Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 31. januar 2009

Her ser vi suksesspålegget 'Old Polish Ham' fra Tesco. (In Norwegian).




PS.

Old Polish Ham viste seg å være røkt skinke, smaker det som.

Og, her kan man se, at dette er ikke snakk om re-formet skinke, slik som selges i firkanta skiver og pakker, i Norge og England osv.

Neida, her kan man se, at det er snakk om rein skinke, som er skåret av en muskel et eller annet sted på grisen da.

Mener jeg er tydelig å se her.

Her er det ikke noe fett, innimellom kjøttpartiene osv., som var på den vanlige polske skinka, som jeg også kjøpte.

Så sånn var det.

Og prisen var bare 99 pence, for fire sånne ganske store skiver da, som hver er nok til to brødskiver.

Så man kan få pålegg til åtte brødskiver, hvis man kjøper sånn her Old Polish Ham på Tesco.

Så da kan man nesten like gjerne kjøpe det, som å kjøpe noe billig oppblandet, re-formet og prosessbehandlet pålegg av noe slag.

Så ros til Polen som er flinke til å lage 'Old Polish Ham', og som klarer å lage det, uten at det koster skjorta å kjøpe pålegget.

Så her har nok f.eks. Norge og England litt å lære, selv om jeg skjønner det, at det sikkert er enklere å fore opp griser i Polen, hvor det nok er varmere om vinteren osv.

Men men.

Men det pålegget var såpass bra, så man blir nesten fristet til å brette de skivene, sånn at det blir en skive til hver brødskive.

Men nå har ikke jeg så bra råd da, så da gjorde jeg ikke det.

Men amerikanere, f.eks., de hadde nok gjort det, samt å tatt på masse annet på brødskiva også.

Så sånn er det.

Men men.

Men jeg må innrømme at jeg spiste opp resten av pakka, mens jeg smørte fire brødskiver.

Så jeg må innrømme at jeg nok juksa litt, sånn som hu Ingerid Espelid Hovig sa på TV, i gamle dager.

Så nå er det altså ikke noe mer polsk skinke, av hverken vanlig eller røkt, 'Old Polish Ham',-slag, i kjøleskapet mitt.

Så sånn er det.

Men jeg har fortsatt igjen noe rart britisk pålegg, som jeg også kjøpte, som het 'Haslet', eller noe.

Og noe polsk skinkeost, som jeg ikke har smakt på enda.

Men temperaturen, i kjøleskapet jeg har her.

Det er et sånt kjøleskap, som passer med kjøkkenskapene og sånn.

Det er liksom kamuflert bak et kjøkkenskap, eller hva man skal kalle det.

Temperaturen inni det kjøleskapet er ikke helt bra.

Det er kanskje 7-8 grader der.

Og jeg lærte, da jeg jobba på Rimi, at det skal være mellom -1, eller 0 da, og 4 grader, i en kjøledisk.

Så da blir det vel omtrent det samme for kjøleskap, vil jeg tro.

Så da er jeg ikke sikker på hvor fint det Haslet-pålegget er nå.

Så hm.

Men men.

Men ost, sånn som smøreost, det husker jeg fra Rimi, at det tåler å oppbevares i romtemperatur, til og med.

Så et spørsmålstegn, på det Haslet-pålegget.

Mens det polske skinkeost-pålegget, det er det nok ikke noe problemer med, så det kan godt ligge der en del uker, for eksempel, uten at det skulle være noe problem, som jeg kan skjønne.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter