Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 9. februar 2009

UiO prøver å finne ut av det spam-problemet sitt. (In Norwegian)




Google Mail - Kjære uio.no konto Bruker










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Kjære uio.no konto Bruker











Camilla Eidsten Evensen
<c.e.evensen@admin.uio.no>



Mon, Feb 9, 2009 at 8:27 AM




To:
webmaster@usit.uio.no, Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>






Hei,



Jeg videresender spørsmål, se nedenfor.



Camilla




-------- Original Message --------

Subject: Re: Fwd: Kjære uio.no konto Bruker

Date: Fri, 6 Feb 2009 16:20:56 +0000

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

To: Camilla Eidsten Evensen <c.e.evensen@admin.uio.no>

References: <62745.41.220.75.3.1233865233.squirrel@webmail.verat.net> <98e9940e0902051847s72f0b27rd12c7f1cad41818@mail.gmail.com> <98e9940e0902051901m64a38e32p54eb68509c054b82@mail.gmail.com> <498C5FB9.6010709@admin.uio.no>



Hei,



takk for svar!



Jeg driver å skriver en blogg osv., og jeg har studert et fag som het

Electronic Commerce, tror jeg det het,

ved University of Sunderland, i 2004, så jeg har litt interesse for

sånne her ting.



Det er mulig jeg har glemt mye av det vi lærte i Sunderland, men

hvordan kunne disse ha en uio.no e-post

adresse da, vet du det, siden de sendte e-posten fra helpdesk@uio.no?



Igjen takk for svar!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





2009/2/6 Camilla Eidsten Evensen <c.e.evensen@admin.uio.no>:


Takk for at sier i fra om dette. Det er svindel, ja:

http://wo.uio.no/as/WebObjects/nettlogg.woa/wa/melding?id=99023&logg=401



On 06.02.2009 04:01, Erik Ribsskog wrote:




Hei,



hvordan klarte de å sende denne spam e-posten fra en UiO domene-adresse

da?



Er dere ved UiO klar over at det sendes slike tulle eposter fra serverne

deres?



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/2/6

Subject: Fwd: Kjære uio.no konto Bruker

To: helpdesk@uio.no





Hei,



hvorfor fikk jeg denne e-posten da.



Er det fordi jeg ble immatrikulert ved universitetet på begynnelsen av

90-tallet?



Dette må da være en tulle e-post?



Hvordan har de fått sendt den fra deres server da?



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------

From: Universitetet i Oslo Help Desk <helpdesk@uio.no>

Date: 2009/2/5

Subject: Kjære uio.no konto Bruker

To: undisclosed-recipients





Kjære uio.no konto Bruker,



Det vil være en generell oppgradering i systemet mellom Februray 2 til 20

2009.På grunn av anonym registrering av uio.no kontoer og antall

av sovende kontoer, vil vi kjøre denne oppgraderingen for å fastslå

nøyaktige antallet abonnenter vi har i dag.



Du blir bedt om å logge deg inn på uio.no og bekrefte hvis

Kontoen er fortsatt gyldig og sender umiddelbart den folowing:



Brukernavn: :................................( Obligatorisk)

Passord :...................................( Obligatorisk)

Fødselsdato :..............................( Valgfritt)

Staten :........................................( Valgfritt)



Før du sender kontoopplysningene dine til oss, er du råd til å logge inn i

denne Koblingen nedenfor: https://webmail.uio.no/src/login.php



Merk at hvis kontoen din gjøre Login sende oss detaljene eller det betyr

det har vært deleted.beklager den inconvinences dette kan føre til at du

vi bare prøver å kontrollere at du ikke mister informasjon i regnskapet.



Alt du trenger å gjøre er å Klikk Svar og levere ut informasjonen ovenfor,

Kontoen din vil ikke bli avbrutt og vil fortsette som normalt.



Takk for din oppmerksomhet til denne forespørselen. Igjen Vi beklager

eventuelle

inconveniences. Advarsel! Konto brukere som nekter å oppdatere kontoen sin

etter 5 dager etter å ha mottatt denne advarselen, brukeren mister sin

konto

permanent.



2009(c) Universitetet i Oslo (uio.no)








--

Vennlig hilsen

Camilla Eidsten Evensen

Assisterende webredaktør / Assistant managing editor



Universitetet i Oslo / University of Oslo

Informasjonsavdelingen / Information department

Postboks 1076 Blindern / P.O. Box 1076 Blindern

0316 OSLO / NO - 0316 OSLO



Tlf. / Phone: +47 22856070 / 90203552






--

Vennlig hilsen

Camilla Eidsten Evensen

Assisterende webredaktør / Assistant managing editor



Universitetet i Oslo / University of Oslo

Informasjonsavdelingen / Information department

Postboks 1076 Blindern / P.O. Box 1076 Blindern

0316 OSLO / NO - 0316 OSLO



Tlf. / Phone: +47 22856070 / 90203552







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter