Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 3. april 2009

Hvorfor jeg bare trakk ut tanna i januar 2006, var det vel. (In Norwegian)

Nå skrev jeg om onkelen min, Runar Mogan Olsen, som er tannlege, på bloggen igår.

Nå overhørte jo jeg, at jeg var forfulgt av 'mafian', på Rimi Bjørndal, i 2003.

Og ellers så var jeg ikke så begeistra for han onkelen min, så jeg var ikke så ofte på tannlegebesøk akkurat.

Jeg var kanskje hos tannlegen, han onkelen min som har praksis i Ås, i 1997, eller noe.

Noe sånt.

Det var da Titanic var på kino.

Så sånn var det.

Men i 2003, så overhørte jeg altså at jeg var forfulgt av 'mafian', på Rimi Bjørndal, hvor jeg jobbet.

Så etter dette, så har ikke tannlegebesøk vært det som har stått øverst på agendaen.

Fordi jeg skjønner ikke hva dette betyr egentlig.

Mafia i Norge?

Jeg har lest avisene i alle år, og aldri sett at det står noe om mafia i Norge.

Så jeg har ikke skjønt noenting, og jeg har ingen av venner og familie, som jeg egentlig stoler på eller som slags støtteperson, eller lignende, for meg.

Jeg har kanskje vært en slags støtteperson, for broren og søsteren min, på 90-tallet osv.

Men jeg har ikke hatt noen lignende slik støtteperson selv, kanskje med untak av farmoren min, Ågot, på 80-tallet, hun var vel den i familien, som oppførte seg best ovenfor meg.

Mens foreldrene mine var veldig uansvarlige ovenfor meg.

Så sånn var det.

Men etter 2003, så har jeg en jeksel, som amalgam-fyllingen har falt ut av.

Så, i 2006, mens jeg jobba på Arvato, så ble den tanna så vond.

Og den tanna var rotfylt, med amalgamfylling.

Og nesten hele fyllinga var falt ut.

Jeg drakk så mye cola, da jeg var guttunge.

Og jeg bodde alene, så ingen brydde seg om, om jeg pussa tenna.

Så jeg har hatt gule tenner, helt siden jeg flytta til faren min, som ni-åring.

Så jeg måtte rotfylle den ene jekselen, i 1990, var det vel, hos han onkelen min i Ås da.

Men mens jeg har prøvd å finne ut hva dette 'mafian'-greiene er, så har den amalgan-fyllingen i jekselen falt ut.

Det var en fylling som ble gjort i to omganger.

Jeg måtte dra tilbake uka etter, for å fylle resten av tanna med en andre amalgam-fylling.

Og denne fyllingen falt ut, da jeg jobbet som butikksjef, var det vel, i 2001, eller noe.

Så det var bare en fylling igjen i tanna.

For jeg var så overarbeida, de siste årene jeg jobba som butikksjef, så jeg fikk ikke ordna det med tanna.

Jeg synes at han onkelen min, Runar, er litt sånn streng og sånn.

Så jeg har aldri likt han så utrolig bra.

Så det var ikke sånn at jeg dro til Ås, på tannlegebesøk, hvert år.

Neida, det var i 1991, eller noe, og i 1997.

Og det var det.

Men, jeg syntes nesten ikke jeg kunne dra til noen andre tannleger, det hadde blitt litt rart det og.

Jeg var uvenn med faren min, siden han hadde latt meg bo alene, siden jeg var ni år.

Men onkelen min, og dem, dem kunne jeg jo ikke egentlig klandre for det.

Så det var ikke sånn at jeg var like sur på onkelen min, Runar, og ungene hans, og Inger.

Dem hadde jeg vel egentlig ikke noe på.

Så det ville vel vært litt rart, hvis jeg begynte å gå til andre tannleger, når onkelen min var tannlege i Ås(?)

Så det var litt vanskelig, det med tannleger, syntes jeg.

Så jeg holdt meg unna tannlegene.

Men i 2006, så ble det sprekk, eller noe, i den gjennværende fyllingen i den tanna da.

Og det gjorde så vondt, så jeg måtte gå til tannlegen.

Og da var det sånn, i 1991, at det var nesten sånn at den tanna måtte trekkes da og.

Pga. mye cola-drikking i barndommen, og at jeg ikke hadde vært hos tannlegen, siden skoletannlegen i Drammen, i 1988 vel.

Men det gikk så vidt ann å rotfylle den tanna da, så jeg slapp å trekke den, i 1991.

Men, i 2006, så ble jeg jo tulla med, på en slags 'mob'-måte, vil jeg si, her i Liverpool, nesten uansett hva jeg gjorde og hvor jeg gikk.

Og politiet, både i Norge og England, de nektet å hjelpe.

Så jeg turte rett og slett ikke å la en engelsk tannlege begynne å gjøre noe 'mob'-tulling med den tanna.

Kanskje han ville ha 'mob'-fylt den opp, med noe enda verre enn amalgam?

Noe gift eller noe?

Hvem vet.

Jeg tok ikke sjangsen.

Så jeg bare ba han tannlegen i Walton, om å trekke ut tanna.

Så regna jeg med at mine henvendelser til Kripos, etterhvert ville gi resultater, sånn at jeg fikk rettighetene min, og fikk vite hva dette 'mafian'-greiene var, og fikk kontrollen på livet mitt da.

Så kunne jeg heller sette inn en falsk tann, eller noe, da, tenkte jeg, når jeg fikk rettighetene mine.

Sånn tenkte jeg da.

Men nå er det 2009, og dette med at jeg trekte tanna, er tre år siden.

Og jeg har fortsatt ikke fått rettighetene mine.

Og nå har det samme skjedd, med en annen jeksel, på den andre siden av den nederste tannraden.

Så nå mangler jeg en tann nederst til høyre, og en annen tann, nederst til venstre, der har halve amalgam-fyllingen falt ut.

Og fortsatt vet jeg ikke hva det her 'mafian'-greiene er, og fortsatt så har jeg ikke fått rettighetene mine.

Og jeg er en kar med mye utdannelse og arbeidserfaring og ferdigheter, men jeg kan ikke få meg noe jobb, for jeg blir tulla med, med at noen har satt opp en hat-blogg, og sikkert at noen ringer alle jeg søker jobb hos.

Enda jeg ikke har gjort noe galt hele livet, sånn som jeg ser det.

Så her gjør myndighetene i Norge en elendig jobb, vil jeg si.

Så de er noen rasshøl.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter