Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 2. april 2009

Jeg sendte e-post til Dagbladet angående hva han amerikanske etterforskeren Nick Ewans har fortalt pr. e-post osv. (In Norwegian)




Google Mail - Angående hemmelig sikkerhetstjeneste i forsvaret/Fwd: Oppdatering/Fwd: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående hemmelig sikkerhetstjeneste i forsvaret/Fwd: Oppdatering/Fwd: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Apr 2, 2009 at 12:35 AM




To:
2400@db.no






Hei,



det stod på Dagbladet.no, at dere ville ha kontakt med folk som visste

mer om den hemmelige sikkerhetstjenesten

i forsvaret.



Jeg mistenker at jeg har blitt overført til HV, og tullet med på

rep-øvelser osv., i forbindelse med noe Stay Behind,

og også noe tull i forsvaret.



Blant annet, så mistet jeg en jobb, innen data, etter en dag, da jeg

var førstegangstjeneste, på Terningmoen,

i infanteriet, og jeg hadde søkt på data-jobber, og fikk en

tre-måneders jobb som assistent i et datakurs,

for høyere offiserer på Terningmoen.



Den mistet jeg etter en dag, uten noe bra forklaring.



Og jeg ble også overført til HV, i 1996, mens jeg hadde et avrevet

korsbånd i kneet, og stod på venteliste

til operasjon på Aker Sykehus.



Og når jeg ringer HV nå, så enten svarer de ikke på sentralbordet på

Lutvann, eller så er det sånn, da jeg

ringte der dagen før de ikke svarte, at hun dama som jobber der, vet

hvem jeg er, jeg behøvde ikke si

personnummer, og jeg behøvde ikke stave etternavnet mitt, som jeg

alltid må, for det sier seg ikke selv

hvordan det staves, 'Ribsskog'.



Da sa hun, at hvis hun skrev navnet mitt feil, f.eks. 'Ripsskog', så

kom jeg opp på skjermet alikevel,

men det tror jeg ikke så mye på, jeg har studert data, så det syntes

jeg hørtes rart ut, at de har et sånt

system, man skal ha en primærnøkkel i databaser, dvs. at man skal

bruke personnummeret, som er

unikt for hver person.



Men men.



Jeg har blitt tilsendt e-poster fra en som sier han er en amerikansk

privat etterforsker ved navn Nick Ewans,

og han sier det, at min morfar, Johannes Ribsskog, har kommet på feil

fot med Gerhardsen og Stoltenberg-

familiene, etter at han på 50-tallet, ikke ble vurdert til

sysselmann-stillingen han søkte på, på Svalbard.



Så har de visstnok, (ifølge Ewans), fått min morfar forfulgt av en

norsk mafia som ble bygget opp og

ledet av Jens Chr. Hauge, etter krigen. (fortsatt ifølge Ewans).



Og jeg overhørte, da jeg jobbet på Rimi Bjørndal, i 2003, at jeg var

forfulgt av 'mafian'.



Så her har nok eliten i Norge, et horn i siden til Ribsskog-familien,

pga. noe min morfar sa på 50-tallet,

og jeg har blitt tullet med av noe 'mafian'/Stay Behind, som helt også

er i forsvaret, og det kan meget

mulig være, at dette er den etterettningsorganisasjonen, som nå skal

bli etterforsket i forsvaret,

tenkte jeg på, da jeg leste denne artikkelen på Dagbladet.no nå:



http://www.dagbladet.no/2009/04/01/nyheter/innenriks/etterretning/forsvaret/5574168/



Det som han Ewans har sendt til meg, må være ting som ikke har kommet ut.



Han skriver også at Hauge hadde bånd til en tysk frimurerorganisasjon,

som samarbeider med store

firma, (det bayeriske Illuminati?).



Så dette må være informasjon som folk i Norge burde få vite mer om, synes jeg.



Jeg har publisert om dette på blogg, og jeg har en link her, til

e-postene fra Ewans.



Jeg kjenner Ewans kun fra denne e-post korrespondansen, men, han har

sendt meg ting fra norske

avisarkiver, fra VG på 50-tallet, og Aftenposten på 80-tallet.



(Om morfaren min og moren min).



Så det er tydelig at vedkommende er en seriøs person, som vet hva han

driver med, vil jeg si.



Han har bare fortalt meg, at han er en privat amerikansk etterforsker,

med tilhold i London, men

jeg vil tro at det han har funnet ut, ville hatt interesse for norske

avislesere.



Her er den nevnte linken til e-postene fra nevnte Ewans:



http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Nick%20Ewans



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog









---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/3/31

Subject: Oppdatering/Fwd: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.

To: baard.berge@politiet.no

Cc: post@spesialenheten.no





Hei,



jeg tenkte jeg fikk ta det her litt mer formelt med Oslo-politiet og.



Det går på dette, som jeg har tatt med Kripos, fra England, i 2005, og

senere med Spesialenheten,

justisdepartementet, politidirektoratet, sivilombudsmannen og

riksadvokaten mm., hvis jeg husker

riktig, for det har vært en del saker.



Men jeg tar dette med dere og.



Jeg ringte Kripos i 2005, og fortalte at jeg hadde overhørt at jeg var

forfulgt av noe 'mafian', da jeg jobbet

på Rimi Bjørndal, i 2003, så overhørte jeg dette.



Jeg fortalte også, at jeg var blitt jaget av et slags jaktlag, fra

gården til onkelen min Martin Ribsskog,

og samboeren hans, Grethe Ingebrigtsen, i Kvelde, sommeren 2005, som

skulle skyte meg.



Men Kripos har ikke gjort noe.



(Jeg trodde dette var Kripos sin jobb, siden at daværende

justisminister Dørum, sa på nyhetene, i

2004, at Kripos hadde med organisert kriminalitet, som jeg tenkte

dette måtte være i forbindelse

med).



Men nå har jeg jo hørt av han som sier han er en amerikansk privat

etterforsker, ved navn Nick Ewans,

bosatt i London, at Stoltenberg-familien og Gerhardsen-familien hadde

noe fiendskap med min morfar,

Johannes Ribsskog, og fikk han etterfulgt av en norsk mafia, (som jeg

tror må være det samme som

Stay Behind), drevet av Jens Chr. Hauge, (ifølge Ewans).



Så dette er nok en hevn, som har fortsatt, et slags vendetta, fra

Stoltenberg og Gerhardsen-familiene,

mot Ribsskog-familien, vil jeg si.



Som hevn mot en fornærmelse fra min morfar, etter at han ikke fikk bli

sysselmann på Svalbard, på 50-tallet.



Noe sånt.



Og dette går da ut over meg enda, som prøver å leve et normalt liv, i

fred og ro, i Norge.



Jeg har nå blitt en flyktning som må bo i England.



Så jeg vil anmelde Rune Gerhardsen og Jens Stoltenberg, for dette, som

de mest kjente i disse familiene,

og jeg krever gjerningsmennene tiltalt og straffet.



Ewans har sent meg ting fra norske avisarkiver fra 50- og 80-tallet,

så det er tydelig at han vet hva han driver med.



Så jeg tar det han skriver seriøst, selv om jeg bare kjenner

vedkommende fra e-post korrespondanse, så virker

det som at det er hold i det han skriver, så dette synes jeg at jeg må

være ansvarlig og ta videre med politiet.



Jeg sender ikke 'en haug' av e-poster nå, men jeg har en link til

disse e-postene på blogg, så kan dere kikke der,

for dette er snakk om et 20-talls e-poster, vil jeg si.



Så sånn er det.



Så på forhånd takk for at dere lar meg anmelde dette.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog



PS.



Her er den linken jeg nevnte, med e-post korrespondansen min med han

som sier han er en amerikansk

privat etterforsker, med tilhold i London, med navn Nick Ewans:



http://johncons-mirror.blogspot.com/search/label/Nick%20Ewans





---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

Date: 2009/3/30

Subject: Re: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.

To: Baard Berge <baard.berge@politiet.no>





Hei,



jeg svarer på denne e-posten og også på samtale forrige uke, på telefon.



Vedkommende som var ansvarlig for utenlandsstudiene ved HiO, han heter

Frode Eika Sandnes,

så han var det som tullet med søknadene mine for å studere i

Sunderland, og med å godkjenne

fagene mine.



Han må ha hatt noe agenda mot meg, at han er i noe nettverk, eller noe.



En amerikansk etterforsker som sier han heter Nick Ewans, har sagt at

Gerhardsen- og Stoltenberg-

familiene, prøver å hevne seg mot min morfar, Johannes Ribsskog, for

at han skal ha fornærmet

disse, på 50-tallet.



Angående anmeldelsene jeg skulle sende, så har jeg hørt det, at man

ikke behøver å sende skriftlige

anmeldelser.



Det skal være nok å skrive at man ønsket gjerningsmannen påtalt og

straffet, og det skriver jeg her

nå, så håper jeg det er greit, for jeg har ikke fått skrevet de

skriftlige anmeldelsene ennå.



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





2009/1/8 Baard Berge <baard.berge@politiet.no>:

> Hei

>

> For å inngi en anmeldelse så må det foreligge en påtalebegjæring.

>

> Har konferert meg med Politiadvokat Henning Holtaas og ifølge han så foreligger det ikke nok opplysninger til å etterforske saken på nåværende tidspunkt. Det må mer konkrete opplysninger til.

>

> Du kan også gå på vakta på en politistasjon og anmelde saken der.

>

> Mvh

>

> Baard Berge

> Konsulent

>

> Sentrum politistasjon

>

>

>

>

>

>

>

>

>

>

> -----Opprinnelig melding-----

> Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

> Lagt inn: 6.januar2009 01:21

> Lagt inn i: Innboks

> Diskusjon: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.

> Emne: Fwd: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.

>

>

> Hei,

>

> jeg sender denne til dere og, som en anmeldelse, så kan dere jo se på dette, for slik snusk/korrupsjon synes jeg er alvorlig.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2009/1/6

> Subject: Sterk mistanke om snusk hos HiO ingeniørutdanningen.

> To: postmottak@hio.no

>

>

> Hei,

>

> dess mer jeg tenker på det, dess mer overbevist er jeg om at det må ha vært noe snusk i forbindelse med de problemene som HiO ingeniørutdanningen og internasjonalt kontor skapte for meg da jeg ville studere i Sunderland i 2004.

>

> De avslo tre Erasmus-søknader med tilsynelatende konstruerte begrunnelser.

>

> De rotet bort den vanlige søknaden min til Sunderland.

>

> De hadde merkelige møter, med leder hos HiO ingeniørutdanningen utenlandsstudier, han Espen, professoren i datakommunikasjon, som vel har sluttet nå, en ganske ung kar, til å være professor, med lyst hår, og 'cola-briller', som hadde jobbet i et satelittfirma i England, blant annet, husker jeg han sa.

>

> Han hadde med en kamerat fra Sunderland til møte med meg om utenlandsstudier, det lurer jeg på om er meningen at man skal ha med.

>

> Og de sa der at det var umulig for meg å få jobb i Sunderland, det synes jeg er rart at de skulle si.

>

> Så leverte ikke hun damen med alle de tomme tab-flaskene på kontoret, på internasjonalt kontor, på Bislett.

>

> Hun leverte ikke lånekasse-søknad for meg, enda vi hadde et møte hvor vi ble enige om dette, at hun skulle ordne det.

>

> Og på toppen av det hele, så ville ikke Espen og HiO godkjenne fagene mine i Sunderland, før etter en uforståelig utsettelse på flere måneder, enda HiO hadde samarbeidsavtale med University of Sunderland.

>

> Så her er det så mye tull, så jeg nekter å tro at det kan være tilfeldig.

>

> Jeg mener noen hos dere sa ganske nylig da jeg ringte, at han nå har sluttet, han professoren, som vel het Espen noe, mener jeg å huske.

>

> Men jeg synes ikke dette kan være noen unnskyldning, så jeg vil gjerne at dere undersøker hva som kan ha skjedd.

>

> Så håper jeg dere får funnet ut av hva som har skjedd, og kan sende en skriftelig tilbakemelding etter undersøkelsen av snusket.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>









PS.

Her er linken til den nevnte artikkelen hos Dagbladet.no:

http://www.dagbladet.no/2009/04/01/nyheter/innenriks/etterretning/forsvaret/5574168/

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter