Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

fredag 10. april 2009

Jeg synes man kan ane korrekturene av et russisk mafia-nettverk i Norge. (In Norwegian)

Og da er det en åpenbar kandidat.

Min gamle stefar, i Larvik, Arne Thormod Thomassen.

Han kalte sønnen sin, min halvbror, for Axel Nicolay Thomassen.

Han var også fra Nord-Norge, og var visst også delvis svensk, husker jeg dem prata om i Larvik.

Og, han ga meg et par gule langrennski, da jeg flytta til faren min, som jeg mistenker kan ha vært tulla med.

For de var så vanskelig å gå på.

Det var noe glassfiberski.

(Sikkert med mønsteret under, trykket feil vei).

Så etter det, så gikk jeg nesten aldri på ski.

Så sånn var det.

Så han har prøvd å få meg til å bli som en danske.

Han Arne Thormod Thomsassen.

For noen år etter det med skia, så ga han meg også noen danske bøker om Napoleon.

Da faren min var med, til Tagvedt, i Larvik, for å hente meg, hos mora mi.

(Noe han sjelden gjorde. Jeg og søstra mi tok nesten alltid toget).

Og de bøkene, om Napoleon, sa faren min at jeg skulle lese.

(Det var derfor jeg syntes det virka artig å se Napoleons grav, da jeg var i Paris, for jeg huska jo enda noe av det som stod i de bøkene da).

Det var da jeg bodde i Leirfaret, det med bøkene.

Så det var etter 1981 da.

Så sånn var det.

Jeg kommer nok på mer og.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og da er nok søstra mi i den her russiske mafian og da.

Sånn blir det nok.

Vi får se.

PS 2.

I telefonkatalogen, så står det at broren min heter Axel Nicolay J Thomassen:



Da heter han nok antagelig Axel Nicolay Johannes Thomassen da.

Johannes etter morfaren vår, Johannes Ribsskog.

Noe sånt.

Men da jeg og Axel og søstra mi, og mora vår og Arne Thormod.

Da vi bodde i Jegersborggate i Larvik, da sa dem at han het Axel Nicolay da.

Eller Axel da.

Jeg kan ikke huske at dem sa Axel Nicolay Johannes akkurat.

Men men.

Dem spurte meg, hva jeg ville at Axel skulle hete, før han ble døpt, hos mora mi sin danske familie.

(Jeg var ikke med, da Axel ble døpt, for da hadde jeg flytta til faren min).

Mer da.

Jo, jeg sa at han burde hete Atle, etter Atle Farmen i klassen, for han var så god i fotball, så da tenkte jeg at Axel ville bli god i fotball og da.

Men det ble ikke Atle da, det ble Axel Nicolay.

Eller Axel Nicolay Johannes.

Så sånn var det.

PS 3.

Og onkelen min, Runar, er nok kanskje også i noe russisk mafia, tenker jeg nå.

Det samme med hun Solveig, venninna til Haldis, dama til faren min, som bor på Holmen i Oslo.

Som Christell sa at hadde tannpasta på badet som hadde ligget der i flere år.

Så sånn var det.

Og hun Solveig var telegrafist, på Scandinavian Star.

Og onkelen min, Runar, som var raddis, i hippie-tida.

Han bodde i Son, hvor de vitsa om Scandinavian Star ulykken, husker jeg.

Og han Runar skulle også på møte, for å se på tenna til de som hadde vært i Scandinavian Star-ulykken.

(Han er tannlege).

Så nå lurer jeg på om den russiske mafiaen stod bak Scandinavian Star-ulykken.

Så får vi se om jeg kommer på noe mer her.

Vi får se.

PS 4.

Da jeg bodde på gården til onkelen min og dem, i Kvelde, i 2005.

Da prøvde broren min, Axel Thomassen, å få meg til å virke forrvirra.

Han sa sånn, du gjentar deg selv hele tiden osv.

Enda jeg bare sa det samme, som jeg sa på telefonen til han, til han og søstra mi, samtidig.

Så sånn er det.

Så Axel var nok med på det som skjedde.

Onkelen min, Martin, overhørte jeg sa, til dama si Grethe, at jeg ikke hadde noe mulighet til å komme unna.

Så om det var noe sånne Spetznas-aktige folk, som angrep meg, på gården, 25. juli 2005, i Kvelde?

Da jeg var i infanteriet, på Terningmoen, da lærte vi, at Spetznas, de hadde sko, hvor mønsteret var trykket bak fram, på skoa, for å lage avtrykk i snøen, som forrvirra fienden.

Så derfor tenkte jeg på det, at de gule skia jeg fikk av Arne Thormod, de hadde nok mønsteret trykket bak-fram, på samme måte som Spetznas-skoa, som vi lærte om i militæret.

Så da har nok han stefaren min, Arne Thormod, og Spetznas, de har nok linker til det samme miljøet, hvis jeg skulle gjette.

Og det er nok den russiske mafiaen da, vil jeg tippe.

Noe sånt.

Så sånn er det.

PS 5.

Det var vel da vi var på øvelse, i Trøndelag.

Da var vårt lag, med to sersjanter, hvorav en hadde et russisk-lydende navn.

På noe sånn spesiell tjeneste.

Jeg tror han med det russiske navnet, var fra Sandefjord, eller noe.

Her var det et plott, mener jeg nå.

Troppsjefen vår, Frøshaug.

Han sa, at vi skulle tulle med rep-soldatene, og rappe cola-en dems osv.

Så vi var gira på å rappe ting fra rep-soldatene på øvelsen da.

Så da jeg og han med det russiske navnet, var det vel.

Jeg måtte være med han på patrulje.

Og da tok vi noen til fange.

Så skulle jeg gå gjennom tinga dems.

Og da glemte jeg at det var øvelse.

Så rappa jeg snusen til en rep-soldat da.

Men da ble han skikkelig sinna.

(For det var jo bare øvelse).

Og man kunne ikke rappe snusen dems, foran tryne på dem osv.

For da ble dem sure.

Så det Frøshaug sa, det var litt dumt.

Så det var like før han rep-soldaten angrep meg på ordentlig.

Men det gikk såvidt ann å roe det ned, jeg la tilbake snusen da, og tulla ikke, sånn som Frøshaug sa vi skulle gjøre.

Så jeg aner konturene av en russisk spion, Frøshaug, i militæret.

At dette var et russisk plott, med Frøshaug, og han russiske sersjanten fra Sandefjord osv.

Noe sånt.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter