Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 24. januar 2009

Jeg trodde egentlig at National Express bare hadde busser. Men men. I England kan man adoptere en pensjonert greyhound. Det var kanskje litt artig.




PS.

Ikke til Norge da selvfølgelig.

For i Norge, så har vi 'Rabies dreper'-kampanjer.

Så alle kjæledyr, må gjennom sånne nøye prosesser, for å ikke få rabies.

Så folk blir vel nesten traumatisert, hvis de skal ta med et kjæledyr, enten til eller fra landet.

Men det er vel da, for at dem kan henge opp sånne skrekkfilm-aktige plakater, på fergeterminaler og flyplasser, om at rabies dreper, fordi myndighetene da vil skåne et par skabbete rever, på Østlandet, sånn at de ikke skal ha mulighet til å bli smittet av en hund, og få rabies.

Så det anti-rabies greiene, det tror jeg er mer til skade, enn til gagn, for folk i Norge.

Mest for å plage folk som vil ha med seg kjæledyrene sine, til eller fra landet da.

Men men.

For jeg ser aldri i avisene i England, f.eks., at det står noe om den forferdelige rabiesen.

At fjorten folk døde av rabies, på forrige torsdag, for eksempel.

Nei, det har jeg ikke klart å lese noe om.

Men nå er det jo mer skog i Norge da, det er jo sant.

Men at noen kjæledyr, som hunder og sånn, skal få rabies, i London eller Paris.

Nei, det tror jeg ikke er så veldig sannsynlig.

Det er nok omtrent like sannsynlig, som at de vil bli kidnappa av ufo.

Men men.

Men så må hundene i karantene, i et par uker da, hvis de har vært i London, f.eks.

Men men.

Det er mulig det er rabies-fare mye i utlandet, det er mulig.

Men det er nesten bare parker i utlandet, ofte.

Se sånn som her i England.

Alt av natur, er kultivert.

Omtrent da.

Man finner vel deler av landet som har skog og, men det er ihvertfall mye mer kultivert landskap enn i Norge.

Og sånn var det i Frankrike og husker jeg, da jeg kjørte rundt i Normandie der, i 2005.

Hvor det var veldig flotte landskap.

Det var så storslått, heter det vel.

Så når det dukket opp en bro, så var det en skikkelig bro, på noen kilometer, over et svært juv, eller elv, eller hva det kunne være da.

Så landskapet der nede var veldig fint, husker jeg.

Så det er ikke bare i Norge det er fin natur.

Normandie var også veldig flott synes jeg, selv om det var en annen type av landskap enn i Norge.

Men jeg kan ikke si det om rabies for sikkert da.

For jeg vet jo egentlig så mye om den sykdommen.

Men, det kan være, at reglene i Norge er litt for strenge, og at det forårsaker mye unødvendig problemer, for dyreeiere osv.

Det er nok ikke umulig.

Det kan ihvertfall virke sånn, for meg, uten at jeg er noen ekspert på dette.

Så sånn er det.

Så får vi se hva som skjer.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter