Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 18. februar 2009

StatCounter: Noen i Møre og Romsdal søker på hvordan sykdom ordføreren i Svelvik har, ('lippert ordfører sykdom'), på Google. (In Norwegian)



http://www.google.no/search?hl=no&q=lippert%20ordfører%20sykdom&meta=&aq=f&oq=

PS.

Jeg vet hvem han ordføreren er.

Og det er broren til Irene Lippert, som jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen og videregående i Sande da.

Men hun var vel kanskje den gikk dårligst sammen med, av jentene, sammen med Linda Moen kanskje.

Men men.

Men han broren hennes, som er ordfører, han tror jeg har cerebral parese, eller noe, vil jeg si.

Sånn at han ikke går helt ordentlig.

Men han gikk på allmenn og sånn, husker jeg, og var rødruss, i 1987/88, vil jeg tippe.

Så han er nok normal i hue, han klarte nok artium og sånn bra, siden han ble ordfører da.

Så jeg tror egentlig det er verre med søstra hans, Irene Lippert, for å fleipe litt.

Hun var sånn skikkelig hurpe, vil jeg si.

Jeg husker en gang i 7. klasse.

Da skjedde det noe skikkelig rart.

Da dukka mora mi, fra Larvik, opp på skolen i Svelvik.

(Jeg hørte det omtrent på trinna, hu gikk med noe sko med hæler på, ikke høyhæla men med hæler, sånn at man hørte at hu gikk i gangen da.

Så jeg bare, å faen, jeg våkna opp, der jeg satt, for jeg kunne høre muttern gå i korridoren der, selv om jeg satt ved vinduet, lengst fra inngangsdøra i klassen.

Så banker mora mi på da, som nesten aldri var i Svelvik.

(Bortsett fra en gang, som hun bodde hos noen folk i Svelvik, som jeg ikke visste hvem var, i noen måneder, av en eller annen grunn.

Da må noe ha vært alvorlig galt.

Mora mi fikk sammenbrudd, som jeg ikke fikk med meg, og søstra mi fikk lagt henne inn, skjønte jeg, på noe institusjon, eller sinnsykehus, eller noe.

Og da bodde hun på en gård, nede i Vestfold.

(Et ganske rolig sted, med en kiosk. Et slags behandligssted, hvor folk kunne roe seg ned og sånn da, tror jeg.

Hvor jeg tror det var ganske ordentlig vel.

Men men.

Vi var der en gang, og da ville mora mi at jeg og søstra mi, skulle hilse på alle de rare folka som var der.

Og da var jeg sånn 16 år kanskje, og var skikkelig sjenert for de raringene som bodde der, på den gården, på et ganske øde sted, midt i Vestfold da, nord for Tønsberg, muligens, vil jeg tro).

I 1986 kanskje.

Noe sånt.

Og så bodde hun nede i Tønsberg, på Nøtterøy, på noe institusjon der, og så i en leilighet, fram til midt på 90-tallet vel, da hun flyttet til Drøbak).

Men men.

Så mora mi banka på, på skolen da.

Så var det i timen til 'Nessa', fru Næss, som jeg skrev om på bloggen igår:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/02/er-det-noen-som-husker-fru-ness-3.html

Så sier mora mi: 'Er dette første klasse ungdomsskolen'.

Mens hele klassen bare synes det er det dummeste sikkert, noen har sagt.

Det het jo 7. klasse da.

Men men.

Så jeg måtte løpe omtrent, gjennom klasserommet, og dra mora mi med ut på gangen, og roe henne ned, å få henne å dra vekk fra skolen da.

Så sånn var det.

Så sier Nessa, fru Næss da, at det er hyggelig at foreldrene drar innom skolen osv.

Jeg vet ikke hvorfor hun sa det.

Og Irene Lippert spør, midt i timen, eller i friminuttet, om det var mora mi.

Jeg måtte bare si ja.

Så kunne jeg sette meg ned ved pulten igjen da.

Sånn var det, man kunne aldri vite om plutselig mora ens dukka opp, og lagde noe sirkus eller spetakkel da.

Men men.

Så da jeg flytta til Oslo.

Etter tull med mora mi, og etter å bodd aleine siden jeg var ni på Bergeråsen, og etter å ha blitt mobba på ungdomsskolen og også på Sand, av Geir Arne og Ditlev, osv.

Da ville jeg ha litt diskret liv, fant jeg ut, da jeg hadde flytta til Oslo.

Så det var ikke sånn, at jeg hadde begynt å skrive blogg da, for eksempel, hvis internett hadde vært vanlig, i 1989.

Neida.

Men jeg prøvde å bli kjent med noen folk i Oslo da, på Abildsø på diskoteker og sånn, i helgene da.

Jeg og Magne Winnem pleide å dra en del på byen.

Men det var ikke sånn da, at jeg begynte å forklare om mora mi, som alle sa var sinnsyk, om at jeg ble mobba i mange år på skolen, og at jeg hadde bodd aleine, siden jeg var ni år osv.

Neida, jeg holdt kjeft om sånne ting, og prøvde å bare ha et ganske stille og rolig og normalt liv egentlig.

Med studier og jobbing og det som var.

Så i Oslo var det nok ingen som visste at oppveksten min var såpass rar.

Så tilslutt så har jeg sluttet å tenke på meg selv som så spesiell, selv om mora vi var sinnsyk osv., som folk sa.

Jeg har vel hatt en del problemer, siden jeg bodde aleine, fra jeg var ni.

Med å lære at man bør dusje og sånn ganske regelmessig, og pusse tenna og sånn.

Jeg bodde jo flere år, på Ungbo, på Ellingsrudåsen, fra 1991 til 1996 vel.

Og hos familien til halvbroren min Axel, fra 1990 til 1991.

Og jeg var i militæret, i infanteriet, fra 1992 til 1993.

Og jeg var en del i England, på språkreise.

Og hos besteforeldra mine på Sand, pleide jeg å ligge over også, når faren min var på ferie i Amerika.

Og jeg var på ferie hos bestemora mi i Nevlunghavn.

Hos onkelen min og dem i Son.

Og hos mora mi, og søstra mi og dem, da de bodde i Larvik og Solbergelva, og fram til jeg flytta til Berger da jeg var ni år da.

Og jeg har jo bodd i studentleilighet, i Sunderland, sammen med en del europeiske studenter.

Så det er ikke sånn at jeg har bodd aleine hele livet, selv om jeg bodde aleine, på 80-tallet på Bergeråsen.

På 70-tallet og 90-tallet, så bodde jeg jo ikke aleine, untatt på slutten av 90-tallet, da jeg fikk en Rimi-leilighet på St. Hanshaugen, fra 1996.

Så sånn var det.

Bare noe jeg kom på nå, at jeg kunne forklare om igjen, at jeg ikke har bodd aleine, hele livet, hvis noen trodde det, selv om faren min lot meg bo aleine, på Bergeråsen.

1970 - 1979: Bodde med mora mi på Berger og i Larvik.

1979 - 1980: Bodde med faren min på Berger.

1980 - 1988: Bodde aleine på Berger.

1988 - 1989: Søstra mi, og delvis Cecile Hyde, flytta inn i leiligheten min på Berger, bodde også et par måneder hos farmora mi på Sand, sommeren 1989.

1989 - 1990: Bodde på Abildsø i Oslo mens jeg studerte.

1990 - 1991: Bodde hos familien til halvbroren min Axel, på Furuset, i et år.

1991 - 1996: Bodde på Ungbo, på Ellingsrudåsen, eiet av Oslo Kommune. Unge folk, som trenger rimelig bolig, kan leie et rom i bofelleskap, i Oslo, for ca. 1600 i måneden.

Men jeg måtte flytte, for jeg begynte å bli litt gammel, til å bo i Ungbo.

I 1992-93 så bodde jeg på Terningmoen, i Elverum, da jeg var i infanteriet, i ukedagene, jeg bodde på Ellingsrudåsen i helgene.

1996 - 2004: Rimi-leilighet i W. Thr. gt, på St. Hanshaugen, i Oslo.

2004 - 2005: Student bofelleskap, University of Sunderland.

2005: Bodde på gården til min onkels nå eksdame, i Kvelde i Larvik, i noen måneder.

2005 - 2006: Bodde i et bofelleskap i Walton, i Liverpool, mens jeg jobbet på Microsoft-aktiveringa til Arvato.

2006 - dags dato: Bor i egen leilighet i sentrum av Liverpool.

Så sånn var det.

Da har jeg tatt med om det igjen, så får jeg se om jeg finner noe annet å skrive om og.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter