Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 8. februar 2009

Det virker som at vi har johncons-blogg lesere i Holmestrand. Det er hyggelig. (In Norwegian).

Siv Helene said...
Aww ! Katter er søte <3 Jeg har bodd på Nedre Berger.. faren min bor der ennå hehe :)

08 February 2009 14:37
johncons said...
Åja,

jeg pleide å spille fotball ned på der.

Og farfaren min jobba visst på fabrikken der, med å lage noe trestamper, eller noe, til vevemaskinene.

Noe sånt.

Og farmora mi jobba som tjenestepike på Berger Gård vel.

Så flytta de til Sand da, like etter krigen, mener jeg det var.

Men men.

Bodde du i samme veien som bedehuset og Rune Bingen og dem da kanskje?

Men men.

Den katten var den siste katten jeg hadde på Bergeråsen.

Den ble slått halvt i hjel eller overkjørt, eller noe, og vi måtte avlive katta hos en dyrlege i Sande.

Men den var veldig tam den katten.

En sommerferie, kanskje i 1984, eller noe, så pleide jeg å ta med katta, fra Bergeråsen og bort til farmora mi på Sand.

Og da kunne jeg ha katta på skuldern, mens jeg sykla forbi butikken og sånn der.

Så det var en tam katt må man si, Kitty het vel den, sa Christell at den het da.

Jeg fikk den katten, da den egentlig var alt for ung, til å skilles fra moren sin.

Så jeg måtte følge med på katta, og roe den ned, for å få den til å drikke melk fra skål osv.

Så jeg måtte liksom klappe og roe ned og passe på katta, hele kvelden osv., for å roe den ned, for den var så stressa, for den skulle vel egentlig ha vært litt lengre hos katten Susi, moren dens.

Men men.

Når var det du bodde på Berger da, jeg har ikke bodd der siden slutten av 80-tallet, og hvem er faren din, kanskje jeg kjenner noen som heter det samme til etternavn som deg, eller noe, hvis du har mye slekt der.

Men jeg har ikke bodd der siden 80-tallet, så det er mulig jeg ikke husker alle navna.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog


http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/10/flashback-til-80-tallet-in-norwegian.html

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter