Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 17. februar 2009

Var det noe med såpa som faren min helte i fontena på Bragernes Torg? OBS: Er Therese-saken oppklart? Se PS. (In Norwegian)



Jeg tenkte litt på det her, som jeg skrev om i den forrige e-posten.

Om at onkelen min ble så sur, på en purk i Drammen, som hadde bedt han om å fjerne snø fra skiltet.

Hvorfor ble han så sur?

Er onkelen min noe Illuminati-greier, og han purken, var han norsk, eller norrøn, da?

Onkelen min liker ikke Haldis, kanskje det er pga. sånne anti-norrøne Illuminati-tendenser.

Faren min var litt sur på Håkon, pga. noe har gjorde i forbindelse med en her episoden, og klagde litt på Håkon da.

Jeg lurer på om det kan ha vært noe sammenheng med det fontene-greiene.

Når jeg lå og tenkte litt her.

Den såpekokinga, den kan jo være skummel nok.

Jeg husker at farfaren min fortalte om en kar som gikk inn i butikk, så var det såpe laget av nazistene under krigen, av jøder da, som ble solgt der.

Så at farfaren min fortalte sånne ting, på samme tida som faren min ga meg masse klistremerker, for shampoo da.

Charlotte Kosmetikk, som han lagde i kjellern der.

De bestilte rensing av pipa, men var visst litt redd for feieren, faren min og farmora mi, Ågot.

Så sånn var det.

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive jeg.

Jeg tenkte på det jeg skreiv i den forrige e-posten.

Hvis man legger sammen to og to så blir det kanskje ikke et så fint svar i dette tilfeldet.

Hvorfor ville faren min helle såpe i fontena på Bragernes Torg, på 60-70 tallet?

Sersjant Johanssen fortalte foraktfullt om en type folk han ikke likte, i Norge, som kjørte Opel.

Det var nok de tradisjonelle norske det, tenker jeg.

Noe sånt.

Han var en lyshåra kar fra Vestlandet vel, som dro til Skottland, visstnok, etter å ha vært troppsbefal på Terningmoen, i bortimot et halvt år vel, i 1992/93.

Noe sånt.

Men men.

På jordet til Lersbryggen, så stod det en del knuste Cortinaer.

Men hvordan bilmerke hadde cortina, som faren min viste til meg og søstra mi, da vi var sånn 3-4 år vel.

Hm.

Cortina var visst Ford det.

Men men.

Men om han purken havna i noe 'mafian'-felle da, og så i såpekokeriet i kjelleren i huset til Ågot på Sand, og så i fontena i Drammen.

Kan det ha vært sånn det henger sammen?

Jeg har sett det uttrykket onkelen min får i øya, når han blir forbanna.

Så hvis han er noe mafian, så kan det nok ha skjedd litt av hvert.

Og den ovnen, som kan ta både oljefyring og trefyring, i kjellern der, den kan nok ha blitt brukt som noe slags krematorium.

Og det ble servert bakt potet, til meg, grillet på en grill, på begynnelsen av 90-tallet.

Og ingen ville se på at jeg spiste vel.

Det var vel tante Tone det, som serverte, og Inger var der, og søstra mi og.

Men jeg dro ned dit aleine, med bussen da, og toget, fra Oslo.

Håkon var så opptatt av om jeg kjørte bil eller buss.

Men men.

Så det spurte han alltid om.

Men men.

Kanskje ikke den gangen, da så vel alle at jeg tok bussen.

Hvis han var der da.

Jeg måtte ihvertfall sitte å spise aleine på terrassen der.

Og jeg tok siste bussen tilbake til Drammen, det var ikke så hyggelig der da.

Men men.

Så det er mye rart.

Jeg bare sier en mulig teori på finurlighetene, som jeg kom på nå.

Men jeg skjønner jo at det også kan være mange andre muligheten.

Så et varsko for det, at det er også er mange andre mulige scenarier ute og går her.

Så det behøver slett ikke å være riktig, det jeg har skrevet nå.

Det var bare et scenarie jeg kom på nå, så da tenkte jeg at jeg kunne skrive ned det på bloggen da, før jeg glemte dette.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Nå søkte jeg på det her, om det var noe purk som var forsvunnet i Drammen.

Og da dukket det opp om den Therese-saken, om hun som forsvant fra Fjell, på 80-tallet.

Søstra mi og Cecilie Hyde, de jobbet nok med å spionere på meg, (Søstra mi, Pia, flytta opp til meg, i Leirfaret, i 1988, og hun venninna hennes, Cecilie Hyde, hun var der så mye, månedene etter, at det var nesten som at hun bodde der hun og), fra enten faren min og/eller onkelen min, Håkon.

Cecilie fortalte flere ganger, sånn at jeg hørte det, at hun kjente hun Therese.

Og onkelen min bygde et sånt elektronikk-skjul, på eiendommen i Havnehagen, på 80-tallet.

Men kameraten min, Kjetil Holshagen, sa at onkelen min egentlig ikke hadde noe greie på elektronikk.

(Og veggene i den hytta/skjulet, virka litt tjukke).

Kan onkelen min ha dratt med Cecilie, som kjente Therese, for å lokke med hu jenta inn i en bil, for eksempel?

Bare noe jeg kom på nå.

For jeg husker det, at Cecilie, fortalte meg, at Håkon, han er ikke noe grei han.

Det sa hun et par-tre ganger.

Men men.

Og Pia spionerte på meg, for faren min, overhørte jeg et par år etter, i huset til Ågot, på Sand.

Jeg satt i stua, da søstra mi halv-løp ut i gangen, og sa til faren min, at 'jeg orker ikke han der jeg'.

Noe sånt.

Så det var nok noe spionerings.

Og det var det nok når Pia og Cecilie Hyde flytta opp i leiligheten, hvor jeg bodde alene siden jeg var elleve, (jeg bodde aleine i Hellinga siden jeg var ni, og i Leirfaret fra jeg var 11, så flytta Pia og Cecilie opp dit, Pia fast, Cecilie sånn delvis, fra jeg var 18 og et halvt), også.

Så jeg sier ikke at det er sånn.

Men jeg bare tar det med, for var en tanke som slo meg, når jeg søkte om det var noe purk som har forsvunnet da.

Men da kom det bare opp om hun Therese Johanessen, eller hva det var.

Så det er tydelig en slags 'mafian'-link da, med hun Cecilie Hyde da.

Så lurer jeg på om hun kan være involvert i den forsvinningen da.

For, det er jo rart at det skal være både spionerings-link med Cecilie Hyde, fortelle om onkelen min ling, at han ikke var grei, og at hun kjente hun Therese da.

(Jeg skrev forresten mer om onkelen min, Håkons, spesielle 'pedo-aktige'-tendenser, på slutten av denne bloggposten:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/02/kommentarer-om-2-verdenskrig-pa-bloggen.html).

Jentene i klassen min, tredje året på videregående, på Gjerde, de sa, (Lise mener jeg det var som sa det), at Cecilie hadde hatt tre aborter, og da var hun vel 18 eller 19.

Så her er det nok noe å lure på.

Så jeg sikker ikke at det er sånn som dette selvfølgelig.

Men jeg lurer litt da, på om det er noe link her noe sted.

Det får kanskje andre finne ut av.

Så sånn er det.

PS 2.

Onkelen min inviterte meg, snodig nok, en gang, på 80-tallet, for å kikke på elektronikk-skjulet sitt da.

Jeg var ikke så fortrolig med onkelen min, så jeg dro med Kjetil Holshagen da, som bodde i Havnehagen, og som gikk en klasse under meg, og seinere flytta til Sande.

Onkelen min, Håkon, var da svært opptatt av å demonstrere noe som het 'Osiloscop', eller noe.

Uten at jeg skjønner hva han brukte det til.

Men det er kanskje noen andre som skjønner.

Da vi gikk derfra, så spurte jeg Kjetil, og han sa at onkelen min ikke hadde noe peiling på elektronikk, og Kjetil var som en slags elektronikk-nerd, så han burde jo vite det.

Men kanskje han jugde da.

Onkelen min hadde også en slags snarvei, for fotgjengere, som gikk gjennom hagen hans.

Som han ikke hadde noe imot at folk brukte.

Det var de som ikke gadd å gå S-Svingen, dem kunne ta snarveien gjennom eiendommen til Håkon da, helt langs hekken til naboen, som var nærmere S-Svingen.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

PS 3.

Den fontena på Bragernes Torg, den heter 'St. Halvards Brønn', oppkalt etter et historisk sted, i Lier.

St. Halvard, han prøvde å redde en jente fra noen kriminelle, eller noe, i vikingetiden, og ble drept selv, ute i Drammensfjorden eller Drammenselva, eller noe.

St. Halvard er også skyttshelgen for Oslo.

Så det var vel noe anti-nordiske Illuminati-greier som faren min gjorde da han helte ut såpe, (enten om den såpa var basert på en forsvunnet purk, eller ikke), i fontena på Bragernes Torg, 'St. Halvards Brønn', med motiv fra vikingetiden osv.

Så her begynner det vel å dukke fram konturene av en 'mafian'/Illumainati-agenda, igjen (for de som er faste lesere på bloggen, og har lest om krigsminnesmerket utenfor the Cunard Building, i Liverpool, osv), vil jeg si.

Så sånn er det.

PS 4.

Jeg mener jeg satt på fontena der, og prata med en i klassen, på Gjerde, som het Skistad, som satt der med dama si en gang.

Noe sånt.

Han har også vært på bloggen.

Bare noe jeg kom på nå.

Magne Winnem og Ole Skistad gikk dårlig overens.

Skal jeg gjette.

Var Skistad typisk norsk, og Winnem Illuminati?

Ikke vet jeg, men det var en front, eller krig, eller kanskje bare krangling, mellom dem.

Noe sånt.

Skistad beskrev også søstra mi og Cecilie Hyde, og resten av 'Depeche-gjengen', i Drammen, som skulle på the Cure-konsert, (Disintegration-tour), da jeg var med, som 'berme'.

Og det kringkasta han i klassen på Gjerde, en av dagene etter da, at 'på fredag så så jeg deg på torget der, sammen en gjeng sånn berme'.

Noe sånt var det Skistad sa.

Men men.

Bare noe jeg kom på nå, når jeg så bilde av fontena.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter