Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 24. februar 2009

Oppdatering fra diskusjon om lærere osv., fra Facebook-siden til Svelvik Ungdomsskole. (In Norwegian)


Er
det noen som husker Fru Ness (eller om det var Fru Næss).
Lærerinne i samfunsfag og norsk blant annet vel.





Back
to Vi som har vært elever ved ungdomsskolen i Svelvik





Topic:
Er
det noen som husker Fru Ness (eller om det var Fru Næss).
Lærerinne i samfunsfag og norsk blant annet vel.



Reply
to Topic



Displaying
all 7 posts by 2 people.





Post
1



1
reply



You
wroteon 18 December 2008 at 08:46



Jeg
gikk i 7-9b var det vel, fra 83 til 86, var det vel.

Og vi
hadde ei lærerinne i samfunnsfag blant annet, som ble kallt Fru
Ness, eventuellt Fru Næss.

Jeg tror ikke hu hadde noe
fornavn.

Hun var vel i 50-60 åra da tror jeg.

Ei
lita dame med mørkt hår.

Hu sa en gang i
samfunnsfagstimen at noen i USA hadde noe prosjekt om at alle folk på
jorda skulle få samme hårfarge og hudfarge, etter 2.
verdenskrig.

At det var politisk, men at det visst ikke skulle
bli noe av alikevel.

(Men jeg lurer på om dette ble noe
av og at det er derfor man har så mye innvandring og sånn
nå for tiden, at dette er styrt fra Bilderberger-group, eller
noe. Noe sånt. At det er noe krig mot lyshårede som har
Hams forbannelse ifølge Talmud eller Bibelen, selv om vi ikke
lærte om det her i kristendomstimene med en som ble kallt
Teoball).

Men men.

Vi hadde en kalender i klasserommet,
hvor noen hadde skrivd bak, at 'Ness er heks'.

En gang så
leste hu fru Ness opp en stil jeg hadde skrevet i norsk-timen, med
masse personlige ting osv., som jeg hadde skrevet for jeg kom ikke på
noe annet å skrive om.

Så alle skjønte at
det var min stil, for jeg var den eneste som var fra Larvik og som
spillte fotball på Berger, i klassen.

Men men.

Men
da sa Nessa, som hu ble kallt, at jeg skulle skrive noe på
tavla.

Og da tok jeg bort kalenderen da, tok kalenderen til
side, sånn at alle begynte å le i klassen.


begynte Nessa å spørre om noen hadde tegna med kritt på
noen osv.

Men jeg tror ikke hu visste at det stod det, at hu
var heks, bak kalenderen.

Men sånn er det.

Jeg
lurer på om hu kan ha vært noe kabalistisk (les jødinne),
eller noe.

Hvorfor hadde hun ikke fornavn f.eks?

Og hun
prata også en gang i 9. klasse vel, om at noen kom til å
bli direktører og andre kom til å få lave
stillinger.

Og da virka hu så rar i stemmen, at her var
det noe som lå under nesten.

Bare noe jeg kom på
nå.

Men kanskje noen andre husker hu lærerinna, så
kanskje de kan spørre henne hva det her prosjektet var, om at
alle skulle ha samme hudfarge og hårfarge, som det var noen som
prøvde å få til, i USA, ifølge Nessa, for
de var lei av kriger, eller hva det var de brukte som unnskyldning.


(Men jeg mistenker at den egentlige grunnen er dette med Hams
forbannelse, at etterkommerne av Ham fra bibelen er forbannet, (og
skal tulles med av jøder og konservative kristne da), og at
dette kan være ikke bare de mørkhudede, som jeg har sett
på YouTube at noen mener har Hams forbannelse, (se hvordan
afroamerikanerne sliter i USA, med å komme seg frem og ut av
ghettoen osv, de kan være at de møter motstand i
samfunnet, fra folk i offentlig forvaltning osv., som tuller med de,
siden de har Hams forbannelse, og at noe av de samme skjer med
norrøne, altså lyshårede i Norge, med
blondinnevitser og tulling med Julebruskongen og mafia og alt mulig
tull).

Bare sånn det kan virke noen ganger, så da
tenkte jeg det var best å skrive om det her.


kanskje noen andre husker mer om hu her lærerinna, som
tydeligvis noen syntes var heks. (kabalist som Madonna f.eks)?

For
jeg lurer på om det heksegreiene egentlig bare har fortsatt,
etter middelalderen, og at det var reelle hekser, som ble jaktet
på.

At det var kabalistiske (jødisk mystisk
religion), som ble jaktet på.

Og at de kan utføre
svartekunst/trolldom, ved at de manipulerer folk.

At de vet
hvordan mennesker er, og f.eks. sånn det var på Microsoft
sin produktaktivering, hvor jeg jobbet.

Da ble jeg manipulert
av en svensk-amerikansk dame, hva het hun da, Katarina Murie, med
brunt hår vel, til å gi en norsk dame, Marianne Høksass,
en lapp eller noe, på Valentines day.

Så da ble
kanskje følelsene hennes manipulert da, som om jeg ga henne en
gave, men jeg ga henne bare en lapp som to svenske brunetter sa jeg
skulle gi henne.

Men da var det kanskje såkallt
'heksekunst'.

At da fikk de kanskje manipulert hennes
følelser, og så kanskje hun ble forelsket og ble værende
i England, og ble brukt som noe hore, eller noe, av noen lokal mafia
etc.

Noe Illuminati-frimurer greier da.


heksejakten blir mye kritisert nå for tiden.

Men jeg
tror det var hekser da, som i Roald Dahls heksene.

Da sier hun
norske bestemora til han gutten på slutten, at de mørkhårede,
de er hekser og ser ut som vanlige damer.

Og det er nok dette
med kabalistiske jøder og Hams forbannelse mot de blonde, en
krig mot de norrøne da, sånn ser det ut for meg.


det var nok ikke sånn at heksejakten var noe folk innbilte
seg.

Det med at de fløy på kosteskaft det kan vel
folk som ser annonser for kondomeriet forestille hva egentlig
var.

De fløy til Bloksberg og hadde seg med
djevelen.

Men det var nok med bildelig talt enn bokstavelig
talt.

Det var nok at de hadde kontroll selv, pga.
kondomeriet-aktige kosteskaft, og derfor ikke trengte å ha en
mann.

Så hekser, som kanskje Ness var, de er nok minst
like aktive nå for tiden som i middelalderen, og de er nok ikke
noe mindre skadegjørende nå, men det er bare det at de
kabalistene og illuministene har tatt over mye av samfunnet, så
samfunnet har mistet kontrollen.

Det er sånn det virker
for meg.

Så her burde kanskje folk våkne opp
litt.

Hun Cecilie Hyde, i Svelvik, hun var kanskje litt som en
sånn moderne heks hun og, vil jeg si.

Og kanskje hun
Anne Grossvold, i klassen.

Så det er nok hekser i
Svelvik og, og de er nok ikke noe mindre heksete nå enn de var
i middelalderen.

De lagde nok de lokale blonde jentene til
horer, sånn som Eva Olsen og hun som jobba i butikken i
Storgata, like ved der Cecilie bodde.

At det var nok noe
lureri som foregikk.

Og også hun Fru Ness, hun visste
nok en ting eller to, om den her jødiske
verdenskonspirasjonen, og at jødene kontrollerer verden
osv.

Og Akvåg, han hadde noen filer, hvor det stod at
jeg ikke var flink, husker jeg han sa, så da skulle ikke jeg ha
bra karakter.

Det husker jeg han og jeg og en som het Erik Ree
prata såvidt om, i 7. klasse, i 1983 eller 84 da.


det var nok ikke bare karakterboka de gikk etter.

Han Aakvåg
hadde nok noen andre filer og, virka det som.

Hvordan filer
var dette lurer jeg på.

Men sånn er det, man kan
ikke skjønne alt.

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



Reply
to Your Post
Delete
Post





Post
2



Bente
Heyerdahl

replied to
your
post
on
17 February 2009 at 18:40



Hei

Er
vel noe inhabil her kanskje, men hun hette Solveig Næss, min
mors tante bl. a. Var også min klasseforstander på
begynnelsen av 70 tallet. (begynner å bli gammel jeg). Hun døde
for noen dager siden, mange og 80 år.



Reply
to Bente
Report





Post
3



You
wroteon 17 February 2009 at 19:02



Ok,

da
får jeg si kondolerer da.

Hun var jo egentlig ikke som
en heks, selv om hun leste opp min personlige stil i timen.

Det
var litt over kanten.

Men hun fortalte ikke noe om den teorien
hennes da, fra USA, om at alle folk skulle få samme hår
og hud-farge osv., som Næss fortalte om i
Samfunnsfagstimen?

Som amerikanerne visstnok skulle ha gått
bort fra?

Hun sa at det var krefter i USA, blant annet, som
ville ha det sånn, at alle folk på jorda skulle ha samme
hår og hudfarge.

Så da får man si takk til
henne, at hun ihvertfall sa ting, som det ikke var om i
nyhetene.

Jeg vet ikke hvor hun fikk dette fra.

Men man
får si takk uansett, selv om hun også prøvde å
roe det ned, å si at dette var noe de hadde gått bort
fra.

Hvem som skrev bak kalenderen, at Næss var heks,
det vet jeg ikke.

Og Solveig var kanskje et litt rart navn på
Fru Næss.

Ikke at det er min business, men hun så
vel ikke så 'norsk' ut.

Jeg mener, hun hadde vel ikke
blondt hår og blå øyne akkurat, som man kanskje
skulle forvente, hvis noen het Solveig, siden det er et såpass
norskt navn(?)

Men jeg skal ikke rippe for mye opp i dette nå,
livet går jo videre.

Hun var nok en kunnskapsfull og
klok lærerinne, vil jeg si.

Så det vi lærte
nok mye av Fru Næss, det vil tro, som vi har tatt med oss
videre i livet.

Så da må jeg si kondolerer igjen,
og et litt sent takk for det vi lærte i samfunnsfagstimene og
norsktimene med Fru Næss.

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



Reply
to Your Post
Delete
Post





Post
4



You
wroteon 18 February 2009 at 03:00



Jeg
kom forresten på, at i en time så fortalte fru Næss,
at faren hennes, han var en av de sjeldne som stemte mot
unionsoppløsningen med Sverige.

Det var vel bare noen
hundre, eller noe, som gjorde det.

Så spurte noen da,
hvorfor gjorde faren hennes noe så rart, som å stemme mot
unionsoppløsningen med Sverige.

Og da sa hun bare sånn,
'jo, fordi', også stoppet hun.

Så det er tydelig
at det har vært et eller annet som har foregått, som det
ikke har vært om i nyhetene.

Og at fru Næss visste
om ting som nok ikke var i nyhetene.

Hvis vi skal relatere
dette til New World Order og slikt, så er vel gravmonumentet
til Wergeland satt opp av de norske jødene, som Wergeland
hjalp å endre grunnloven for, eller hva det var, sånn at
de fikk tilgang til riket, eller hvordan man skal forklare det.

Men
hva som egentlig har skjedd, det tørr jeg ikke spå
om.

Men det er tydelig at det var noe, som fru Næss
mente var noe hun ikke kunne si i timen da, iforbindelse med
avstemningen om unionsoppløsningen.

Så sånn
var det.

Men det vet kanskje du som svarte, Fru Heyerdahl, hva
det kom av, dette som fru Næss ikke ville si, siden hun var din
grandtante, mener jeg.

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog



Reply
to Your Post
Delete
Post





Post
5



Bente
Heyerdahl

wroteon 18 February 2009 at 08:43



Dessverre,
det kan jeg ikke si noe om. Kan ikke huske at hun tok dette opp med
oss på skolen. Privat hadde vi ikke noe omgang..
Men en
flink lærer var hun, selv om det kanskje skortet litt på
hvordan hun gav fra seg lærdommen og hvordan vi tok i mot.



Reply
to Bente
Report





Post
6



You
wrote24 minutes ago



Ja,

det
var kanskje ikke så være lærer, på Svelvik
Ungdomsskole, ihvertfall ikke for de som hadde fra Berger
kanskje.

Jeg husker at fru Næss, var ikke så
veldig populær i klassen, men det var vel egentlig ingen av
lærerne.

Jeg kan ikke si at Aakvåg eller en vi
hadde i kristendom, som ble kallt Theoball, eller noe, var så
veldig mye mer populære.

Det var noen som syntes
gymlæreren var kul, tror jeg, men jeg syntes han ligna litt for
mye på noe befal i militæret, eller noe.

Ellers så
var en lærer vi hadde i bordtennis og sjakk valgfag, han var
ganske grei, så de timene var nesten som fritimer.


det kom bra med, siden resten av timene var ganske ampre noen ganger,
eller hva man skal kalle det, både mellom lærerne og
klassen og også innad i klassen.

Men, det er mulig det
er sånn det er vanlig at det er på alle ungdomsskoler,
for alt hva jeg vet, det skal ikke jeg svare på.


sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog



Reply
to Your Post
Delete
Post





Post
7



You
wrote5 minutes ago



Og
nå kom jeg på et par ting til her, i samme slengen.

Det
var en i klassen som het Sten, eller Sten Rune, og i friminuttene så
pleide han å fortelle en fortelling, eller en regle, om
kristendomslærer Theoball da.

Han sa at Theoball satt på
gjerdet.

Så kom oksen og stanga Theoball så balla
satt igjen.

Så ble'n bare Theo.

Noe sånt.

Jeg
vet ikke hvor han Sten-Rune hadde den regla fra, men et eller annet
sted var det vel fra.

Jeg ser du heter Heyerdahl, og det minte
meg på Larvik, siden han var derfra.

Mora mi flykta jo
omtrent, fra Bergeråsen, til Larvik, i 1973, eller noe.

Fra
faren min da.

Vi bodde på Bergeråsen, på
Toppen, der hvor Røkås-familien bodde seinere.


flytta vi ned til Larvik, jeg og mora mi og søstra mi, enda vi
ikke hadde noe slekt der.

Jeg var bare tre år, så
jeg hadde ikke så mye jeg skulle ha sagt.

Men jeg maste
om å få flytte tilbake til Berger da, så i 1979, så
fikk jeg lov å flytte tilbake.

Men da hadde faren min
flytta til Hellinga, på Bergeråsen, i mellomtida, siden
leiligheten på Toppen der, ble for stor til bare en person da,
antagelig.

Men men.

Så faren min var fra Berger,
og mora mi var fra Holmsbu, da dem møttes, men hun var også
vokst opp i Lofoten, ved Pollen eller Stokmarknes, eller noe, tror
jeg.

Men mange i klassen min, trodde nok at jeg var fra
Larvik, da jeg dukka opp i klassen, på slutten av
70-tallet.

Men da visste dem nok ikke det, at jeg hadde bodd i
huset til Røkås-familien før dem, og at jeg også
pleide å være i huset til besteforeldrene mine på
Sand, i sommerferiene osv., og at foreldra mine var Berger og
Holmsbu, og ikke fra Larvik.

Men men, jeg gadd ikke å
forklare det her i detalj.

Så når folka i klassen,
som ikke visste at jeg egentlig var fra Berger, spurte hvor jeg var
fra, så sa jeg Larvik da, siden jeg jo hadde bodd der, en seks
års tid, eller noe.

Men hvis dem skal ha det til at det
er der jeg er fra, så tar dem nok litt feil.

Jeg er fra
Berger, og er født i Drammen.

Men jeg har vokst opp i
Larvik da, det kan man nok si.

Men jeg var også en del
på Sand og på Bergeråsen i feriene, så jeg
har også vokst opp på Berger da.

Men jeg får
nok si at jeg er fra Berger, men at jeg har vokst opp i Larvik
da.

Noe sånt.

Med vennlig hilsen

Erik
Ribsskog



Reply
to Your Post
Delete
Post
Edit
Post









http://www.facebook.com/topic.php?uid=2406850733&topic=6906

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter