Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. april 2009

Norske regler. (In Norwegian)

Vi har jo tidligere vært inne på norske regler, her på johncons-blogg.

Hvor vi prøver å finne ut mer om, hvor rimet eller regla stammer fra.

Vi har allerede prøvd å finne ut hvor Hvorfor drikker Jeppe, stammer fra.

Og det var Haldis som tulla med klokker'n på Berger Kirke, fant vi ut.

Så sånn var det.

Også var det også, dette rimet som het, Bedre med en dram i timen, enn en time i Drammen.

Men det har vi ikke funnet ut, hvor stammer fra enda.

Et av de mest kjente norske rimene, det må vel være Du mistet en hanske, din dumme danske.

Det rimer jo til og med.

Selv om Holger Danske, holder kanskje.

Nei, her er det noe galt, for dette rimer ikke.

Men hva med denne, Anne på landet, tissa i spannet.

Her er det også noe galt, vil jeg si.

Dette kan vel ikke være Anne Neteland, for hun var jo distriktsjef for Rimi, i byen.

Så her er det noe rart, vil jeg si.

Så her er det bare for johncons-blogg leserne å sende inn kommentarer og e-poster, så får vi se om det er mulig å finne ut av disse mysteriene.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter