Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 14. januar 2009

Flashback til ifjor. (In Norwegian).

Når jeg tenker på dette på den verste måten, så er ikke dette så artig å tenke på.

Men jeg fikk flashback tilbake til ifjor, da jeg skrev om drapet på hun norske studenten i London.

Så dukket det opp en amerikansk dame, på Facebook, som ga meg 'inside information', om drapsofferets familie osv.

Men, det som er verst å tenke på nå i ettertid.

Det var at den amerikanske damen, (som hadde et maskebilde, som Facebook-bilde), hun fortalte meg, om den ulykken på Bygdøy, med han unge gutten som var motorsport-utøver, og de to unge norske jentene som satt på med han, da han kjørte i påvirket tilstand, og kjørte av veien, og alle tre døde i ulykken.

Kan dette ha vært noe slags plott, for å hevne seg på norske folk, fordi de ikke bare stilltiende godtar det media sa om drapet på hun norske dama i London.

At hun liksom var en 'sosialite' og alt mulig annet svada, som britisk presse 'hostet opp'.

Hun var nok mest sannsynlig en selskapsdame, som fikk oppholdet i London sponset på noen måte, virket det som for meg.

De hadde en treroms i en fasjonabel del av London, like ved Vicoria togstasjon, tror jeg det var.

Og der har jeg vært selv, det er i nærheten av Trafalgar Square og Belgrave og Chelsea og Kensington.

Det er kjempedyre bydeler å bo i.

En treroms der koster mye mer enn man kan ha råd til, to studenter, på norsk studielån.

Jeg søkte litt på nettet, og kom til at en treroms, der de bodde, lå på ca. 50.000 norske i måneden.

Og hvis man får studielån av lånekassa, så får man 8-10.000 i måneden, til å leve for, maks.

10.000 er med Erasmus-stipend.

Men den ene damen, som het Brantzeg, eller noe vel.

Hun sa, at hun jobbet deltid i en klesforretning, så derfor hadde de råd til den leiligheten.

Men det er bare det, at studentjobber i England, de er betalt kanskje 50-60 kroner i timen.

Så hun jobbet kanskje to dager i uken.

La oss si 20 timer i uka da, for å ta i litt.

20 ganger 50 kroner, det blir tusen kroner i uka.

Fire tusen i måneden.

Jeg trekker ikke fra skatt, for å være sikker på at det ikke blir for lite.

Jeg runder opp til 5.000 siden studentjobber i London nok kan være litt bedre betalt enn i Liverpool f.eks.

Så trekker vi fra en husleie på 50.000.

Minus 5.000.

Det blir 45.000 igjen.

Og så har de 20.000 i studielån, i måneden, til sammen.

Og dyre medlemskap i de dyreste nattklubbene i London.

Nei, dette regnestykket går ikke opp.

Norske folk har vært litt naive i denne saken, vil jeg si.

Men hvordan kunne denne mystiske amerikanske damen, fra Facebook, vite dette om at denne ulykken skjedde, før det var i nettavisene.

For det husker jeg klart og tydelig, at jeg lurte på hvilke kilder den amerikanske, norsktalende damen hadde.

Så jeg lurer på om det var noe muffens her, og at noen hadde skrudd på bremsene eller styringa, eller noe, på bilen.

For han var jo sånn motorsport-sjåfør han gutten som kjørte, så det var kanskje rart at han skulle miste kontrollen på bilen, selv om han hadde drukket.

Kan det ha vært noe muffens her?

Jeg skal se om jeg klarer å finne fram de linkene igjen, fra ifjor.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er de linkene:

Noe må være galt i Martine-saken:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/07/noe-m-vre-galt-i-martine-saken-in.html

Den amerikanske damen på Facebook:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/oppdatering-facebook-samtale-mary-jo.html

http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/05/snne-luringer-som-skriver-til-en-med.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter