Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 28. januar 2009

Facebook-samtale med Frode Vidar Holm fra Berger. (Oppdatering). (In Norwegian).


Hallå
Frode,



Between
Frode
Vidar Holm

and
You



 





Erik
Ribsskog



January
26 at 1:01pm



husker
du på ungdomsskolen, da sa du at dere hadde funnet noen gamle
bøker, på loftet hjemme hos deg, eller noe, fra før
krigen,hvor det stod ting som 'du din jødelort', osv.

Hva
var dette om da.

Og hvorfor fortalte du og Sten Rune, eller
hvem det var, dette til meg, utenom sammenhengen?

Jeg har jo
bodd i Oslo, siden slutten av 80-tallet, så jeg har ikke vært
så mye på Berger de siste 20 åra.

Men jeg
leste i avisa, på 90-tallet, var det vel, at ei jente hadde
blitt drept, i huset deres, eller nabohuset.

Hva var det
da?

Takk for sist, på Svelvik Ungdomsskole osv., jeg har
vel ikke prata så mye med deg etter det.

Men jeg så
du dukka opp på Facebook-sida til Erland, som er på
Facebook-sida mi.

Men men.

Men jeg tenkte jeg kunne
sende en melding siden vi gikk i samme klasse i 6-7 år, på
Berger og i Svelvik.

Jeg het Erik Olsen da.

Eller jeg
kalte meg det.

Men faren min glemte å forrandre navnet
mitt hos folkeregisteret.

Så jeg har egentlig heti Erik
Ribsskog, hele tida, mens jeg gikk på skole på Berger og
i Svelvik og i Sande.

Men sånn er
det.

Med vennlig hilsen

Erik



 





Frode
Vidar Holm



Add
as Friend



January
26 at 9:58pm



Report
Message



Hei.
Den episoden kan jeg ikke huske, men bøkene tror jeg var noen
jeg hadde lånt av en fetter. Det var bøker om 2.
verdenskrig hvis jeg ikke husker feil.
Når det gjelder den
jenta som ble drept var det i huset over oss.
Jeg
husker deg også. Hyggelig å høre fra deg.



 





Erik
Ribsskog



January
26 at 10:19pm



Hei,

ok,
det var det ja.

Mens vi er inne på sånne ting,
stemmer det at hun Nina Monsen fra Bergersåsen tok selvmord
eller, vet du noe om det?

Kanskje ikke så hyggelige tema
men, jeg har ikke så mye kontakt med familie osv., så jeg
bare hørte søstra mi sa det, i år 2000, var det
vel.

Men men.

Hvordan går det med Lene Andersen
forresten, bor hun på Berger enda eller?

Jeg husker hun
måtte være taxi for Tom Bråten og dem, tror jeg det
var, i 1989, hvis jeg husker riktig, med Open Manta-en sin.


jeg syntes det var rart, for hun virka som en av de mest ordentlige
folka i klassen, også skulle noen sånne, mer eller
mindre, rølpete folk, bare bruke henne som taxi, som de kunne
ringe når de trengte noen til å hente seg i Drammen.

Men
det er kanskje bare jeg som synes sånt er rart.

Jeg veit
ikke hva som foregår på Berger så du svare på
det du evt. har mulighet til.

Takk for svar uansett.

Er
det liv i Berger-kafeen fremdeles forresten, og postkontoret?

Hva
med butikken på Sand og det gamle Samvirkelaget på
Berger?

Sorry hvis det blir mange spørsmål.

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog



 





Frode
Vidar Holm



Add
as Friend



January
27 at 7:33pm



Report
Message



Vet
ikke hvem denne Nina er.
Lene bor i Sande, med mann og
barn.
Kafeen, postkontoret og Samvirkelaget er borte for mange år
siden. På sand er det storkiosk drevet av en mørk en fra
Drammen. Greit med en liten butikk i nærheten.
Ellers er det
ikke så mye som skjer på Berger, det har på en måte
stått litt stille her. Det eneste som er av store endringer er
at barneskolen blir bygd om og ut akkurat nå. Gamleskolen
er revet.



 





Erik
Ribsskog



January
27 at 8:15pm



Hei,

ok,
hun Nina Monsen var ei som bodde i Ulvikveien, som vel var et år
yngre enn oss, men som gikk to klasser under oss, mener jeg å
huske, i klassen til Christell, som er datra til Haldis, dama til
faren min.

Jeg bodde jo i egen leilighet jeg, først i
Hellinga og så i Leirfaret.

Men du bodde jo et stykke
unna, du var jo ikke akkurat så mye på Bergeråsen,
så du visste vel ikke det.

Jeg husker at fetteren min
Tommy, fortalte at det var så ille på Bergeråsen
etterhvert, med Ola Uglum osv., som lagde mye ugang, visstnok.

Men
jeg har jo ikke vært omtrent på Berger, siden jeg flytta
til Oslo i 1989.

Det er fordi at faren min solgte jo
leiligheten jeg bodde i, i Leirfaret, så jeg hadde likesom ikke
noe sted å dra til, på Berger, i ferier f.eks.

Jeg
hadde jo farmora mi på Sand, men hu begynte å bli litt
senil og sånn, så det ble kjedelig å være der
en hel helg.

Og det var kanskje litt langt å dra bare
for å være der noen timer.

Jeg fikk jo ikke lappen
og bil før i 1995, eller noe.

Jeg var litt treig.

Og
da hadde jo farmora mi blitt flytta til eldrehjem i Svelvik.


jeg har liksom ikke hatt så mye med Bergeråsen osv., å
gjøre, de siste ca. 20 årene.

Men sånn er
det.

Du får ha det fortsatt bra på Berger da.

Jeg
bare så deg på Facebook-sida til Erland.

Du husker
vel ikke Viggo du, storebroren til Christell?

Og jeg skal vel
ikke gå mer inn på det at Christell sa at rektor Borgen
snoka i jentegarderoben dems i 6. klasse.

Og Annika Horten,
hun sa også at det var sant.

Og det virka som at det
kunne være noe mer som hadde skjedd og.

Men jeg har
egentlig nok å stri med selv, men jeg burde vel ha prata med
Erland om det her kanskje, siden jeg tok det opp nå.

Det
er mye rart som skjer i familien min og, jeg prater ikke med søstra
mi, hun ville ikke være venn med meg på Facebook.

Og
hun har også løyet og sagt at Viggo, storebroren til
Christell, er gigolo i USA.

Og faren min lot meg jo bo alene
på Bergeråsen fra jeg var ni år.

Og nå
så driver han å kødderinger hele tida, så
jeg har måttet fått meg nytt telefonnummer osv.

Men
det er vel ikke så interessant for deg.

Du bor jo et
stygge unna Bergeråsen osv., du var vel ikke akkurat så
mye på nedre der.

Men men.

Det var kjedelig at
dem stengte kafeen da, og postkontoret og samvirkelaget.

Er
det noe liv på lokalet der da, Samhold?

Eller det er jo
kro der nå, eller pub, i Fossekleiva, så det er vel
kanskje der det foregår?

Med vennlig
hilsen

Erik



 





Frode
Vidar Holm



Add
as Friend



Today
at 3:39pm



Report
Message



Samhold
er leid ut til en kunstre. Men det er en pub i Fossekleiva, er ikke
der så mye selv heller. Du får stå
på me ditt.



 





Erik
Ribsskog



Today
at 4:35pm



Ja,
takk i lige måde.

Takk for oppdatering fra Berger!

Med
vennlig hilsen

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter