Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 19. januar 2009

Som to dråper vann? Mona Levin og Tove fra Rimi Langhus. (In Norwegian).

Nå skulle jeg lese den Dagbladet-artikkelen, som jeg kommenterte om, i den forrige blogg-posten, på nytt:

http://www.dagbladet.no/2009/01/18/nyheter/media/debatt/innenriks/4402509/

For jeg tenkte at jeg måtte jo prøve å finne ut hvem hun Mona Levin var:



Men det stod det ikke i artikkelen.

Så nå skal jeg sjekke på Wikipedia hvem hun er.

Men, før jeg fikk begynt på det, så kom jeg på at hun Mona Levin, hun synes jeg ligner litt på Tove fra Rimi Langhus.

Skal jeg se om jeg finner bilde av henne.

Her var det, Fredrik fra Rimi Langhus hadde hun på Facebook-sida si, fra noen bilder han hadde fra Rimi Langhus sin sommerfest, i 2007.

(Jeg kommenterte på de bildene, for et par uker siden, eller noe, så det var der jeg huska hun Tove fra Rimi fra da):



Jeg tenkte litt sånn, at begge har samme type nese nesten, og begge har brune øyne, og begge har bleika hår, eller grått hår, som har blitt hvitt.

Så med bleika hår, så ser dem nesten norske ut.

Men, dem har nok kanskje egentlig hatt svart hår, siden dem har brune øyne, og sånn nese som ikke er typisk norsk vel(?)

Men dem ser nesten norske ut.

Har dem bleika håret med vilje tru, for å virke mer norske?

Også egentlig er dem noe sånne hekser, eller noe, som driver med noe sånn spionerings, og har sånn sladrespeil i stua, så dem ser hvem som går på gata utafor.

Er det sånn det henger sammen.

Bare for å ta en teori da.

Jeg sier selvfølgelig ikke at det er sånn.

Dette er litt på fleip og, for man skal jo ikke kalle gamle koner for hekser i hytt og pine, så jeg får si at det her er bare tull og fleip, sånn at det ikke skal blir noe problemings.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Mona Levin er journalist i Aftenposten, (New World Order-avisen, som jeg kaller den), i kulturredaksjonen der:

http://no.wikipedia.org/wiki/Mona_Levin

Hvorfor flytta forresten Aftenposten fra Akersgata, (hvor alle de store avisene i Oslo har pleid å holde til), til Postgirobygget, (etter at de gjorde om postgirobygget, til en slags Twin Towers-kopi/monument)?

Kan det være fordi at de da får adresse i Gunerius gate, eller noe, og at Akersgata hørtes for norskt ut, for Aftenposten?

Det er noe jeg har lurt på.

Jeg skal sjekke opp det med adressen som Aftenposten fikk istedet for Akersgata, da de flytta til Postgirobygget, i 2002, eller noe.

PS 2.

Her er mer om Postgirobygget, eller Posthuset, som det kalles nå:

Posthuset, (kanskje mere kjent som Postgirobygget) er et næringsbygg i Biskop Gunnerus' gate på Vaterland i Oslo. Huset fungerer blant annet som hovedkontor for Posten Norge.

Bygningen ble oppført i 1975, tegnet av arkitekt Rolf Christian Krognes. I sin opprinnelige form var bygget 80 meter høyt med 19 etasjer og hadde 4 flate vegger og flatt tak.

Da bygningen sto ferdig var den Norges høyeste, men sterkt mislikt, da mange mente den var stygg og skjemmende for byen. «La det bli en nasjonal oppgave å få revet Postgirobygget», uttalte den nyutnevnte miljøvernministeren Sissel Rønbeck i 1986.[trenger referanse] I 1990 ble det 117 meter høye nabobygget Oslo Plaza oppført, og med det var ikke lenger Postgirobygget Oslos høyeste bygg.

I mars 2001 kjøpte Entra Eiendom Postgirobygget av Posten for 530 millioner kroner. I forbindelse med overtakelsen ble det utlyst en åpen arkitektkonkurranse med det formål å gjøre det utskjelte bygget om til et funksjonelt kontorbygg. Arkitektfirmaet HRTB vant med sitt utkast «Forandring».

I 2003 ble bygget renovert - 7 etasjer ble lagt til og bygningen ble splittet i to tårn, sammenføyd av et smalere midtparti, som stilnet kritikken mot utseende noe. Det er idag Oslos og Norges nest høyeste bygning med en høyde på 110 meter og 26 etasjer. Postgirobygget ble i forbindelse med renoveringen omdøpt til Posthuset. Etter rehabiliteringen har bl.a. avisen Aftenposten flyttet inn i bygningen.


http://no.wikipedia.org/wiki/Posthuset

PS 3.

Jeg vet ikke om han Biskop Gunnerus var jøde akkurat, selv om jeg kanskje synes navnet høres litt unorsk ut.

Jeg tenker på at den nye adressen til Aftenposten, siden 2003, er Biskop Gunnerus gate, og ikke Akersgata.

Men han Gunnerus, han var jo biskop.

Og da kan han vel ikke vært jøde, skulle man tro.

For Biskop, det er vel en ledende stilling innen kirken, såvidt jeg mener å huske fra konfirmasjonsundervisningen og andre ting, ihvertfall.

Men han studerte hebraisk, han her Gunnerus, i København, på 1700-tallet, eller noe.

Så han her lurer jeg på om var en Illuminati-spion f.eks.

Uten at jeg kan bevise det, men han farta litt rundt og gjorde mye rart, så han var en bemerkelsesverdig person, på mange måter, kan det virke som, vil jeg si.

Så da er det nok ikke umulig at det er noe snodig med han, ihvertfall.

Det er mulig.

Her er mer om han biskop Gunnerus, fra Wikipedia.

Det er også et handlesenter i Oslo, som heter Gunnerus, eller Gunerius, eller noe.

Jeg lurer på om det har noe med han å gjøre.

Men man kan ikke vite alt.

Vi får se.

Her var mer om han biskop Gunnerus ja:

Johan Ernst Gunnerus (født 28. februar 1718 i Christiania, død 25. september 1773 i Kristiansund) var en norsk biskop og naturforsker, kjent som en av stifterne av Det Kongelige Norske Videnskabers Selskab i Trondheim 1760.
[rediger]Bakgrunn og arbeid

Gunnerus ble født 26. februar 1718 som sønn av Erasmus Gunnerus og Anna Gerhard, av skotsk opprinnelse. 1729 begynte han på skolen i Christiania, og tok en glimrende examen artium 1737. Etter et kort opphold i København studerte han filosofi og teologi på egen hånd, inntil han igjen kunne reise til København 1740. Her ble han i to år, før han fikk kongelig stipend og reiste til Halle, hvor han studerte i to år, mens han var hovmester hos en adelsmann. 1745 kom han til universitetet i Jena, og ble magister. 1748 begynte han å holde forelesninger ved universitetet. I tillegg arbeidet han på sitt verk om natur- og folkeretten, som ble utgitt 1748–1752.

1754 ble han utnevnt til professor og lærer i hebraisk i Danmark. Han kom til København ved påske 1755 og ble ordinert 12. juni. Her foreleste han over teologi, logikk, metafysikk, natur- og folkerett. 31. juli 1758 ble han utnevnt til biskop i Trondheim. Her opprettet han i 1760 Det Trondhiemske Selskab, fra 1767 kjent som Det Kongelige Norske Videnskabers Selskab, sammen med historikerne Peter Frederik Suhm og Gerhard Schøning.

Gunnerus var en av de første som foreslo å opprette et eget universitet i Norge. Han foreslo at det skulle legges til Kristiansand. I denne saks anledning gjorde han i 1771 en reise til København. Han vendte tilbake til Trondheim sommeren 1772, og døde under en visitas i Kristiansund 25. september 1773.

Som naturforsker utgav Gunnerus en rekke avhandlinger i Det Kongelige Norske Videnskabers Selskabs Skrifter, både innenfor zoologi, botanikk og mineralogi.


http://no.wikipedia.org/wiki/Johan_Ernst_Gunnerus

PS 4.

Her er mer om det kjøpesenteret Gunerius:

Gunerius er et kjøpesenter som ligger rett bak Oslo City i Oslo.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gunerius

Og det navnet synes jeg ikke høres så norsk ut.

Og kjøpesenteret Gunerius, det ligger like ved Oslo City, som det står på Wikipedia også.

Og Postgirobygget ligger også like ved Oslo City, må man vel si, på Vaterland eller Grønland vel.

Og det stod på Wikipedia at han Biskop Gunnerus vokste opp i området der, hvor Oslo City ligger idag.

Kan Gunerius, være noe omskriving av Gunnerus??

Det er ikke lett å si.

Men det er kanskje ikke det.

Jeg vet ikke om det er mulig å finne ut, men det er kanskje ikke så viktig heller.

Vi får se.

PS 5.

Kjøpesenteret Gunerius, var visst oppkalt etter en som het Gunerius til fornavn det:

Gunerius er i dag et suksessfullt kjøpesenter som har eksistert siden 1852, da kjøpmann Gunerius Pettersen startet sin virksomhet her med bondehandel, systuer og omfattende detaljhandel. Gunerius har i over 150 år vært plassert midt i Oslos beste handlestrøk.

http://www.aktivioslo.no/partnere/gunerius/index.php

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter