Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 13. mars 2009

Bestemor Ingeborg er nok noe mafian/Illuminati eller noe sånn. (In Norwegian)

Min mormor, Ingeborg Ribsskog, hun er nok ikke en vanlig dame, tror jeg.

På de runde bursdagsselskapene hennes, så dukker det opp folk fra både England og Tyskland og til og med fra Moss vel.

Og hun farter også veldig mye over hele verden omtrent, eller i hvertfall Europa.

Uten at noen vel skjønner hvor hun får pengene fra.

Men hun har sånn familie-sølvtøy da visstnok, som hun selger nå og da.

Noe sånt.

Og en gang jeg besøkte henne i Stavern, sommeren 1990, tror jeg det kan ha vært, altså sommeren jeg fylte 20 år.

Da hadde noe slags møtings, med noe som så ut som næringslivsfolk, eller butikkfolk, fra Stavern, som gikk i sånne Marin Alpin klær.

Så hun mormoren min kan det godt være noe lureri med.

Det ville jeg ikke sett helt bort fra.

Jeg husker de dreiv og prøvde å bryte meg ned, ved hjelp av søsteren min, som barn, i Nevlunghavn.

Det var Ingeborg og Johannes og Karen.

Og søstra mi da.

Søstra mi lurte meg til å ta et strå over leppene, sånn at det gjorde vondt.

(Jeg var litt hakka på fra før, så jeg var nesten brutt ned).

Så skulle jeg få godteri da.

Men jeg sladra ikke.

Eller jeg sladra ikke nok, eller noe.

Jeg var ikke sånn, at jeg sa hva som helst for å få godteri.

Noe sånt.

Jeg huska at jeg fikk kjeft uansett.

Hvis jeg sladra fikk jeg kjeft.

Og hvis det var jeg som gjorde noe galt, så fikk jeg kjeft.

Så jeg sladra ikke da.

Men jeg beholdt fatningen.

Selv som 6-7 åring, eller hvor gammel jeg var.

Og da rista morfaren min, Johannes, litt på hue.

Skuffet omtrent, eller overrasket.

De klarte ikke å bryte meg ned.

Så måtte jeg gå borterst i hagen da, (som var ganske stor), eller om jeg gikk dit for å være i fred, mens Ingeborg og Johannes og mora mi satt ved et spisebord ute, og snakket sammen da.

Så her var det nok noe lureri, har jeg også tenkt senere.

Så alle de var nok med på noe 'mafian'/Illuminati, dvs. Ingeborg, Johannes, mora mi og søstra mi.

Så sånn var det.

Og jeg hørte det på tonen til tante Ellen, ifjor, da jeg fortalte henne på telefon, om det her 'mafian'-greiene.

Så hørte jeg det på stemmen hennes, at hun frydet seg, må jeg vel kalle det, da hun hørte meg si at jeg ikke trodde at bestemor Ingeborg var med på det her 'mafian'-greiene.

Så da er det nok sånn, tenkter jeg, basert på stemmen til tante Ellen, at bestemor Ingeborg faktisk er med på det her 'mafian'-greiene, hvis jeg skal bruke den måten jeg tolka stemmen til tante Ellen på, som grunnlag for å si noe om dette.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og faren min sier alltid 'Fru Ribsskog', og ikke 'Ingeborg', f.eks.

Så det tyder på at han har respekt for henne, kan vel kanskje si.

Uten at det kanskje behøver å bety så spesielt mye, det er mulig.

Det var bare noe jeg kom på nå.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter