Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 27. februar 2009

Jeg synes det er artig å ha blogg, så idag så tenkte jeg at vi skulle ha tolkning av diktet 'Mikkel Rev sendte brev til månen', siden det er fredag

Nå har vi alstå:

Mikkel Rev skrev et brev
sendte det til månen


Vi får ta New World Order-perspektiv, siden dette er et viktig tema på bloggen.

Her må det være noe med månelandingene som er det skjulte budskapet, at det er noe 'lurifaks' med månelandingene.

Er det dette diktforfatter, (Thorbjørn Egner?), prøver å fortelle oss, skjult i dette diktet?

Månen sa hipp hurra
sendte det til Afrika


Er dette noe med aids-epidemien i Afrika tro, at dette skyldes et New World Order-plott, er dette Egner prøver å si oss?

Afrika, Afrika, ville ikke ha det
Afrika, Afrika, sendte det tilbake


Er dette noe med det fiskemelet, som Norge har sendt i uhjelp til Afrika, i sultkatastrofer osv., i alle år.

(Ihvertfall på 70- og 80-tallet vel).

Og som afrikanerne nesten heller ville sulte ihjel enn å spise, fikk man inntrykk av, fra de norske avisene.

Hm, ja så spørs det om det her kanskje bare ble litt dumt.

Men jeg får prøve å finne ut mer om dette med Mikkel, tror jeg.

For her, så sier Egner(?), at Mikkel er lur som en rev.

Og vi har også dette utrykket, duste-Mikkel.

Nå er det noen år siden 2005 da jeg bodde i Norge, men jeg tror også vi har et uttrykk som heter 'jukse-Mikkel', hvis ikke det var 'jukse-maker' da, det er mulig, men 'dåse-Mikkel', mener jeg bestemt er et kjent uttrykk i Norge.

Hvorfor denne stigmatiseringen av navnet Mikkel i Norge?

Er det noe med erkeengelen Michael, eller hva han het, lurer jeg på?

Det får jeg eventuelt prøve å finne ut mer om seinere.

Vi får se.

Nå tenkte jeg at jeg skulle på the Jobcenter og klage på han James der, til sjefen der, hvis det er åpent der enda, vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter