Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 26. februar 2009

E-post til Trond Halvorsen om 'alver på internett' osv. (In Norwegian)




Google Mail - Hegnar










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Hegnar











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Feb 26, 2009 at 6:07 PM




To:
Trond Halvorsen <trond-h@getmail.no>






Hei,



ja sånn var det også da jeg kommenterte på den kjente

Facebook-gruppen, om drapet

på hun norske jenta i London, rundt påsketider ifjor.



Da dukka det opp en amerikansk dame som var advokat, og begynte å

skrive mye avsporinger,

på Facebook-siden.



For min del, så endte det med at han ganske kjente grunnleggeren av

den Facebook-gruppen,

en muslim bosatt i Canada, (jeg husker ikke navnet i hue nå), han

bannet meg fra Facebook-

gruppen, etter å ha pratet med Facebook om det, mente han.



Men, jeg fikk ikke noe melding fra Facebook om det her, så jeg tror

han må ha jugd, han som

har den Facebook-gruppen.



Så det er nok ikke alt som er som det ser ut som på nettet nei.



Det er nok gruppering som opptrer under falskt flagg, som du sier ja,

for å få folk til å se dumme

ut, på internett, sånn at ingen skal tro på dem.



Jeg skrev om det på bloggen ifjor.



Og da tenkte jeg, at folk snakker jo om 'troll' på internett.



Så jeg tenkte at jeg kunne kalle de her luringene for 'alver' på

internett, de som bare pønsker og

tuller, og prøver å få folk til å virke forvirra og sinnsyke og som

mobber og trakasserer dem.



For det er helt klart snakk om noe internett-fenomen det her, med

denne skjult flagg mobbingen

av folk som prøver å komme fram med en alternativ måte å se nyhetene

på, på debattforum osv.



Har du noe bra uttrykk for den her virksomheten, som passer bedre enn

alver på internett?



Det finnes kanskje bedre begrep fra før.



Falsk flagg-operatører, burde de kanskje blitt kalt.



Men jeg tror ikke at vanlige folk er så klar over disse falskt

flagg-'alvene', på internett.



Så folk kan jo miste ryktet og navnet sitt, pga. angrep fra luringer

som opererer under falskt

flagg på internett, med det for øye å ødelegge navnet deres, sånn at

ingen vil bry seg om

budskapet de har.



Så dette har du nok rett i, at dette burde nok vært mer oppe i dagen,

hva som foregår av

'falskt flagg'-operasjoner, mot folk med egne meninger, på internett.



Jeg har forresten også en SOL blogg, kom jeg på nå, (jeg har fått en

god del blogger slettet,

i Norge og England og også Danmark, av noen for meg uforståelige

grunner), men jeg har

også en SOL blogg, som jeg har skrevet på, og der ble jeg angrepet på

den måten du nevner.



Det er linket til fra en bloggpost her.



Kanskje du kjenner noe til de 'falskt flagg'-folka, som skriver

kommentar på bloggen.



Jeg skal ta med den bloggposten hvor jeg bruker uttrykket

'internett-alver', og da skal det være

link der, til den SOL-bloggen da.



Så du er ikke alene om å ha problemer med sånn falskt

flagg-provokatører, det er helt sikkert.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



PS.



Her er linken til den bloggposten om problemene på SOL-bloggen og med

'alver på internett' osv:



http://johncons-mirror.blogspot.com/2008/11/dagens-reprise-se-opp-for-alver-p.html

[Quoted text hidden]






Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter