Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. mars 2009

Flashback til 2005. (In Norwegian)

Nå fikk jeg Flashback til 2005.

Jeg skulle egentlig pusse tenna, men så fikk jeg en tanke i hue.

For jeg flytta jo fra Sunderland til London, i februar 2005, for å finne meg jobb.

(For det hadde jeg hørt var vanskelig i Sunderland).

Og da hørte jeg på jernbanestasjonen i Newcastle, som jeg tok drosje til.

At om jeg prøvde å 'run away'.

Kanskje de folka i Newcastle trodde at jeg var en fra Sunderland?

Og at det var derfor jeg ble tulla med i London og Amsterdam?

For på det hotellet jeg bodde i Amsterdam, så var det mye folk fra Newcastle, for det går ferje mellom de byene, og jeg så noe buss, tror jeg, utafor hotellet, hvor det stod firmanavnet til den ferga.

For da har de nok en 'mob' i Newcastle som tuller med folka fra Sunderland, tenkte jeg nå(?)

Siden folka i Sunderland er så fattige.

Jeg kan finne noen bilder.

For det heter jo, om folka i Sunderland, at 'we mackem and they takem'.

Om skip og sånn.

At det produseres i Sunderland, og Newcastle-folka selger dem, eller noe.

Og det er jo kjent at det er rivaleri mellom de byene.

Og at Sunderland er fattige.

Og det holder jo å kikke i Newcastle, så kan man se at den byen er rikere.

Kan det ha vært at de ikke skjønte at jeg var en student fra Norge, men folka fra Newcastle trodde jeg var fra Sundeland, når de sa 'ran away', og tulla med meg, som de ville gjort med en 'slave', fra Sunderland, som sikkert den Newcastle-moben har gjort mange ganger før.

Kan det ha vært sånn det hang sammen.

Er det derfor husene ser sånn her ut i Sunderland, (Bare en tanke jeg fikk):


Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter