Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 11. mars 2009

Christell Humblen og Jan Snoghøj. (In Norwegian)

Christell har jo en 8-9 år eldre halvbror vel, Jan Snoghøj, som alltid pleide å henge rundt meg og Christell, etter at faren min flyttet ned til Haldis.

Det første ett eller to årene, etter at faren min flyttet ned dit, i 1980, så pleide jeg å henge rundt der da.

Jeg ville egentlig ikke gå ned dit, for jeg var litt misfornøyd med at faren min slutta å være hjemme, men ble hos Haldis, som jeg ikke kjente, enda jeg bare var ni år da.

Så faren min ringte ikke engang, første kvelden han flytta ned dit.

(Vi hadde ikke telefon da. Men han sa ikke fra da).

Så jeg gikk jo nesten inn i traume, for jeg var bare ni år, og var ikke vant til å være aleine i en leilighet om natta.

Eller, jeg hadde vært aleine der en helg før, i Hellinga 7B, på Bergeråsen.

Men da sa faren min fra, så da var jeg forberedt.

Mens, når han ble hos Haldis, den første dagen og natta da.

Da hadde ingen sagt fra til meg om dette, så da ble jeg litt traumatisert, av dette, å måtte være alene hjemme om kvelden og natta, som niåring.

Jeg hadde bare bodd på Berger noen måneder, for jeg pleide å bo hos moren min i Larvik, 8-10 mil unna.

Så sånn var det.

Så jeg var litt såra og traumatisert av den her behandlingen da.

Siden det var uforberedt for meg, som niåring.

Men, faren min forsøkte å lokke meg ned til Haldis da.

Og da lokket han meg med at det var to jenter der, på min alder.

Det var Nina Monsen, som var et år yngre enn meg, og som man vel må si bodde hos Haldis og dem.

Også var det Christell Humblen, som var to år yngre enn meg.

Jeg var ni år, så Nina var vel åtte år da og Christell syv år.

Jan var vel 16 år tror jeg.

Og han hang alltid rundt meg og Christell da.

Så han skulle vel passe på Christell da.

Selv om han var ni år eldre.

Jeg husker Nina og Christell gikk opp til meg en gang, i Hellinga.

Og da spilte jeg blokkfløyte for dem.

Og da kyssa jeg med begge de.

Og jeg og Christell leika og tulla litt, hos Haldis og dem og.

Men ikke noe alvorlig.

Bare lek.

Vi bare kyssa, og ikke tungekyssa engang.

Det var bare for moro skyld, må man si.

Og da luska han Jan på oss, husker jeg.

Og spurte meg hva vi dreiv med, ganske aggresiv.

Han satt på rommet til Haldis, hvor jeg og Christell leika under senga.

Men ikke noe alvorlig som sagt.

Sommeren etter, var det vel, så hadde Jan trent opp Christell, til å ta armhevinger, fra, hva heter det, sånne rør, takrenner.

Jan, som 17-åring vel, hadde trent opp Christell som åtte-åring, til å ta armhevinger fra takrenna på huset til Haldis.

Og det var jo ganske spesielt.

Jeg tror ikke vi gutta hadde klart det.

Så da så vi på Christell da, når hun tok armhevinger.

Og da så jeg at det gnistra i øya til Jan da, siden jeg så på Christell, da hu gjorde det.

Så jeg lurer på to ting, eller tre ting.

Om Christell har vært, og er, under kontroll av Jan.

Og om Jan holdt Christell litt for nær.

Hva var det mer jeg lurte på da.

Ja, det var noe sånt.

Kanskje det er noe Illuminati-greier dette.

Jan ville at Christell skulle være noe gutte-jente(?)

Men Christell er egentlig ikke som en gutt, vil jeg si, fra sånn jeg kjenner henne, så er ikke hun egentlig noe gutte-jente.

Men Jan ville vel ha henne til å være gutte-jente da.

Hva vet jeg.

Nå kjenner ikke jeg Christell så bra da, så det er mulig at hun egentlig er mer gutte-jente, enn det jeg vet.

Det er mulig.

Så sånn er det.

Men litt spesielt forhold her, mellom Jan og Christell, vil jeg nok mene.

Bare for å ta med om det på bloggen og.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter