Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 11. april 2009

Hvordan 'mafian' jobber på f.eks. Bertelsmann/Microsoft. (In Norwegian)

Jeg har fått noe flashback, om noe som skjedde på Microsoft-aktiveringa til Bertelsmann.

Og det var, at noen ganger, så dukket det opp noen jenter der, danske vel, med lapper, med installasjons-id.

Så sa de, at dette var en som hadde Windows på flere maskiner, så ikke la vedkommende aktivere.

Men, jeg tror ikke vi var ment å samarbeide sånn.

Vi var ment å bruke 'aktiv lytting' osv., ved aktiveringene.

Og slik lapp-skriving, det hadde ingen av lederne snakket om.

Det var hun, hva heter hun, som skrev lapper, det var vel hun, hva het hun danske da, jeg husker ikke nå.

Men, samme det.

Mer da.

Jo, jeg lurer på om det kan ha vært noe 'mafian'-greier, det med lappene.

At det var noe 'mob'-ofre, eller noe?

Jeg, jeg var jo så inne i ta de samtalene.

Så jeg glemte jo de lappene.

Jeg spurte bare de vanlige spørsmåla.

Og det tror jeg kanskje at var meninga og.

Hva om det var en person, som de tulla med?

Som jeg merker skjer, når jeg ringer til noen firma, noen ganger selv.

Kanskje det er noe sånn tull som foregår.

At folk som ringer, blir tullet med av noen jenter i firmaet, og at de har kontrollen, på telefonlinjene, og at de derfor ikke kommer fram til lederne osv.

Hvem vet.

Noe er det nok.

Bare noe jeg fikk flashback om her nå.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Stinne, var det vel hun het, hun danske som pleide å dukke opp med de lappene.

Men det var vel fler som gjorde det og.

Jeg får se om jeg klarer å komme på mer om det.

Vi får se.

PS 2.

Noe annet som jeg kom på nå.

Det var at på den danske linja, så måtte vi også samle inn e-post adresser, fra de som ringte.

Hvis de hadde en spesiell versjon av Windows, (ikke OEM, men vanlig fullversjon vel. Og de ville ikke ha hotmail-adresser osv., men sånne telefonselskap adresser da, var det som de ville ha, som Tele Danmark, eller hva de het igjen), da skulle vi spørre de som ringte, om vi kunne få e-post adressen.

Også skulle vi sende de på e-post, var det vel, til team-leader, eller skrive disse adressene på en lapp, på slutten av dagen.

Dette bryter vel litt med prinsippene om at aktiveringen skal være anonym(?)

Men dette var det Team-Leaderne, Vivian Steinsland osv., som beordret av vi på den danske linja skulle gjøre da.

(Jeg tok samtaler på norsk, svensk og dansk. (Siden norske folk måtte det).

Men de hadde så få dansker ansatt der, på slutten, så jeg måtte ofte ta mest danske samtaler.

Derfor måtte jeg samle inn en del e-post adresser da, som hun Steinsland vel, spesielt, maste om.)

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter