Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 5. april 2009

Stanghelle: Forsvaret bløffer. (In Norwegian)




http://www.dagbladet.no/2009/04/04/kultur/tv_og_medier/aftenposten/forsvaret/innenriks/5620693/

Stanghelle, politisk redaktør i Aftenposten, sier at han tror at Forsvaret bløffer.

Stanghelle sier at han tror, at mannen som sa til Jerusalem Post, at jødehatet var stort i Norge.

Stanghelle sier at han tror, at denne mannen er en agent ansatt av forsvaret.

Hvorfor vil Forsvaret, at det skal fremstå som, at jødehatet er stort i Norge?

Jeg husker da jeg bodde i Oslo, og jeg bodde i samme gata som synagogen i Oslo ligger i en sidegate for, Waldemar Thranes gate, og jeg husker at jeg hadde et nøytralt syn på jøder.

Jeg hørte aldri noen som sa noe stygt om dem.

Untatt bestemor Ingeborg i Nevlunghavn og søsteren min Pia da.

(Bestemor Ingeborg hadde visst hatt noen jødisk venninner i København,
(fant jeg ut ifjor på telefon, da jeg lurte på hvorfor hun reagerte såpass sterkt), og hun kom styrtende ut fra kjøkkenet, (hun var vel nesten 90 år da), og forklarte, med et intenst uttrykk/tone, at 'du vet ikke hvordan de er'.

Så sa hun ikke mer, men gikk tilbake til kjøkkenet.

Og søstra mi holdt også med palestinerne, virka det som.

Jeg hadde ikke engasjert meg så mye, i den konflikten, så jeg husker at spesielt
bestemor Ingeborg var så engasjert, at hun kom ut fra kjøkkenet, og matlaging, eller noe, og inn i stua for å fortelle.

Så sånn var det).

Men jeg tror ikke at vanlige norske folk vet så om hvordan jøder er.

Jeg tror at norske folk ikke kjenner så mye til jøder, for det er ikke så mange jøder i Norge.

Så jeg tror at norske folk, stort sett ikke kjenner noen jøder, og har et nøytralt syn på jøder.

Sånn var det ihvertfall for meg, da jeg bodde i Oslo.

Og jeg kjenner vel fortsatt ikke noen jøder.

Men, en gang jeg gikk hjem fra byen, til Waldemar Thranes gate, på St. Hanshaugen.

Da sjekket jeg opp to damer.

Like utenfor Rimi-boligene der jeg bodde.

Og jeg spurte om de skulle bli med å ta en drink, eller noe.

Men de forklarte at de bodde like ved synagogen, så derfor sa de nei.

Så her var det noe med synagogen.

Men hva kan det ha vært?

Dette var vanlige norske jenter.

Så de ut som for meg ihvertfall, med lyst hår, i begynnelsen av 20-årene.

Så her var det noe greier.

Men men.


Olof Palme nummer 2?

Hvorfor vil forsvaret at Kristin Halvorsen skal bli presantert i Jerusalem Post, som en som roper 'død over jødene?'.

(Jeg har lest et sted, som jeg ikke tørr skrive hvor var, i frykt for å få merkelapper, da jeg tilfeldigvis søkte om dette på nettet, at all etterettning i verden omtrent er kontrollert av sionistene (les jødene)).

Er forsvarets etterettning også kontrollert av sionister?

Var dette er forsøk på å prøve å finne en unnskyldning, for å kvitte seg med Kristin Halvorsen på samme måte som skjedde med Olof Palme, for eksempel.

Jeg mener det er grunn til å spørre seg om det, etter å ha lest Stanghelles kommentarer, om at norsk etterettning, innen forsvaret, er kjent for å bruke veldig utradisjonelle metoder.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter