Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 26. januar 2009

Frode Holm fra klassen dukka opp på Erland Borgen, fra klassen, sin Facebook-side, så jeg tok kontakt med han, selv om jeg ikke kjente han så bra. (N)


Hallå
Frode,



Between
Frode
Vidar Holm

and
You



 





Erik
Ribsskog



Today
at 1:01pm



husker
du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle
bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før
krigen,hvor det stod ting som 'du din jødelort', osv.

Hva
var dette om da.

Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller
hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?

Jeg har jo
bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært
så mye på Berger de siste 20 åra.

Men jeg
leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde
blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.

Hva var det
da?

Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har
vel ikke prata så mye med deg etter det.

Men jeg så
du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på
Facebook-sida mi.

Men men.

Men jeg tenkte jeg kunne
sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på
Berger og i Svelvik.

Jeg het Erik Olsen da.

Eller jeg
kalte meg det.

Men faren min glemte å forrandre navnet
mitt hos folkeregisteret.

Så jeg har egentlig heti Erik
Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og
i Svelvik og i Sande.

Men sånn er
det.

Med vennlig hilsen

Erik









PS.

Han som jeg kaller Sten-Rune.

Han var nok en av de som jeg må sies å ha vært uvenn med, i klassen.

Men han var så lav, og også tynn, så det ble ikke noen konfrontasjoner, eller noe.

Men jeg hadde nok han litt på nakken, etter at jeg i 5. klasse, eller noe, hadde en sånn konkurranse, på sånn foreldremøte, eller hva det heter.

Klassens dag?

Ikke spør meg.

Men da likte ikke Sten-Rune, at mora hans måtte være med.

Så jeg har nok hatt han litt på nakken siden det.

Ikke umulig.

Men men.

Og de fleste kalte han etterhvert for Sten.

Så jeg tror ikke han likte å bli kalt Sten-Rune.

Jeg tror Rune kanskje var litt for norskt, for han.

Noe var det nok.

Da jeg var med fetteren min Ove, på besøk til farmora mi, Ågot, på Sand, på 90-tallet.

Noe som ikke skjedde så ofte, for det var ikke så artig å være der, en helg, for hu var ganske oppe i åra.

Og jeg var vant til å ha et hus på Bergeråsen, så jeg ble litt deppa av å bare være på Sand.

Men men.

Men det var den dagen han norske Ingebrigtsen, eller noe, vant VM i hopp, nede i Tyskland, eller noe(?)

Så dro jeg og Ove bort på Berger-kroa, i Fossekleiva.

Da så jeg Odd Einar og Sten-Rune sitte og preike.

Jeg gikk nesten bort til dem.

Men dem sa ikke hei.

Så da gikk jeg tilbake der Ove satt da.

Lillesøstra til Espen Melheim.

Hu sa til meg, at hu skulle hilse fra Espen, som gikk på skole i Belgia.

Jeg kjente ikke hu igjen, før hu sa hvem broren hennes var.

Men hu var der hvor jeg og Ove satt, av en eller annen grunn.

Så kom fetteren til meg og Ove.

Tommy.

Han dukka opp, og fikk noen til å kjøre meg og Ove til Svelvik.

Vi fikk kanskje ikke lov å være der vi da.

Hva vet jeg.

Det var ingen som forklarte noe.

Men noen folk kjørte vårs tilbake til Sand, etter at det stengte på 'Terian', i Svelvik da, på diskoteket under kafeterian og hotellet der.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter