Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 15. april 2009

Jeg sendte en ny e-post til han ledelseseksperten, som jeg har sitert tidligere på bloggen, om det å bruke 'reinforcement-learning' som ledelsesmetode




Google Mail - Forsterkning som ledelsesmetode.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Forsterkning som ledelsesmetode.











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Apr 15, 2009 at 2:14 PM




To:
Rolf Marvin Bøe Lindgren <r.m.b.lindgren@usit.uio.no>






Hei,



jeg har lest litt mer om 'reinforcement' nå, eller forsterking, som

det egentlig heter på norsk.



Og om reinforcement-learning, så står det på Wikipedia, at dette er en

underkategori av 'machine learning'.



Altså at det er en måte å lære opp maskiner og robotter f.eks.



Synes du fortsatt at det fint at Bertelsmann og Microsoft bruker

'reinforcement-learning', for å lede en

produkt-aktivering.



Betyr ikke det at medarbeiderne blir behandet som maskiner/roboter?



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





2008/10/12 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

> Hei,

>

> mange takk for svar!

>

> Du har ikke noe tips om hvordan jeg burde gå fra for å ta opp

> problemene i firma?

>

> Jeg ble mye mobbet av ledere, jeg ble konstruktivt oppsagt, det virket

> som at skandinaviske

> damer som jobbet der, var under kontroll av noe 'mob', altså noen

> kriminelle nettverk.

>

> Og jeg klarer ikke å få noe hjelp her i England, hverken av politiet

> eller gjennom den

> britiske frie rettshjelpsordningen.

>

> Igjen mange takk for svar!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

> PS.

>

> Jeg har også publisert om problemene i firma, på et

> dokumentpubliserings-nettsted, så går det ann å se

> at dette er reelle problemer, og at forholdene i firma var på den

> måten jeg skrev om i e-posten.

>

> Igjen takk for svar!

>

> http://www.scribd.com/groups/view/14830-arvato-services-ltd-s-microsoft-scandinavian-product-activation

>

>

>

> 2008/10/11 Rolf Marvin Bøe Lindgren <r.m.b.lindgren@usit.uio.no>:

>>

>> On 11. okt.. 2008, at 22:55, Erik Ribsskog wrote:

>>

>>> Hei,

>>>

>>> jeg har jobbet i utlandet, (for Bertelsmann Arvatos Microsoft

>>> Scandinavian Product Activation, i Liverpool).

>>>

>>> Det fikk jeg opplyst av en team-leader at de ble lært opp til å bruke

>>> 'forsterkning' eller 'reinforcement',

>>> som hun sa, som ledelsesmetode.

>>>

>>> Jeg kikket tilfeldigvis på ukeavisen ledelse, for jeg tenkte jeg kunne

>>> sende de et spørsmål.

>>>

>>> Så så jeg at du skrev der, og jeg så også at du er utdannet innen

>>> psykologi.

>>>

>>> Såvidt jeg forstår, så er forsterkning, en del av det faget.

>>>

>>> Og siden det virker som for meg, at både ledelse og psykologi, er dine

>>> felt, så tenkte jeg, at jeg kunne

>>> prøve å sende en e-post for å høre om du hadde noen synspunkter, på

>>> bruken av forsterkning, som

>>> ledelsesmetode.

>>>

>>> Jeg mener at dette er en tvilsom (har også fått beskrev det de gjorde

>>> som ulovlig) metode. (Etter å ha

>>> jobbet ti år med ledelse, i Rimi, i Norge, og hatt org. og ledelse som

>>> fag, på vgs. og høyskole).

>>>

>>> Det som foregikk, var at hvis medarbeideren ventet mer enn 5 sekunder

>>> mellom samtalene,

>>> så skrek team-leader gjennom rommet, at 'navn, your on wrap-up'.

>>>

>>> Altså en slags psykologisk straff, som ble skreket gjennom rommet,

>>> etter 5-15 sekunder.

>>>

>>> Noe slikt.

>>>

>>> Og lederne ble lært opp til å bruke 'reinforcement', som

>>> ledelsesmetode, på lederopplæringen.

>>>

>>> Jeg bare lurte på om du tilfeldigvis hadde mulighet til å gi noen

>>> kommentarer til dette, ettersom

>>> jeg driver og skriver om det som foregikk i firmaet på nettet, og også

>>> prøver å få en arbeidssak

>>> i gang, siden det var mye annen mobbing osv., i firmaet, i tillegg.

>>

>> Med forbehold om at dette er en korrekt gjengivelse, så er «forsterkning»

>> som prinsipp noe av det mest effektive og samtidig det mest humane som kan

>> brukes som metode for å endre atferd, og det finnes en hel vitenskap rundt

>> dette, med filosofisk grunnlag, forskningsmetodikk, resultater og metoder.

>>

>> Dette som beskrives her virker, hvis det er korrekt gjengitt, som noe helt

>> annet, hvor ordet forsterkning brukes helt annerledes enn det vanligvis

>> gjør. Dette virker direkte sanseløst og uten støtte verken i teori eller

>> metode.

>>

>> --

>> Rolf Marvin Bøe Lindgren

>> http://www.grendel.no/

>> http://www.elvetun.no/

>> +47 40061755

>>

>>

>







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter