Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 4. mars 2009

Jeg kjeder meg litt i England, så jeg prøver å få hjelp av Hege Rønjom til å løse rektor-koden på Berger skole på 80-tallet. (In Norwegian)


Hei
Hege,



Between
Hege
Rønjom

and
You



 





Erik
Ribsskog



Today
at 20:24




bor jeg i England aleine nå, for øyeblikket.


jeg driver og tenker litt på gamle dager osv.

Og nå
tenkte jeg på deg, siden du sendte melding for et par uker
siden osv.

Og det var også på det, med at du
solgte lodd i Svelvik, (sammen med meg og Ole), den gangen du bodde
på Berger.

Så var det jo sånn, mener jeg å
huske.

Vi gikk vel i tredje eller fjerde klasse(?)

Men
da var det vel sånn, at rektor Borgen hadde en sekk med premier
inne på rektors kontor, hvis jeg husker riktig(?)

At vi
fikk en premie for hvert 20. lodd som vi solgte, eller noe.

(Nå
blir vel ikke Erland så blid på meg, siden jeg skriver om
faren hans igjen).

Men, Christell, (hvis du veit hvem det er,
dattra til Haldis, som er sammen med faren min), hun sa en gang, noen
år seinere på 80-tallet, at rektor Borgen hadde gått
i garderoben til jentene i klassen hennes og Annika og Anne Uglum og
Turid Sand og søstra mi og dem.

(Og det spurte jeg
Annika om på Facebook, for jeg prøvde å finne ut
om Christell har drivi og jugd opp gjennom åra).

Og det
virka på Annika som at det kunne ha vært noe mer som
foregikk.

(Nå blir kanskje ikke Erland spesielt glad
men).

Men jeg tenkte på det her loddsellinga di.

Du
og Annika kan jo ligne litt kanskje, dere er ihvertfall ikke helt
ulike, begge er pene og lyse osv., må man vel si.

Men,
hva skjedde egentlig da, inne på rektors kontor, når du
skulle hente premien for loddene du solgte i Svelvik?

Tror du
det var noe i det Annika og Christell sa, om at rektor Borgen gikk
inn i garderoben dems, og sånt tull, at det virket på
Annika at det kunne ha vært noe mer.

Jeg bare lurer på
om var det derfor dere flytta til Svelvik, var det jeg lurte på,
siden du ble tulla med av rektor Borgen, når du skulle hente
loddpremier osv?

Bare kom til å tenke på det her
tilfeldigvis, så tenkte jeg at det er jo greit å finne ut
hva som har foregått og.

Så får jeg si
unnskyld hvis jeg bommer helt her.

Jeg bare kom til å
tenke på deg, siden du sendte melding her for noen dager
siden.

Og jeg har jo bare pratet med deg en gang etter den
loddselginga vel, på den russekroa i Drammen, så da må
jeg enten spørre om loddselginga eller russekroa da, og
russekroa har vi vel diskutert.

Men men, du får ha takk
for svar på forhånd uansett.

Med vennlig
hilsen

Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter