Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. januar 2009

Følelsene vinner over fornuften i Norge. (In Norwegian).

Dagbladet.no skriver at i Norge, de siste ukene, så har folk som Ari Behn, Mona Levin (selv om jeg ikke vet hvem hun er), og Kjartan Sønsterbø, gått ut i mediene, med utspill, som ikke inneholder så mye fornuft, men mest følelser og aggresjon.

http://www.dagbladet.no/2009/01/18/nyheter/media/debatt/innenriks/4402509/

Og ingen sier fra!

De bare lar disse følelsesmenneskene dominere debatten i landet.

Hva sier dette oss?

I Norge så er det mangelvare på foruftige personer som tørr å stå opp for sine meninger.

Det er mange såkallt 'dumme' personer, som er i fremtredende stillinger, i det norske samfunnet.

Hvordan har de fått disse jobbene?

Her må det ha vært noe kameraderi, siden dummingene får de beste jobbene.

Eller bare later de som at de er dumme?

Jeg vet ikke om det er noe bedre.

Noe er galt i Norge vil jeg si.

Nå har jeg aldri vært i nærheten av venstresida i politikken, men jeg har alltid stemt Høyre eller Fremskrittspartiet.

Men alle ære til Kristin Halvorsen, vil jeg si, som holdt hodet kaldt, og som turte å stå opp for Kåre Willoch, og si fra om, at det ble brukt følelser og ikke fornuft i samfunnsdebatten.

På tross av at de også egentlig tilhører motsatte politiske fløyer, SV og Høyre.

Det er ikke mange andre, i Norge, som sa fra, da disse følelsesmenneskene stod på som værst, i forrige uke, eller når det var.

Men nå følger media etter Halvorsen.

Så noen må stå opp.

Jeg er ikke sikker på at Dagbladet hadde skrevet noe artikkel om dette, hvis ikke Halvorsen hadde stått opp, og hjulpet Willoch, da han fikk bakoversveis som følge av kritikk fra følelsespersoner.

Her er mer om dette:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/01/finansminister-halvorsen-skjnner-ikke.html

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter