Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 2. februar 2009

Brannalarmen gikk. (In Norwegian).

Nå gikk brannalarmen i huset her.

Den går sånn 4-5 ganger i året, eller noe.

Noe sånt.

Så gikk jeg ned, så var ei dame som jeg tror bor i en av etasjene over meg, nede ved inngangsdøra der.

Og ville ha opp inngangsporten sånn at man ikke trengte nøkkel for å gå inn.

Så da måtte jeg åpne noen sånne bolter.

Så sånn var det.

Hun skulle på college, sa hun, det er ei dame i 20 eller 30-årene med mørkt hår.

Men men.

Og så, så kom en av de kineserne ut, som bor i Flat 1, i første etasje.

Dem har jeg prata med før, når det har vært brannalarm og sånn, dem har bodd her hele tida, siden 2006, da jeg flytta inn, mener jeg.

Så sa jeg til hu dama at vi kanskje burde ringe brannvesenet.

For dem finner ut om det er noe brann-greier, eller noe, selv om det ikke lukta noe røyk da.

Og det er ikke noe vaktmester, i bygget, så enten må noen leike vaktmester og undersøke om det er brann.

Og det er kanskje litt dumt, hvis man ikke er vaktmester.

Ellers så må man ringe brannvesenet.

Så da valgte jeg å ringe brannvesenet da.

Så spurte jeg hun dama, om det var 110, som var til brannvesenet.

For sånt er litt forskjellig i de forskjellige landa.

Men men.

Hun svirra litt rundt og leste på alarmen og sånn, der nede, og sa det var 999.

Så hadde jeg litt problemer med den nye mobilen.

For den ringeknappen, er ikke grønn, den er samme farge som de andre knappene.

Så det er ikke så lett å inuitivt, eller hva det heter, forstå den telefonen.

Så jeg drev å lagra 999 og sånn.

Men det hjalp ikke.

Det ringte ikke fordet.

Men så skjønte jeg, at jeg måtte trykke den knappen som vanligvis er grønn, på andre telefoner, den knappen med bilde av et telefonrør på.

Så sånn var det.

Og da fikk jeg ringt etter brannvesenet da.

Så kom det en kar til ut.

Og det er han litt barka karen, som er i 40 åra eller kanskje 50-åra, som jeg lurer på om er han som bor i leilighet 4, som jeg skreiv om på bloggen her om dagen, da politiet ville inn i bygget:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/01/politiet-pa-dra.html

Jeg lurer på om det var han karen der, som politiet så etter, her om dagen, men jeg skal ikke si det hundre prosent sikkert.

Men jeg lurer på om jeg skal nevne det, neste gang jeg drar til Landlorden, at politiet var og så etter en kar i bygget.

Men det behøver jo ikke å bety at det er noe galt.

Men det er kanskje sånn man burde nevne.

Vi får se.

Men men.

Og jeg sa at jeg hadde ringt brannvesenet.

Så sa han, at jeg burde ringe brannvesenet.

Så sa jeg at de var på vei.

Så sa han at det var bra, på en litt sånn sjefete eller nedlatende måte, synes jeg, jeg synes at tonen hans var litt uhøflig.

Men men.

Så sa jeg at jeg gikk ned til Dale St., for å ta imot brannvesenet, når de dukka opp.

Så da svarte han på samme måten, med en litt uhøflig tone, synes jeg.

Men men.

Det er kanskje bare fordi jeg er fra Norge, og at han ikke liker utlendinger, det kan jo være.

Noe sånt.

Hvis ikke, så er det bare jeg som er for fintfølende, tror jeg, det er nok mulig.

Så sånn er det.

Men men.

Så jeg er litt skeptisk til å ringe politiet her i byen nå, siden jeg har klaget på dem, til IPCC, at jeg har mistet tilliten helt, til politiet her i byen.

Så da burde jeg vel ikke ringe dem for ofte heller.

Så det er ikke sånn som da jeg bodde i Oslo, da tenkte jeg, at jeg kunne ringe politiet, hvis det skjedde noe.

Her er det heller omvendt, at jeg tenker, at politiet de bare kødder med meg, så de burde jeg ikke ringe for ofte.

Så det er litt rart.

Så da har jeg det i bakhue da, at jeg ikke burde ringe 112, eller hva det er, som nummeret er til politiet, hvis det ikke er absolutt nødvendig.

Så da har jeg fått litt avsmak på å ringe nødnummere generelt nesten, som jeg skrev om på bloggen i går.

I hvertfall når jeg er litt full og sånn, så tenkte jeg sånn.

Pga. problemene som har vært med politiet her i byen da.

Men når jeg var edru, og tenkte meg om, sånn som i dag, da ringte jeg jo.

Det er jo sånn, når jeg så en gutt, som lå på bakken, ved Moorefields togstasjon der, som jeg skrev om her om dagen.

Så la han nesten med buksa av omtrent, og noen hadde stappa hånda hans nedi buksa, som sånn college-humor da.

Så da er det ikke sånn, at du automatisk ønsker å ha noe med det her å gjøre da.

Det blir mest pinlig, sånn at du bare automatisk tenker at dette er noe ungdomsfyll-tull, så derfor gikk jeg videre da.

Men det kan jo være sånn, hvis noen ligger helt livløse på bakken, i januar, i England, så kan det jo være farlig og.

Men det er jo masse folk, som travet rundt i område, så man tenker kanskje også at dette er noe engelske greier, eller noe ungdoms greier, eller noe homo greier, for jeg tenkte at han kanskje var fra de homo-klubbene, som er i Eberle St. osv., siden han hadde spise sko eller støvler, så jeg, osv.

Men men.

Og når du da har tatt noen øl, og kanskje ser om det er noen damer noe sted man kan prate med for eksempel, eller noe man kan skrive om på bloggen f.eks., som jeg vel dreiv med, da er det ikke sånn at man automatisk tenker at man bør ringe ambulansen, hvis man ser en full gutt som ligger på bakken.

Men men.

Men hvis jeg hadde vært helt edru, og det ikke hadde vært en lørdag, med masse ungdommer rundt omkring, i gatene rundt Dale St. her, da hadde jeg nok ringt, hvis jeg hadde sett noe sånt.

Bare for å prøve å forklare mer om det jeg skrev om dette på bloggen igår.

Siden det ble aktuelt igjen idag, med å ringe nødnummere, (denne gangen brannvesenet, som altså var 999, fortalte hun dama i oppgangen her), passende nok for innholdet på bloggen.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter