Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 2. april 2009

Spioner på dataavdelingen på Terningmoen? (In Norwegian)

Nå tenkte jeg tilbake til førstegangstjenesten min, på Terningmoen, i Elverum, i skoleåret 1992/93, siden jeg skrev litt om hva som skjedde der, i e-posten jeg sendte til Dagbladet idag, angående problemene der osv.

Og jeg hadde et jobbintervju, med dataoffiserene på Terningmoen.

For jeg søkte en programmeringsjobb der, var det vel, for hele året.

Men jeg fikk tilbud om den litt kjedeligere jobben, som assistent på et tre-måneders kurs, i noe data-program, for høyere offiserer.

Men den jobben mistet jeg etter en dag, for en offiser der sa at de heller ville bruke en som ikke var stridende.

Jeg kunne brukes som soldat da, mente de, i infanteriet.

Men en annen i troppen, en lav kar fra Hedmark vel, han fikk jobben istedet da, for han var vel ikke stridsdyktig, eller noe sånt.

Noe sånt.

Men, det som var, var at en i en annen tropp.

Hvor de ikke hadde Oslo-folk.

Oslo-folka var i tropp 1, og jeg hadde Oslo-adresse, siden jeg ville ha min egen adresse, da jeg studerte i Oslo, siden den adressen jeg da var registrert under, i folkeregisteret, hos Haldis, ikke var min adresse, jeg var ikke velkommen der.

Mer da.

Jo, en i tropp 2 eller 3.

Fra Hedmark sikkert.

Han forklarte meg, at det var bare surr i dataavdelinga der.

De hadde et sånt sportsprogram, tror jeg det var, som dem dreiv og programmerte på.

Som var veldig forsinka.

Og det var skikkelig dårlig ledet, fikk jeg høre av han i tropp 2 eller 3.

Det som var, var at de som hadde jobbet på programmet.

De hadde vært inne til førstegangstjeneste da sikkert.

Og så hadde de utviklet programmet helt forskjellig alle sammen da.

Så det programmet var helt uoversiktlig og bare kaos da, sa han fra tropp 2 eller 3.

Så her hadde ikke disse dataoffiserene, som jeg var i jobbintervju hos, styringa.

Så hva dreiv de med, lurer jeg.

De snakka pent om det idrettsprogrammet, i presentasjoner osv.

Men det var jo bare tull og kaos.

Hva dreiv dataoffiserene med på Terningmoen?

De jeg var i jobbintervju med der.

Var det spioner, lurer jeg.

Det kom jeg på nå, at jeg tror de må ha vært spioner.

Hvordan kan de ha tillatt det idretts-dataprogrammet å skeie ut så mye?

Jo, fordi de dreit kanskje i dataprogrammet, fordi de var flinkere på spionting, og datajobben var bare noe skalkeskjul.

Var det sånn det hang sammen, lurer jeg.

Uansett så var dataavdelingen der utrolig dårlig drevet, utifra det han i tropp 2 eller 3 sa.

Så her var det nok noe ugler i mosen, eller en utrolig grad av inkompetanse i forsvaret, vil jeg si.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter