Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 21. april 2009

'Rotte-kar' skifter bærehånd. (In Norwegian)

Da jeg kom hjem fra butikken igår kveld, ca. kl. 23.

(Butikken, Tesco, er åpen til kl. 24, og jeg sitter ofte halve eller hele dagen, og skriver blogg).

Da gikk jeg i Leather Lane da.

Så dukka det opp en kar, i slutten av 20-åra kanskje.

Velkledd vel og bærende på en slags dokumentkoffert vel.

Og så sier han, at jeg burde passe meg, lenger opp i gata, for det var kanskje 30 rotter der, sa han.

Jeg bare begynte å le, for jeg veit jo at det er rotter der, for jeg har jo bodd her i snart tre år.

Og i Norge, så ville vel aldri noen begynte å bable, til fremmede, om noe sånt, om natta.

Hvis man er edru.

Han kalte meg til og med 'mate', selv om jeg aldri har sett vedkommende før, såvidt meg bekjent.

Men det er sånn briter er, at dem skal være høflige da.

Så jeg bare lo, og sa 'cheers', som betyr takk da.

Jeg syntes det var rart, at man skulle bli sagt fra ting som det.

For jeg tror ikke det kan ha vært så mye som 30 rotter der, det var nok vedkommende som var litt nervøs for rotter, og litt pysete kanskje.

Noe sånt.

Så det var litt merkelig, den situasjonen, synes jeg, for han prata høyt og tydelig.

Så han virka som en som ikke var så innmari pysete ellers.

Eller, han var veldig lite sjenert.

Så veldig lite sjenert og veldig pysete.

Det var rart, må man vel si.

Så han var litt rar.

Det som var enda rarere, det var at han bytta bærehånd, på dokumentmappa.

Jeg gikk ikke bort til døra, hvor jeg skulle inn.

Nei, jeg gikk bort til siden av smuget, så han passerte meg på min venstre side da.

Og ikke på min høyre side, som han ville ha passert meg på, hvis jeg hadde gått bort til inngangsdøra, her i nummer 5.

Så sånn var det.

Så det var litt rart, synes jeg, at han skulle bytte bærehånd, for dokumentmappa, fra venstre til høyre hand, var det vel.

Mens han snakka og mens han gikk.

Så her var det en del rart.

En veldig lite sjenert og veldig pysete kar, (må man vel si, siden han overdriver så mye), skifter bærehånd, mens han prater og går, klokka 23 om kvelden.

Nei, det var litt rart, syntes jeg.

Så når jeg våkna nå, så husker jeg, at jeg tenkte om det var noe Home Office/MI5, eller 'mob', eller noe lignende greier med han.

Det er mulig.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter