært en smart ide, nå som vi har fått nettaviser og

> debattforum osv., så må ikke PFU sovne i timen, som jeg nok kanskje

> synes det kan virke litt som, sett fra min side, i hvertfall.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> 2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

>> Kjære Erik Ribsskog

>>

>>

>>

>> Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal

>> snakke med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir

>> telefonnummer, så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar, og

>> jeg er sikker på at han ikke har ment å avvise deg.

>>

>>

>>

>> Mvh

>>

>> Per Edgar Kokkvold

>>

>>

>>

>> ________________________________

>>

>> Fra: Per Edgar Kokkvold [mailto:kokkvold@online.no]

>> Sendt: 23. september 2008 05:49

>> Til: kokkvold@online.no

>> Emne: VS: Telefonsamtale, forrige måned.

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>>

>> ________________________________

>>

>> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

>> Sendt: 19. september 2008 05:04

>> Til: Per Edgar Kokkvold

>> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.

>>

>>

>>

>> Hei,

>>

>>

>>

>> jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke

>> svarer.

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>> ---------- Forwarded message ----------

>> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

>> Date: 2008/9/8

>> Subject: Telefonsamtale, forrige måned.

>> To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>

>>

>> Hei,

>>

>>

>>

>> jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar på

>> klagen min, på trakassering og sensur,

>>

>> fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.

>>

>>

>>

>> Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og etterlyste

>> også en egen Vær Varsom-plakat,

>>

>> for debattforum.

>>

>> Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.

>>

>>

>>

>> Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.

>>

>> Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en

>> egen Vær Varsom-plakat, for

>>

>> debattfoum, drevet av nettavisene også.

>>

>> Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå,

> passer

>> helt å bruke for problemer,

>>

>> som med trakassering og sensur, på debattforum.

>>

>> I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte den

>> nevnte telefonsamtalen, at min klage

>>

>> lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet

>> behandling.

>>

>> Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i søpla,

>> f.eks.

>>

>> Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var

> noe

>> tull uansett, eller noe.

>>

>> At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet, og

>> heller ta det i et sivilt

>>

>> søksmål.

>>

>>

>>

>> Noe sånn var det vel han sa.

>>

>> Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som Solbakken,

>> som hadde sagt, at å klage

>>

>> til PFU, var som å pisse i motvind.

>>

>> Det er mulig.

>>

>> I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.

>>

>> Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe

>> skriftlig, angående klagen på de

>>

>> nevnte avisene, som jeg sendte dere.

>>

>> Men jeg har ikke fått noe svar av deg.

>>

>> Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er like

>> greit å droppe å kontakte,

>>

>> for de har ikke noen troverdighet uansett.

>>

>>

>>

>> Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner hva

>> dere sier, med hva dere gjør.

>>

>>

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> Erik Ribsskog

>>

>>

>

>

>

>

>








E-post fra Per Edgar Kokkvold. (In Norwegian).




Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Telefonsamtale, forrige måned.











Per Edgar Kokkvold
<kokkvold@online.no>



Wed, Sep 24, 2008 at 9:56 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Nei da, vi blander ikke følelser inn i dette, men du forstår sikkert at jeg

må få snakke med saksbehandleren, altså Nyhuus, før jeg kommer tilbake til

deg.



Mvh

Per Edgar Kokkvold







-----Opprinnelig melding-----

Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 24. september 2008 10:35

Til: Per Edgar Kokkvold

Emne: Re: Telefonsamtale, forrige måned.

[Quoted text hidden]







E-post til Per Edgar Kokkvold i PFU. (In Norwegian).




Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Telefonsamtale, forrige måned.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Sep 24, 2008 at 9:35 AM




To:
Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>






Hei,



mitt telefonnummer er 44 151 236 3298.



Nyhuus er sikkert en utmerket kar, det er jeg ikke så interessert i

hvordan er personlig.



Ikke for å være uhøflig, men jeg mener jeg har blitt mobbet så mye på

avisenes debattforum, både

av moderatorer og av brukere, som moderatorer, har tillatt.



Og også blitt sensuert og sperret fra disse forumene.



Og det er ikke fordi jeg er så spesiellt hårsår, at jeg tar opp disse

problemene, med det er fordi at jeg mener

pressen har et ansvar for å opprettholde yttringsfriheten.



Så det er det perspektivet jeg ser det her fra.



Og det virker ikke som om Nyhuus tar dette så alvorlig, når jeg

ringer, og han sier at min klage ligger nederst i bunken, og at han

bare like godt tenker seg å foreta en 'forenklet behandling', og at

denne mobbingen og sensureringen ser greit ut for han.



Da mener jeg at dette er mer på linje med hva avisene driver med.



At man ikke har respekt for yttringsfriheten, og tillater at folk blir

trakassert, på debattforumene.



Dette mener jeg er såpass alvorlige ting, at dere burde ikke ta det

for personlig, og blande for mye følelser inn i det her, sånn som jeg

syens du gjør, når du snakker om avvisninger osv.



Det er ikke det planet der, som jeg har i tankene at korrespondansen

skal ligge på, når jeg klager til PFU, da regner jeg med at PFU klarer

å opptre på en professjonell måte.



Så blir det spennende å se om dere finner ut om det her med

yttringsfriheten på debattforum osv., og jeg skulle gjerne hatt en

forklaring også på hvorfor dere ikke har en egen vær varsom plakat for

avisenes debattforum.



Det tror jeg hadde vært en smart ide, nå som vi har fått nettaviser og

debattforum osv., så må ikke PFU sovne i timen, som jeg nok kanskje

synes det kan virke litt som, sett fra min side, i hvertfall.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



2008/9/24 Per Edgar Kokkvold <kokkvold@online.no>:

> Kjære Erik Ribsskog

>

>

>

> Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal

> snakke med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir

> telefonnummer, så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar, og

> jeg er sikker på at han ikke har ment å avvise deg.

>

>

>

> Mvh

>

> Per Edgar Kokkvold

>

>

>

> ________________________________

>

> Fra: Per Edgar Kokkvold [mailto:kokkvold@online.no]

> Sendt: 23. september 2008 05:49

> Til: kokkvold@online.no

> Emne: VS: Telefonsamtale, forrige måned.

>

>

>

>

>

>

>

> ________________________________

>

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Sendt: 19. september 2008 05:04

> Til: Per Edgar Kokkvold

> Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige måned.

>

>

>

> Hei,

>

>

>

> jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke

> svarer.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2008/9/8

> Subject: Telefonsamtale, forrige måned.

> To: Kjell Nyhuus <kjell.nyhuus@presse.no>

>

> Hei,

>

>

>

> jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar på

> klagen min, på trakassering og sensur,

>

> fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.

>

>

>

> Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og etterlyste

> også en egen Vær Varsom-plakat,

>

> for debattforum.

>

> Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.

>

>

>

> Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.

>

> Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en

> egen Vær Varsom-plakat, for

>

> debattfoum, drevet av nettavisene også.

>

> Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå, passer

> helt å bruke for problemer,

>

> som med trakassering og sensur, på debattforum.

>

> I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte den

> nevnte telefonsamtalen, at min klage

>

> lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet

> behandling.

>

> Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i søpla,

> f.eks.

>

> Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var noe

> tull uansett, eller noe.

>

> At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet, og

> heller ta det i et sivilt

>

> søksmål.

>

>

>

> Noe sånn var det vel han sa.

>

> Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som Solbakken,

> som hadde sagt, at å klage

>

> til PFU, var som å pisse i motvind.

>

> Det er mulig.

>

> I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.

>

> Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe

> skriftlig, angående klagen på de

>

> nevnte avisene, som jeg sendte dere.

>

> Men jeg har ikke fått noe svar av deg.

>

> Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er like

> greit å droppe å kontakte,

>

> for de har ikke noen troverdighet uansett.

>

>

>

> Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner hva

> dere sier, med hva dere gjør.

>

>

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>








E-post fra Per Edgar Kokkvold i PFU. (In Norwegian).




Google Mail - Telefonsamtale, forrige måned.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Telefonsamtale, forrige måned.











Per Edgar Kokkvold
<kokkvold@online.no>



Wed, Sep 24, 2008 at 9:03 AM




To:
eribsskog@gmail.com









Kjære Erik Ribsskog


 


Kjell Nyhuus er sykmeldt med dobbeltsidig lungebetennelse, men jeg skal snakke
med ham når han er tilbake, så vil du få svar. Fint om du oppgir telefonnummer,
så jeg kan ringe deg. Ellers er Nyhuus en utmerket kar, og jeg er sikker på at
han ikke har ment å avvise deg.


 


Mvh


Per Edgar Kokkvold


 







Fra: Per Edgar Kokkvold
[mailto:kokkvold@online.no]

Sendt: 23. september 2008 05:49

Til: kokkvold@online.no

Emne: VS: Telefonsamtale, forrige
måned.



 


 


 







Fra: Erik Ribsskog
[mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 19. september 2008 05:04

Til: Per Edgar Kokkvold

Emne: Fwd: Telefonsamtale, forrige
måned.



 




Hei,




 




jeg prøver å sende denne klagen til deg, siden han kollegaen din ikke
svarer.






Med vennlig hilsen






Erik Ribsskog




---------- Forwarded
message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2008/9/8

Subject: Telefonsamtale, forrige måned.

To: Kjell Nyhuus
<kjell.nyhuus@presse.no>




Hei,




 




jeg viser til telefonsamtale, i forrige måned, hvor jeg etterlyste svar
på klagen min, på trakassering og sensur,




fra VGD, Veggavisen, Debattcentralen og Dagbladet.




 




Jeg viste til de aktuelle punktene, i Vær Varsom-plakaten, og
etterlyste også en egen Vær Varsom-plakat,




for debattforum.






Siden det finnes en Vær Varsom-plakat, for vanlige avisartikler.




 




Og også en Vær Varsom-plakat, for reklamer, mener jeg det var.






Men nå er det jo år 2008, så jeg lurte på om det ikke var på tide med en egen
Vær Varsom-plakat, for




debattfoum, drevet av nettavisene også.






Bare et forslag, siden jeg ikke tror at de plakatene som man har nå, passer
helt å bruke for problemer,




som med trakassering og sensur, på debattforum.






I allefall ikke, etter at jeg hørte du sa, over telefon, da jeg ringte den
nevnte telefonsamtalen, at min klage




lå langt nede i bunken, og at du bare hadde tenkt å foreta en forenklet
behandling.






Og det kan man jo tenke seg hva betyr, at du bare ville hive det i søpla, f.eks.






Men, da nevnte jo jeg det, at Solskjær, han hadde sagt, at PFU, bare var noe
tull uansett, eller noe.






At man kunne bare like gjerne droppe PFU, de hadde ingen troverdighet, og
heller ta det i et sivilt




søksmål.




 




Noe sånn var det vel han sa.






Men du sa at det var feil, det var agenten til Solskjær, en som Solbakken, som
hadde sagt, at å klage




til PFU, var som å pisse i motvind.






Det er mulig.






I hvertfall, så virker det ikke helt enkelt.






Fordi, du sa, da jeg ringte, for 3-4 uker siden, at du skulle meg noe
skriftlig, angående klagen på de




nevnte avisene, som jeg sendte dere.






Men jeg har ikke fått noe svar av deg.






Så jeg tror Solskjær og Solbakken, har rett i det her, at PFU, det er like
greit å droppe å kontakte,




for de har ikke noen troverdighet uansett.




 




Det kan i hvertfall virke som at de kan ha rett, hvis man sammenligner
hva dere sier, med hva dere gjør.




 




Med vennlig hilsen






Erik Ribsskog





 












Linselus. (In Norwegian).





















johncons



 



Quote:


Frame1Hei,

altså
linselus.

Moren min, som jeg bodde hos i Larvik, sammen
med henne og søsteren min, og stefaren min, fram til
1979.

Hun var sinnsyk, sa folk i hvertfall.


da jeg flyttet til Oslo, i 1989, så ville gjerne ha et
diskre liv, og ikke ha noe liv, hvor folk kunne se meg i avisa
eller noe.

For jeg var vant til å være flau
over det her da, på ungdomsskolen og videregående
osv., at muttern plutsetlig dukka opp på ungdomsskolen
osv., og oppførte seg rart da, så jeg ble driti
ut.

Så jeg har aldri hatt noen ønske om å
være linselus.

Men det som skjedde, var at jeg i
2003, overhørte, at jeg var forfulgt av noe 'mafia', i
Oslo.

Og grunnen til at jeg leker 'linselus', som du
sier, det er at politiet, ikke gir meg noe som helst råd,
hjelp eller informasjon, om det her mafia-greiene, men bare
kødder med meg, som resten av myndighetene i Norge og
Storbritannia gjør.

Så jeg prøver å
finne ut hva som egentlig foregår, det er derfor jeg
skriver blogg.

Og også få ut hva som foregår,
sånn at folk vet det, fordi politiet og myndighetene og
media, gjør ikke jobben sin.

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog







 








http://www.spillegal.no/forum/showthread.php?p=418850&posted=1#post418850

E-post fra politiet i Drammen. (In Norwegian).




Google Mail - SV: Anmeldelse av telefonsjikane.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




SV: Anmeldelse av telefonsjikane.











Helle Grimsrud Nielsen
<helle.g.nielsen@politiet.no>



Wed, Sep 24, 2008 at 7:03 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






E-posten er mottatt og vil bli viderefordelt til Retts- og påtaleenheten.



Mvh SØNDRE BUSKERUD POLITIDISTRIKT

   E-post adr.: post.sondre.buskerud@politiet.no

   Helle G Nielsen

   arkivleder












Flashback til 1999. (In Norwegian).

Nå fikk jeg flashback til 1999, var det vel, da jeg jobbet som butikksjef, på Rimi Nylænde.

David Hjort, som jeg ble kjent med, da begge jobbet på Rimi Bjørndal, i 1997, var det vel.

Han hadde da fått seg ny dame, Linn Korneliussen, fra Florø.

Han pleide å dra på ferie til Florø, for der hadde han en kamerat, fra techno-miljøet, som jeg ikke husker navnet på.

Han ville bare ha damer med smale romper, husker jeg David sa.

Men men.

Han hadde flytta til Florø, på noe tiltak, for å komme unna dop-miljøet, eller noe sånt.

Men dem hadde visst festing og sånn der oppe og.

Og en gang David kom tilbake fra Florø, så hadde han med seg ny dame, Linn.

Jeg trengte noen til å jobbe i kassa på Rimi.

På Rimi Nylænde.

Fordi hun vi hadde der, en lyshåret jente, fra Lambertseter, som låseansvarlig Hilde, fra Nordstrand, som var sammen med en italiener vel, kjente.

Hun slutta ganske med en gang.

Så da stod vi uten kassa-medarbeider, på dagtid.

Så da passa det bra, at dama til David, trengte jobb.

Hun var litt treg, pga. noe lærevansker, eller noe sånt.

Men det var stille på dagtid, og jeg og Stian, som var assistent, vi var bare glad at vi hadde noen som kunne sitte i kassa.

Så hun fikk bare lov å sitte i tre kvarter, å telle kassa, det funka helt fint.

Det er mulig hun bare fikk betalt for en halvtime, siden det var standard, ettersom jeg skjønte da, det er mulig.

Men det funka i hvertfall.

Untatt en gang, da hadde Linn på seg skaut, og en annen gang kåpe.

På jobb, men hun tok av det ganske raskt vel.

Men det var rimelig rart, husker jeg.

Jeg chatta en del på nettet, på den tida her.

På sol20ognoe, på web eller irc, eller hvor det var da.

Jeg chatta en påske, da jobba på Rimi Bjørndal vel.

Kanskje påsken 97.

Noe sånt.

Da chattet jeg med en dame som het Lella, eller noe, som nick, og det var også en kar som het Falbe, eller noe, som hang der.

Jeg likte hun Lella, eller hva hun het, men jeg tror hun hadde type, og jeg var ikke så selvsikker, på den tida der, så det var vel sånn, at det å be ut damene, ikke var det første jeg spurte om.

Men seinere, etter at jeg hadde litt mer hell med damer osv., og ble butikksjef osv., da fikk jeg litt bedre selvtillit igjen.

Men jeg chatta også med søstra til hun Lella.

Ei som het Urd.

Og hun virka også veldig fin og ordentlig osv.

Men hun var liksom så ordentlig, syntes jeg, at hun nesten for bra, for meg, å prøve å sjekke opp, for selvtilliten min, var ikke helt på høyden, etter 80 og 90-tallet, osv.

Så jeg prøvde aldri å sjekke opp henne.

Men hun var hyggelig å prate med.

Hun jobba på Aftenpostens Kundeservice.

Da jeg ble butikksjef, i 1998, så fikk jeg noe kredittkort, og billån osv., hos DNB.

Og jeg fikk også høyere lønn.

Og da moren min døde, i 1999, så fikk jeg også en del penger, i noe livsforsikring, som muttern visstnok hadde.

Selv om jeg nok syntes da, at det hørtes litt rart ut, jeg hadde ikke forventet det, hun hadde jo problemer, og hadde ikke god råd, såvidt jeg visste.

Og hvordan kan en som hadde kreft, som muttern, få livsforsikring?

Det kan man nok lure på.

Men jeg fikk dekket avis av Rimi, sånn var det nok.

Så jeg ringte Aftenposten da, og bestillte abonnement av Aftenposten igjen, som jeg også hadde på Skansen Terrasse, som jeg og Glenn og søstra mi, og også Hildegunn og Rune, spleisa på.

Men jeg avbestilte Aftenposten igjen, et par år senere.

Fordi jeg fikk ikke tid å lese avisa så mye da, jeg hadde litt for mye å gjøre.

Og jeg hadde da pc-en stående på stuebordet.

For jeg fikk etterhvert bredbånd, og jeg satt foran pc-en så mye, så jeg flytta den like godt til stuebordet.

Og for de som har lest Aftenposten, før det ble tabloidformat, ettersom jeg mener å ha fått med meg fra Norge.

De vet at den avisa, den tar mye plass, å lese.

Så jeg fikk nesten ikke plass til avisa, på stuebordet, ved siden av pc-en.

Så jeg droppa den avisa, jeg leste jo alle nettavisene uansett.

Men da var det en ung dame som ringte fra Aftenposten, og spurte hvorfor jeg slutta å abonnere.

Jeg sa det her da, med at avisa tok for stor plass, jeg hadde nesten ikke plass til avisa på stuebordet.

Men om dem fikk for mange sånne klager, eller hva det var.

For nå er vel den avisa tabloid, eller ihvertfall noen av utgavene.

Men egentlig så var det heller ikke så mye å lese i den avisa, skal jeg være ærlig.

Hvis det ikke var annonser og sånn, som man var på utkikk etter da.

Da var det sikkert greit å ha den avisa.

Men hun dama som ringte, hun var så vennlig.

Og det var nesten aldri damene i Oslo, som jeg kan huske, av en eller annen anledning.

Untatt de utenlandske, som jeg jobba med på Rimi osv., de pleide å ikke å være så kalde, ofte, som mange av Oslo-damene, fikk jeg inntrykk av.

Men det er mulig at jeg bodde i feil bydel.

På St. Hanshaugen, ble jeg jo aldri kjent med noen.

Men da jeg bodde på Abildsø, ti år før, da ble jeg jo kjent med folk.

Men på byen ble jeg sjelden kjent med folk, må jeg vel si.

Men kanskje hun som ringte hadde prata med hun Urd, eller noe.

Hva vet jeg.

Det var noe med stemmen hennes, at hun var ganske interessert osv., i hvorfor jeg ikke ville abonnere på avisa lengre.

Men hva det egentlig var, det vet jeg ikke.

Men noe var det kanskje.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Complaint to Lifestyles-gym. (From last year).




Google Mail - Complaint










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Complaint











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 12, 2007 at 5:06 AM




To:
Richard.Little@liverpool.gov.uk


Cc:
"Lennon, Linda" <linda.lennon@liverpool.gov.uk>, "Southern, Lesley" <Lesley.Southern@liverpool.gov.uk>







Hi,

 

I'm refering to phone-call last week (4/7). I know I said I'd send this e-mail no

later than Wednesday, but I didn't get to start on it untill late on Wednesday,

so it's probably going to be Thursday untill I get to actually send the e-mail,

so sorry about that!

 

 

Problems with washing women/girls in the mens changing-room during opening hours:

 

The first thing I wondered about, was regarding the problems described in

the e-mail I sent to Linda Lennon on 8/6, about the washing girl/women in

the mens changing-room.

 

I'll copy the text from that e-mail into this e-mail, since I have some questions

regarding that episode:

 








to


linda.lennon@liverpool.gov.uk
 

date

Jun 8, 2007 10:58 PM
 

subject

Fwd: Statement
 

mailed-by

gmail.com
 









Hi,

 

I just got back from the gym, it closed at 9 pm.

 

I just had to eat a bit and relax a bit after the work-out, or else I would have sent the

email at once.

 

Because what I'm wondering about with the gym, is:

 

Is it really right that there should be female washing-staf in the mens wardrobe

at 8.45 pm, when the gym closes at 9pm?

 

This happened again today, and it has also happened once before.


I used to workout a bit when I lived in Oslo and Sunderland as well, but they never

used to start washing the wardrobe until after the closing hours.

 

So I think that since the gym is run by the Council, I think that they shouldn't

have the washing-routines that includes female staff starting to wash in the

mens wardrobe as early as 8.45 pm.

 

I think they should wait until after closing-hours to wash the mens wardrobe,

and that if they have to wash, then they could maybe instead wash the machines

in the gym or something else before the gym is closed.

 

When I went into the mens wardrobe at 8.45 pm then there was a female washing

staff washing there, about 40 years maybe with dark hair.

 

I think she was talking with a colleague in there, it was probably the other washing-

woman.


I was working out on the tread-mill by the reception untill a bit before 8.45 pm, and

then I saw the washing-staff walking around in the reception-area at around 8.40 pm.

 

And one of the washing-staff looked quite young, maybe 16-17 years.


I think it must have been her that the washing-woman with dark hair spoke with in

the mens wardrobe at 8.45.

 

I don't think there should be that young female washing staff in the mens wardrobe

at 8.45, when the gym closes at 9.00pm.

 

It has happened once earlier as well that there were female washing staff in the

mens wardrobe at around 8.45, and I just think that this isnt right.

 

I think that both the staff in the gym and the washing staff should understand by

themselves that the female washing staff shouldnt start to wash in the mens

wardrobe untill after the closing hours at 9 pm, so thats why I havent complained

about this to the staff in the gym or the washing staff.


I think that it should be unecessary for me to tell this to them, I think they should

have understood this by themselves.

 

And Im not really sure whos in charge there in the evenings eighter.

 

There has also been other incidents at the gym that I have thought to complain

about, but I havent untill now.


But with the washing-staff in the mens wardrobe again today at 8.45 pm, was

a bit like the final drop, so since Im not really sure whos in charge there in the

evening I thought that I could send you an email about this.


And also since one of the washing women was so young, it makes me a bit

worried about whats going on in the gym, when they put a washing woman/

girl that looked like she was maybe 16 or 17 in the mens wardrobe at 8.45pm,

so therefore I thought I should really just write the email now, because that this

is a bit unacceptable for a gym thats run by the Council.

 

I know its a bit late to send emails at this hour, but it thought that since I think

that this way of organising the washing-routines in the gym is a bit unaceptable,

I thought that if I sent the email about this right after I got back from the gym,

then there would be less possibilites that eg. someone could say that I must have

mistaken the time etc,  since now its just a quite short time since I left the gym,

so I reckoned that its best to send it right away, while I still have the details at

mind so to speak. 

 

So I hope that this is alright!

 

Sorry that I send the email this late.

 

Regards,

 

Erik Ribsskog


- Show quoted text -

 


---------- Forwarded message ----------
From: Erik Ribsskog <
eribsskog@gmail.com
>
Date: Jun 8, 2007 3:45 PM
Subject: Statement
To: linda.lennon@liverpool.gov.uk


 

Hi,

 

I refer to the phone-call earlier today, and send the statement from

the bank about the duplicate payment with the direct-debit.

 

Pleare just contact me if there is anything else I should have remembered.

 

Hope that this is alright!

 

Regards,

 

Erik Ribsskog


 

So my questions regarding this is:

 

1. How come that there are washing women/girls in the mens changing-room at 8.45 pm,

when the gym closes at 9 pm?

 

2. Is the gym going to change its washing-routine, so that the washing women/girls dont

start to wash the mens changing-room untill after the gym is closed. (Because like I explained

in the e-mail to Linda Lennon, this with the washing women in the mens changing-room has

also happened earlier at the Millenium gym, but I've never seen it in other gyms).

 

 

Problems with direct-debit processing errors/duplicate payments:

 

Also, I have been in contact with Lesley Southern, about some problems regarding processing

errors/duplicate direct debits from the gym.

 

I explained to him that I would also bring up some the issues regarding this with you, so I think

its alright if I also copy the contents of that e-mail:

 

 

 










from





Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com> 


 


 hide details


 Jul 10 (2 days ago) 


 


to





"Southern, Lesley" <Lesley.Southern@liverpool.gov.uk>


 


 


date


 


Jul 10, 2007 6:18 PM


 


 


subject


 


Re: Earlier e-mails


 


 


mailed-by


 




 








Hi,

 

thank you very much for your answer.

 

I think it was very fine that you had the time to answer me, and I also think that it was very

fine that you have taken off my arrears due to the amount of time/inconvinience I have had

due to this.

 

But since there were still some things I was wondering about, I thought I could try to send

you an enquiery about this, to try to maybe found out about this.

 

I've written an explanation below, as comments on your e-mail, since I thought it was easier

to explain/answer this way.

 

To summarize my questions:

 

1. Shouldn't the gym have asked me first if they wanted to withdraw an extra payment (that they

had no mandate for) from my account in June?

 

2. How come that there were still two payment-requests from the gym waiting to be withdrawn

from my account on 27/6, when firstly, the gym only have a mandate to withdraw one monthly

payment from my account. Secondly, I had agreed with the staff at the gym, that I would pay the

arrears when I recieved the swith-bonus from the bank. And thirdly, I had sent Linda Lennon,

Administration Manager at the Council an e-mail about this problem on 8/6, with a copy of the

statement from the bank, showing that there was a problem with the gym charging me duplicate

payments from my account for the month of June?

 

3. How come that the gym still wanted to withdraw a (duplicate) payment from my account for the

month of July, when the gym was closed for refurbishment for six weeks from 25/6?

 

I'm also going to contact the Duty Officer at the gym regarding why the gyms members weren't

informed about the six weeks closure of the gym and more. So it might be that I'll also ask him

about some of the same questions. (Like about why the gym still wanted to charge me even

if they were going to be closed etc.)

 

I hope you have the time to answer me about this questions, since I thought some of these things

were a bit strange, so it would be nice to be informed about this.


So I hope that you bear over with me if I'm asking many questions!

 

Thank you very much in advance!

 

Yours sincerely,

 

Erik Ribsskog

 

 

 

 


 

On 7/3/07, Southern, Lesley <Lesley.Southern@liverpool.gov.uk
> wrote:


Erik

 

Your enquiry regarding your direct debit payments has been passed onto myself for further investigation.

 

Unfortunately we cannot refund a payment to a member that has outstanding arrears, this is for audit purposes as we are required to provide details of all miscellaneous payments made to our members.

 

The action we have taken to date is to take your 1 month overpayment as your cancellation fee (which is normally 2 months) and we have taken your arrears off your membership record for the inconvenience caused as a result of the error.

- Regarding the overpayment, it wasn't actually an overpayment, because when the bank saw that it had been a

process error/duplicate payment from the gym, then they transferred the duplicate payment back as a

'interbranch payment' on 6/6.

 

(Secondly, I think that I shouldn't recieve a cancellation fee, when the gym suddently closes for 6 weeks

for refurbishment. I think that then the gym should have first sent its members a letter about this, put

up a poster at the gym about this, and also not charged its members for the month that they are closed,

but I have to contact the Duty Officer at the gym about something else, so I'll bring this up with him.)

 

 



I have checked the Direct Debit report and it seems that the overpayment dates back to a missed January payment which has been allocated to your account on 30
th May.  I will need to speak to our Direct Debit team to determine why a payment for January has been included in June's Direct Debit report.

I've been speaking with the staff (including the Manager) at the gym several times about the arrears, and we agreed that I would

pay the arrears later, when I recieved some money I was expecting (a switch-bonus from the bank).

 

This was agreed with Craig at the gym, when we set up the direct-debit agreement in May.

 

I spoke with Craig about this on 1/6 as well, since I hadn't recieved the switch-bonus yet, and then I was informed

that the arrear was £70.50, and we agreed that I would pay this when I recieved the money from the bank.

 

So my point is, that they should have told me first if they wanted to withdraw an extra payment from my account

on 1/6, so that I could have planned this in advance.

 

Also, this (RBS) bank account was set up in May, so I don't really understand how a missed direct-debit

payment to my old (Barclays) account in Januray, could suddently appear on my RBS-account in June?

 

It seems a bit strange to me that this could happen, when I also had agreed several times with the staff

at the gym (in the month of March and then monthly), that I would pay the running bills, and that I'd pay the

arrears when I recieved the switch-bonus from RBS.

 

Also I had been told by the staff at the gym, that there was no hurry at all with the arrears, as long as I

paid the running bills.

 

- Also the bank told me when I called them in the beginning of June, that the gym wasn't allowed to

withdraw more than one payment a month from my account, since they only had one mandate.

 

- Also, when I called the gym on 26/6, to ask if they were open on 26/6, (since they were closed for

no apparent reason on 25/6), then I was told that the gym was closed for refurbishment for six weeks.

 

I then thought that it wasn't right that the gym should charge me for the month of July, when they were

closed. (I also thought they should have informed the members about the six weeks closure). So due

to this, I called my bank (the RBS customer-support line) on 27/6 to cancel the direct-debit.


I was then told that there were still two direct-debits from the gym on my account, both with the same,

reference-number (LIFE 800 1561).

 

- So I was wondering, how come that there were still two payment-requests from the gym waiting to

be withdrawn on my account on 27/6, when firstly, the gym only have a mandate to withdraw one

monthly payment from my account. Secondly, I had agreed with the staff at the gym, that I would

pay the arrears when I recieved the swith-bonus from the bank, and thirdly, I had sent Linda Lennon,

Administration Manager at the Council an e-mail about this problem on 8/6, with a copy of the

statement from the bank, showing that there was a problem with the gym charging me duplicate

payments from my account?

 

 


 

Your account has now been set to expired and no payment was requested in July.

 

Well, there were actually two payments requested in July (see above

So my questions regarding this is:

 


3. Shouldn't the gym have asked me first if they wanted to withdraw an extra payment (that they

had no mandate for) from my account in June?

 

4. How come that there were still two payment-requests from the gym waiting to be withdrawn

from my account on 27/6, when firstly, the gym only have a mandate to withdraw one monthly

payment from my account. Secondly, I had agreed with the staff at the gym, that I would pay the

arrears when I recieved the swith-bonus from the bank. And thirdly, I had sent Linda Lennon,

Administration Manager at the Council an e-mail about this problem on 8/6, with a copy of the

statement from the bank, showing that there was a problem with the gym charging me duplicate

payments from my account for the month of June?

 

 

Problems around the closure of the gym for six weeks from 25/6 due to refurbishment:

 

5. How come that the gym still wanted to withdraw a (duplicate) payment from my account for the

month of July, when the gym was closed for refurbishment for six weeks from 25/6?

 

6. How come that there were no letters sent to the members of the gym regarding the closure

of the gym for six weeks from 25/6 due to refurbishment?

 

7. How come that there were no poster in the gym informing the users of the gym that the gym

would be closed for six weeks from 25/6 due to refurbishment?

 

8. How come that there was only a makeshift sign on the entrance-door to the millenium-

building saying 'gym closed', and nothing more when I went there to work out on the

evening on 25/6. (Shouldn't it have been a proper sign, with information about why the

gym was closed, how long the gym was closed for, and not just some makeshift

sign written with an ink-marker)?

 

9. How come that there were no information about the fact that the gym was closed, when

I went on the lifestyles website:

 


 

on 26/6 (When the gym had been closed since 25/5)?

 

(I can see that it says that the gym is closed there now, but on 26/6, there was no information

about the gym being closed at all. I went there to see if it said anything on the website on 26/6,

since the gym was closed for no obvious reason on 25/6, but it didn't say anything about the gym

being closed on the website, so I noted down the phone-number to the gym, and called the gym,

and they told me that the gym was closed for six weeks due to refurbishment.)

 

10. How come that members of the gym were charged for the whole month of June, when the gym

was closed for refurbishment from 25/6? (Shouldn't the six days from 25/6 to 30/6 have been

deducted from the charge?).

 

 

Other problems at the gym:

 

Like I wrote in my e-mail to Linda Lennon on 8/6, there had also been other, earlier incidents at

the gym which I had thought to complain about.

 

But like I also wrote, it wasn't always easy to know who it was that was in charge there after the

manager had gone home, and him I only spoke with once, since I most often worked out in the

evening.

 

And that the incident with the washing girls/women in the mens changing room again within the

opening hours was the last drop, so to speak.

 

And then it was easier for me to complain, because then I had her e-mail address from before,

since I had sent her a copy of the statement from the bank, to document the problems with

the duplicate direct debit/processing error from the gym.

 

So then it was easier for me to complain.

 

I'm going to try explain a bit more about the earlier incidents:

 

Problems with locker:

 

On 26/4, it says in my note-book, I was at the gym.

 

I work with office-work, so I try to work out quite often, and I usually use different lockers at the

gym, depending on which locker of the lockers that are free etc.

 

And when one work out 3-5 days a week for some time, and you have a different locker each time,

then it could be that one forgets exactly which locker one uses this particular time.

 

And, since only about half of the key-rings with the keys for the lockers had tag-numbers on them,

this could be a bit confusing.

 

So when I was finished with the work-out, and I went to the area of the changing-room where my

locker was, then the locker wouldn't open.

 

Like I wrote, I use different lockers each time, depending on which lockers that are free, where in

the changing-room it is less crowded etc.

 

So it isn't that easy to be exactly sure if it is that particular locker, especially since the key-ring

to the locker (like about half of the other key-rings, i noticed later), lacked a number-tag on it,

to specify which locker it belonged to.

 

I usually dont keep things like my wallet etc. in the locker, since its a big gym, always many

people there, and I would get a lot of inconvienience if something happened to my wallet etc.,

so I didn't keep the most 'valuble' things in the locker.

 

I use to keep my note-book with my wallet, so I had my note-book still on me, and I thought it

was a bit embarresing going to the reception explaining that I coultn't find my locker, so I decided

to be 100% sure before I did that.


So, I just wrote down the numbers of all the lockers in my note-book, and then I checked each

and every locker, and crossed the number for that locker in my note-book.


I made sure to check each lock thoroughly.

 

So, when I had checked each lock in the changing-room, and the key didn't fit in any of them,

then I went to the reception to explain.

 

It was still quite embarresing, but at least now I had the note-book to show that I had tryed all

of the locks.

 

There were about 5 or 6 people sitting in the reception, and the woman in charge, told Neil to

help me with this.

 

I explained to Neil that maybe the smartest thing for me would be to return at closing-time,

when all the other users of the gym had gone home, then it would only be one locker left

to check.

 

I was holding my note-book still, so I wrote down that Neil started acting a bit like a sergeant

in the army, knocking his fist into the side of the enterance to the changing-room and screaming

/comanding: 'come here'.

 

I thought this behaviour was a bit peculiar, but I went after him into the changing-room, and then

he starting to ask if I had been having a few beers. (Since I couldnt remember the number for

the locker).

 

I asked him what his name was, and wrote it down.

 

Then I showed him that I had tryed all the lockers, and that noone worked, and that there wasnt

any number-tag on the key-chain for the locker.

 

He asked me which locker I thought it was, and I told him that I thought it was the number 156

one. (It says in my note-book).

 

So he asked me to give him the key, so that he could try the number 156 locker and the

surrounding lockers.

 

But he couldnt manage to open any of them, so he went to find the master-key.

 

This took a bit of time, but he returned and then opened the locker with the new key.

 

It was locker 156, and I showed him in my note-book that I had already tryed to open

locker 156 with the key, because I had crossed out that number in the note-book.

 

Neil said that 'the locks often get stuck.', I can see from my note-book.

 

I found a new locker (since I didnt have the key any longer to the 156 one), and Neil

reminded me to remember the key-number.

 

I told him that I thought that there should be key-tags on the key-rings for the lockers.

 

Also, the next time I went to the gym, the woman in charge reminded me that I should

remember the key-number, and then I told the woman in charge that I thought that

there should be key-tags on the key-rings. (But there still wasnt done anything

with this problem, and about half of the key-rings were still missing a key-tag

for the remainder of the time I was working out at the gym).

 

So my questions regarding this is:

 

11. How come there are so much problems with the locks getting stuck in the lockers?

I mean, surely the gym bought new lockers when they opened? And its the Millennium

building gym, so the building and the gym can't be that old? (Did someone buy used

lockers for the gym when it opened)?

 


12. How come the gym doesn't use oil in the locks for the lockers, if it, like Neil said,

is a problem with the 'locks often get stuck'?

 

13: And why didn't the gym put key-tags on the lockers, when about half of the key-

tags were missing, and I had spoken about this problem with both Neil and the woman

who was in charge there on the day this incident ocured, I think it was on 26/4?

 

 

Problems with the washing of the machines:

 

When I wrote the e-mail about the problem with the washing women/girls in the

mens changing-room in the opening hours, then it came to mind that maybe

the washing-should should rather wash the machines, and then wait untill

the gym has closed, before they washed the changing-rooms.

 

The reason I thought about this, is because I remembered an incident from when

I was working out, I think it must have been in April or May.


Then I was working out at the thread-mill, and this was I seem to remember hours

before closing-time.

 

There were a couple of washing-ladys there, even if it was still a few hours until

closing-time.

 

They were just walking around a bit, seemingly not certain on the routine.

 

But then one of the washing ladies started to wash the stepping-machine in front

of me. But what I thought was a bit strange, was that she only washed the tip of

one of the handles of the stepping machine, and then nothing else. This she did

twice with a few minuttes inbetween.

 

Other than that, I couldn't see that eighter she or her collegue washed any of the

other machines. (They looked a bit lost there, walking around with their buckets

while the gym was still quite crowded, since it was hours till closing-time.)

 

My question regarding this is:


14: Shouldn't the washing-staff put up a sign near the machines when they wash

them during the time of which the gym is open? Couldn't people get hurt if

they work out on machines that are slippery from being washed? I seem to

remember from other places I've been working etc., that yellow plastic signs

are being put on the floor etc., saying that one have to be careful since its

newly washed, so shouldn't the washing staff in the gym also do this when

they clean the machines within the opening hours?

 

 

Problems with staff:

 

Like I've written, there have been some incedents before that I have wondered

if I should complain about, but I'm not always sure whos in charge there, so

this makes it a bit more tricky to complain, and I've also had the problem

with the arrears on my membership, and the manager let me work out

there and pay the arrears later, so there was a threshold before I would

complain.

 

But I wrote down in my note-book a couple of things I reacted on anyway.

 

I was wondering a bit what was going on there, e.g. on 24/5 Craig and

a blond girl sits in the reception.

 

Only Craig logs in the members, even if there is a long queue. The girl

is only watching. (I think maybe she is his girlfriend, since I noticed

them sitting very close once when I wanted to log in).

 

So I was wondering, if there is a long queue, surely both of them could

log in the users of the gym, so that they wouldn't have to wait in a line,

like if some of the customers are there to sign up for a membership,

then still everyone have to wait in one line, even if there are more

staff at work.


So then I was wondering what is the girl doing there, if she cant log in

the customers, and is only sitting watching.

 

And I think she had been working there a while then, so I dont think

she was on training.

 

So this seemed a bit strange to me, so I thought I could mention it

while Im writing this e-mail anyway.

 

Also, I remember, that one Friday I was working out there, then they

annonced the closing of the gym like this:

 

'The gym will be closing in 60 minutes', 'The gym will be closing in

45 minutes', 'The gym will be closing in 30 minutes', 'The gym will

be closing in 15 minutes'.


I think it was the same girl, but it seemed like it was Craig that told

her to say it.

 

Normally they only say 'The gym will be closing in 20 minuttes', or

something like this, so I thought I could mention this as well, even

if its maybe not so important what they say on the calling-system

in the Friday evenings? Anyway, I thought I could mention it while

I was writing the e-mail anyway.

 

My question to this is:

 

15. How come the staff only sits watching while the customers are

standing in line?

 

16. Shouldn't the staff have name-tags, where it said name and title,

so that it would be easier for the users of the gym to know who to

speak with regarding different problems. (So that they know who

are in charge)?

 

(For instance, on the day when there were washing girls/women in

the mens changing room, and they must have been there from

around 8.40 pm. or earlier, because I went in there on 8.45 pm,

and then they were well into their routine it looked like, before I

turned and went home.

 

On that day (8/6), the staff that were working around closing-time,

was Neil, a young girl that wears high-healed shoes and blouse,

and a man around 40 years maybe that I think could maybe is the

girls father, because I saw him standing very close to the girl once.

 

I thought maybe the girl was in a kind of responsible position there,

since she wear office-clothes, but the guy in his forthies I reckon

also could be in charge there, since hes the oldest etc., and also

Neil I reckoned could have been in charge, since he has access

to the master-keys etc.

 

So its a bit embarrasing asking about whos in charge, because

you wouldn't want to offend anyone, with asking whos in charge,

and then its actually that person who is in charge.

 

I don't say that it is impossible for the customers of the gym to

find out whose in charge, but I thought that it could maybe add

to the general level of customer-service at the gym if the staff

was wearing name-tags.

 

I wrote down a note of who that was working that day, so that

I would know later, since I wrote the e-mail that day with the

complaint about the washing-staff in the chaning-room, so I

thought I'd write it down, in case it became an issue.)

 


17. Should they really anounce that the gym is closing in 60 minutes,

and that the gym is closing in 45 minutes etc.?

 

 

 

Problems with direct-debit agreement on 13/12/06:

 

While I was looking for some notes before I started writing this

e-mail now, I found a letter from the gym from 8/12/06.

 

I'll just write what it says:

 

'Dear Mr. Ribsskog,

 

RE: Lifestyles Membership No: LDD121346

 

As a valued Lifestyles member, I was surprised to find that your monthly

Lifestyles subscription of £23.50 due earlier this month has not been paid.

 

You may be aware of this already and have made payment at the

Lifestyles centre, if so, please accept my apologies.

 

If you have not paid these arrears, I would ask that you pay them at your

earliest convienience by contacting your nearest Lifestyles Centre. Your

membership account can be updated at any of the centres and you can

pay either by cash, cheque, credit or debit card.

 

Please contact Liverpool Direct on 0151 233 3007 for the number of your

nearest Lifestye centre.

 

I regret that until any arrears have been paid, standard admission

charges will apply and you will lose the benefits of your membership.

 

Yours feithfully

 

Steve Kneale

 

Business Development Manager'.

 

 

 

(I write quite fast, so I thought I could just write it down, so that it would be

easier to understand what I meant.)

 

There were some problems regarding me switching from a Barclays Cashcard

account to a Barclays Current-account at around the end of November/beginning

of December 2006.

 

The problem was that my pay from work was switched to the new current-account,

whereas the direct-debits remained connected to the old account.

 

I was in a busy period with work etc., so I didnt think about this problem before I

got a letter from the bank about it.


So I went to the bank, and transfered all my direct-debits from my old Barlays

cashcard account, and to my new Barclays current/visa account.


The clerk in the bank did this for me, it was a quite routine operation it seemed

to me.

 

Exept for the Lifestyles direct-debit for some reason.


This direct-debit had been canceled right away, in a way so that the clerk in the

bank couldnt transfer it to the new account.

 

And when I went to the gym on 13/12, I had to pay the charge for Decemeber at

the gym, and it wasn't possible for me to just switch the existing direct-debit

agreement from my old Barlays Cashcard account to my new Barclays Current

account, but I had to fill out a new form all over again to set up the new

direct debit agreement on my new account.

 

I accept that it was my fault with forgetting to transfer the direct-debit to the

new account (It was some comunication-problem at work, with me informing

work that I had got a new bank-account, but with work not giving me any

feedback on that they had changed my account information in the payment

system).

 

But because of the later problem with the direct debits now in June, I thought

I could ask a couple of questions regarding this as well, while I'm at it, so to

speak.

 

18: How come that the gym canceled my direct-debit between 1/12 and 8/12,

and sent me a letter on 8/12, where it said that I had to go to the gym and

pay in cash, when I had never had any payment problems with the gym before 

this, and all the other direct-debits were possible to switch (for the clerk at

the bank to my new account), except the gyms direct-debit? Shouldn't the

gym have tryed to collect the payment from my account again 7-14 days

later, like the clerk in the bank told me that the other companies did?

 

19: Why did I have to write my signature on, and fill out a new form all over

again on 13/12, for a new direct-debit. Didn't the gym have all my information

from before, have one got to fill out and sign a new form just because one

gets a new account-number, when one are still using the same bank?

 

(The signature of the women I spoke with on the gym on 13/12/06, looks

like it says Probert as a last name by the way, in case that makes it

any easier to find out about this.

 

I remember I thought it was strange that I had to fill out the form all over

again, just because of the problem of the one payment due to the

problems with changing the direct-debits and my pay from work to

the new account, in a coordinated way.

 

Because it didn't seem to be a similiar problem with the other companies

that also had direct-debits on my account, so therefore I remember that

I thought that this was a bit strange.


And now, due to the other problems with the direct-debits again, now in

June, I thought I'd just ask about the earlier problems, since they came

to mind now.

 

also this:

 

How come I got a letter sent 8 days after the missed payment in December,

where as later, in January, February and March (with the new direct-debit set

up on 13/12), I didn't get a letter at all.

 

It went on for two or three months, it must have been, before someone reminded

me that there were arrears on my membership.

 

I was quite busy in this time-periode, even if I was unemployed, so I didn't

have so much money then, so I should maybe have spoken with the staff about

this myself, but I much problems with paying my rent etc., and I was glad to

have the oppertunity to work-out, since it was a bit stressing not having a

job, and it helped to work-out to relax from the stress.

 

And also, the staff gave different information to me regarding the arrears. The

girl wearing office-wear, and who worked on 8/6, for instance, told me on

one occation that it wasn't a hurry paying the arrears at all. (As long as I

paid the running bills, which I did).

 

And other members of staff, Craig for instance, told me that I had to pay the

arrears before a certain date, (I spoke with the manager and got an extension,

and later I agreed with Craig that I would pay the arrears when I got first the

loan I was promised from the bank, and later the switch-bonus I was promised

from the bank.)

 

So the questions regarding this:

 

20: How come in December I get a letter for not paying after 8 days, where as

in the new year, it goes in the region of two or three months without recieving

a letter or reminder from the staff, even if I worked out several times a week?

 

21: How come one member of the staff (the girl with the office-wear who worked

on 8/6), says that there is no hurry with the arrears, where as another member

of staff (Craig), says that I have to pay before this and this date? How is this

really supposed to be, according to the rules?

 

(I appriciate very much that I was allowed to work out at the gym even if I had

arrears, so it's not because I am ungrateful that I ask about these things. It's

just that due to the other problems, with the washing-women/girls in the changing

room, and the problems with the continuing processing errors and duplicate

payments with the direct debits.

 

And also due to the problems surrounding the unanounced closure of the gym

for six weeks due to refurbishment.

 

Due to these problems, I thought it would be best to mention all the other

problems while I was at it. Even if some of these problems aren't maybe

that serious in themselves, I anyway thought that they were worth bringing

up, because, I think, thay add to a general picture of things at the gym

being a bit out of hand, so due to this I'm a bit concerned about whats

really going on at the gym, and then I thought it would be best to mentioned

all the things that came to mind, because these things, even if it isn't clear

to me here and now that there for certain is a problem conected with them,

it could be a problem, so I thought it would be the most responsible thing

to do, to also add the latter part of the problems, the ones that are mentioned

under the title 'other problems'.

 

So even if it was the first five or ten questions that made me go to the step

of complaining. Even so, I hope you have the oppertunity to answer me about

the last part of the questions as well.

 

Sorry again that this e-mail got a bit delayed. I know I said I'd send it no latter

than Wednesday, but I reckon that as long as I send it before the office hours

on Thursday, then it hopefully should be ok.

 

I'll also forward this e-mail to Linda Lennon and Lesley Southern, since I've been

copying the e-mails I've sent to them earlier, in this e-mail now. 

 

Hope that this is alright, and that you bear over with me if some of the last questions

wasn't as well stated as they should have been, due to time problems etc.

 

Hope that this is alright!

 

Yours sincerely,

 

Erik Ribsskog

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

 

 

 

 








Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter