Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 6. mars 2009

Hvorfor jeg ikke ville bo hos mora mi i Larvik. (In Norwegian)

Det var fordi, at jeg gikk jo første klasse på Østre Halsen skole.

Og da hadde vi gym, så da fikk jeg Halsen I.F. gymbag.

Noe sånt.

Også flytta vi til Larvik, på slutten av første klasse.

Og da jeg begynte i andre klasse, på Torstrand skole, så spurte jeg om jeg kunne få Fram bag da.

For i Larvik så var det enten Fram eller Larvik Turn.

Jeg hadde vært på kamper med både Larvik Turn og Fram faktisk.

Men skolen lå på Torstrand, og det var mye nærmere Fram-banen, enn Turn-banen.

Så da ble det til at jeg holdt med Fram da, og spilte en kamp for tredjelaget til Fram, knøttelaget, eller noe.

Men så glemte jeg når treninga var og sånn.

Jeg kjente ikke de i klassen som jeg var med på treninga så bra, så jeg glemte det.

Men men.

Men jeg fikk ikke Fram-bag da.

Jeg måtte gå med Halsen-bag i Larvik.

Så det sier litt om hvordan mora mi og stefaren min, Arne Thormod, behandla meg.

Det var som at dem ville at jeg skulle havne i problemer.

Det må vel nesten være som å gå med Vålerenga-skjorte i Lillestrøm, f.eks.

Noe sånt.

Så sånn tulla de meg meg, hele tida.

Så jeg hadde ikke lyst til å bo sammen med dem.

Mens farmora mi, på Sand, på Berger da, hu var bare grei, og tulla ikke med barnebarna sine sånn.

Og faren min var også mer tilbakelent, enn mora mi og stefaren min.

Så jeg ble sliten av å bo sammen med mora mi og søstra mi og stefaren min, så jeg ville heller bo på Berger da.

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter