Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. februar 2009

Kommentar om IPCC. (In Norwegian)

Nå fikk jeg kommentar om IPCC her, på bloggen, i forbindelse med en e-post jeg fikk fra the Home Office idag, angående problemer med IPCC da:

IPCC independant? http://ipccc.blogspot.com/

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/02/e-mail-from-home-office-who-has-some.html

De, IPCC, er visst ikke så mye å stole på, ifølge en ganske nyopprettet engelsk blogg.

(IPCC er den britiske instansen som er tilsvarende Spesialenheten for politisaker i Norge.

Altså den enheten som skal etterforske feil fra politiet da).

Og visst det er riktig at IPCC ikke er så mye å stole på, så har vel politiet kanskje litt for mye spillerom da.

Så man får håpe at det ikke er sånn, at det i praksis er en politistat i Storbritannia(?)

Men men.

Jeg fikk jo vite av Ministry of Justice, justisdepartementet, i England, at IPCC var underlangt the Home Office, administrativt.

Det vil si, at IPCC får penger fra the Home Office sitt budsjett.

Så når IPCC ikke svarer på henvendelser, sånn som skjedde med meg, at IPCC ikke svarte på e-postene mine og heller ikke svarte på eller returnerte telefonsamtalene mine, etter at jeg la igjen beskjed.

Da er dette administrative feil, hos IPCC, mener jeg.

Det går ikke på noe faglig.

Det går på noe kontor-messig, mener jeg.

At de ikke har orden i papirene sine der da.

(Eller at de ikke svarer med vilje, men da tuller de vel med rettighetene mine).

Men the Home Office, mener at de ikke har noe med administrasjonen av IPCC å gjøre.

Men det mener jeg er feil.

IPCC er jo administrativt underlagt IPCC, så her mener jeg the Home Office roter.

Men de vil ikke svare meg mer, og her i England, så tror jeg ikke de har noe Sivilombudsmann, som i Norge.

Så i England, så tror det er meningen at man skal sende det til Statsministerens kontor, som jeg gjorde i forbindelse med den samme saken, for en del måneder siden.

Etter det, så har jeg fått svar, fra Ministry of Justice og the Home Office da.

Men jeg lurer på om the Home Office, tuller litt med meg, når de sier at de ikke har noe med administrasjonen av IPCC å gjøre.

Og det virker jo, fra den nyopprettede bloggen, som om IPCC ikke fungerer helt etter hensikten.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor klager ikke skal gå tjenesteveien i politiet.

At hvis man klager på en politikonstabel, så må man klage til den konstabelens overordnede politi-offiser da.

Og så til lederen for politidistriktet.

Og så til lederen for politiet.

Og så til justisdepartementet.

Sånn burde det jo ha vært, hvis man hadde fulgt ordreveien, som man gjør de fleste andre steder, i forbindelse med klager.

Men, nei da.

Politiet, de slipper å få klager sånn.

Alle klager sendes IPCC.

Jeg vet ikke hvor smart det er.

IPCC er jo som en ukjent boks omtrent for meg.

Du putter en klage inn, og vet ikke hvem folka er, som behandler den, (annet enn ved navn), og ut kommer en henleggelse.

Så jeg synes det er litt rart at klager mot politiet ikke skal følge ordreveien.

Men sånn er det, man kan ikke skjønne alt.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er linken til den aktuelle bloggen om IPCC:

http://ipccc.blogspot.com/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter