Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 22. mars 2009

Her er min avdøde mors andre danske fetter. (In Norwegian)



http://www.legetojsfabrikanterne.dk/Fuld%20medlemmer.htm

PS.

Jeg tror det er han her som har lyst hår, og kjører Rover, som jeg såvidt snakket med, i 2002, i bursdagen til bestemor Ingeborg.

Hans mor Unse var også der, det virket som om det var henne som var 'schafer'n', som de sier.

Min onkel Martin sa i 2005, at han ikke likte han her, for han var så stiv i nakken, og sånn, eller noe sånt.

Jeg spurte min mor, Karen Ribsskog, på begynnelsen av 90-tallet, i Tønsberg, i Borgheim på Nøtterøy, det var vel skoleåret 1989/90, om hvorfor hun ble sinnsyk, for hun skulle ommøblere leiligheten midt på natta.

(Det er en kirke der, like ved bussholdeplassen, der moren min bodde. Og en gang jeg gikk forbi den kirken, så var det begravelse der, for en som var så kjent, at det stod om det i avisa.

Da hørte jeg mye på the Cure, husker jeg, så musikken og stemningen passa, det var et av deres mer dystre album, fra begynnelsen av 80-tallet vel).

Og da sa hun at en fetter i Danmark tullet med henne som barn, så ble hun sinnsyk.

Tja, jeg vet ikke hva man skal tro om det.

Men det var altså to fettere i Danmark, såvidt jeg har forstått, Steffen og Thomas, de husker jeg at min mormor Ingeborg, viste meg bilder av, som barn, når jeg var på besøk i Nevlunghavn.

Ingeborg hadde bilde av disse danskene rammet inn, på sminkebordet sitt, på rommet sitt.

Hun hadde eget rom med himmelseng.

Mens Johannes hadde eget rom, med dobbeltseng, husker jeg at jeg så.

Også var det et kammers, på insiden av Ingeborgs rom, hvor jeg og søsteren min måtte sove som barn.

Nesten som et fengsel.

Så kunne vi, på St. Hansaften, se på barna på vår alder, som gikk med foreldrene sine ned til St. Hansfeiring, nede på Havna, på 70-tallet da, i 21-tiden om kvelden kanskje.

For vi måtte legge oss tidlig på St. Hansaften da.

Enda St. Hansaften før, husker jeg, da fikk vi være med bestefar Johannes, ut med båten, til en holme, eller noe, hvor folk feiret da, til langt på natt.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg lurer på om det var han hers begravelse:



http://no.wikipedia.org/wiki/Nøtterøy

Jeg gikk av bussen akkurat da gravfølget var ute på kirkegården.

Og han her var så kjent at viktige folk kom utenlands fra, leste jeg om i avisene på toget fra Oslo da.

Så det var litt merkelig å havne nesten midt oppi den her begravelsen.

For kirkegården lå like ved veien, som jeg måtte gå fra bussholdeplassen, og til der mora mi bodde.

Mora mi bodde først på en institusjon, på Nøtterøy.

Jeg lurer på om hun bodde der da, eller om det var etter at hun hadde fått egen leilighet.

Hun hadde nok egen leilighet da.

Jeg hadde ikke så mye kontakt, med mora mi, etter at flytta til faren min.

Eller egentlig etter at søstra mi også flytta til faren min, for før det så var jeg der ofte.

Men mora mi ble litt avhengig av meg nesten, etter at søstra mi også flytta fra henne, på samme tida som broren min også ble tatt fra henne, så jeg orka ikke å dra til henne så ofte, for jeg måtte liksom være sterk for henne da, på en måte.

Ellers så hadde kanskje mora mi brutt sammen da, hvis hun ikke hadde hatt noen sterke og ansvarlige folk rundt seg da, som jeg prøvde å være, for henne da, selv om jeg bare var 12 år, eller noe, da søstra mi flytta til Bergeråsen.

Så sånn var det.

Men noen av folka i det her gravfølget da, (som kunne være mektige mennesker), de så litt stygt på meg da, mener jeg å huske, når jeg spaserte forbi dem, på vei til der moren min bodde.

Men det var liksom ikke så mange andre steder jeg kunne gjøre av meg da.

Så sånn var det.

Så om noen av de folka har drevet med noe 'tullings' og noe 'forfølgings', hva vet jeg.

Det var vel i juleferien det her, tror jeg.

Og jeg var sammen med ei som het Laila, fra Skøyen, like ved Frognerparken, i Oslo.

Men hun slo opp, noen uker seinere vel.

Så om det kan ha vært noe 'mafia-ings', eller noe, som ble satt igang av noen fra dette gravfølget for eksempel.

Hva vet jeg.

Det var noe rart ihvertfall.

Det er ikke sikkert det var sånn det hang sammen, jeg bare prøver å brainstorme litt her.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter