Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 22. mars 2009

Plott i badmintonklubben. (In Norwegian)

I badmintonklubben, så hadde Glenn Hesler et plott mot meg, mener jeg at det må ha vært.

Han hadde med en ung afrikansk kamerat, som jeg ikke visste hvem var.

Jeg så en annonse for badmintonklubben, i Groruddalens avis, da jeg bodde hos han gamle stefaren min fra Larvik, Arne Thomassen og halvbroren min, og dem, på Furuset, skoleåret 1990/91.

Da jeg hadde et friår, fra studier, og jobba på OBS Triaden.

Det ble litt kjedelig i lengden, å bare jobbe i kassa, på OBS Triaden.

Så en dag så dro jeg på badmintontrening, på Skøyenåsen, i en gymsal der vel.

Jeg lurer på om jeg kanskje fikk låne badmintonracket av Magne Winnem.

Noe sånt.

Og da var jeg så støl i kroppen, dagen etter, på jobben, i Lørenskog, at jeg var nesten helt ødelagt.

Det var vel da første gangen jeg hadde trent, siden gymen på Gjerdes Videregående, i Drammenshallen, skoleåret 1988/89.

Og jeg røyka og, i disse årene, sigaretter da, så det gjorde vel ikke kondisen så bra.

Så da hadde jeg ikke trent på mellom et og et halvt og to år da, da jeg dukka opp på Skøyenåsen der.

Jeg tok vel t-banen fra Furuset.

Så da var jeg rimelig ødelagt på jobben dagen etter, husker jeg.

Det hadde vært studentfester og sånn, det første året jeg bodde i Oslo.

Jeg var mye på student-diskoteker på torsdagene, og ute på byen med Magne Winnem, fra Røyken og skolen i Drammen, i helgene.

For jeg kjente ikke så mange i Oslo da.

Så da turte jeg omtrent ikke å trene mer, for jeg ble ganske ødelagt i kroppen av det.

Men, året etter militæret, da flytta søstra mi og en kamerat av meg og tremenningen min Øystein Andersen, Glenn Hesler, de flytta inn i hvert sitt rom, på Ungbo, der jeg bodde, noe utleie av rom i bofelleskap fra kommunen.

Søstra mi bodde først i mange måneder, på mitt rom da.

Hun flytta inn der sommeren 1993, like etter at jeg var ferdig med førstegangstjenesten.

Så skjedde det, at hun fikk eget rom der, kanskje høsten 1993, må det ha vært, etter noen måneder vel.

Kanskje nærmere jul 1993, det er mulig.

Men men.

Mer da.

Jo, da spilte jeg og Glenn mye fotball.

Og Magne Winnem hadde fått meg til å spille tennis, på Lambertseter.

Så vi spilte der og da.

Og da ble det vinteren etterhvert da sikkert.

Så var det ikke så lett å få spilt fotball og tennis, for vi kjente ikke noen som drev med bedriftsfotball, på den tida.

Men da foreslo vel jeg, at vi kunne spille badminton da, som jeg hadde gjort med Skøyenåsen, tidligere på 90-tallet, kanskje tre år tidligere, (om enn bare en trening da).

Så ble det til at vi gjorde det.

Og da ble også Magne Winnem med å spille, og muligens ble også broren min med noen få ganger.

Han ble ihvertfall med å spille fotball og tennis på Lambertseter, en del ganger, husker jeg.

Så sånn var det.

Men plottet ja.

En trening, det året jeg tok lappen.

Det må ha vært i 1995, altså etter at vi hadde spilt i den klubben, i et par år da.

Det var noen måneder etter at jeg hadde skada kneet, når jeg spilte fotball.

(Jeg spilte ikke så ofte badminton, som Glenn, for jeg syntes fotball var artigere).

Så spilte jeg og sikkert en annen, mot Glenn og en ung afrikansk gutt, som jeg ikke visste hvem var.

Men jeg tror han het David, eller noe.

Og da var det som at de la opp til at han skulle smashe badmintonballen, i øyet mitt.

For jeg måtte gå nærme nettet, for å redde en drop-ball, eller hva det heter, fra Glenn.

Og da stod han David, eller hva han het, klar da, og smasha ballen i øyet mitt, fra en meters avstand, omtrent, så hardt han klarte da, virka det som.

Enda han må ha sett at jeg stod med huet mitt der han smasha.

Men han bomma kanskje med en centimeter, på selve øyet.

Så jeg fikk bare blått øye, på jobben, på Rimi Nylænde da.

Så det mistenker jeg kan ha vært noe plott.

At de hadde avtalt å spille sånn, på forhånd.

Ikke for å vinne poeng, i kampen, men for å prøve å skade meg.

Sånn virka det for meg.

Kanskje noe 'plottings' organisert i samarbeid med søstra mi, som var sur på meg på den her tida vel, for jeg hadde sparka en ball i veggen, på Ungbo, da søstra mi hadde med tre afrikanere hjem, inkludert typen sin, en lørdagskveld, og de hadde forsynt seg med sigaretter, på rommet mitt, og juice i kjøleskapet.

Så kanskje fotballskaden min også var noe plott.

Det virker jo som at søstra mi er noe Illuminati, så kanskje fotballplottet og badmintonplottet var hennes verk.

Hvem vet.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter