Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 17. mai 2009

Langskaller og kortskaller. (In Norwegian)

Jeg syntes jeg hadde litt langt tryne, da jeg så på bilder av meg selv på bloggen osv., og googlet litt, og fant ut mer om langskaller og kortskaller som Norge visstnok er bebodd av fra steinalderen og deromkring.

Kortskallene på Vestlandet, Møre-traktene, ettersom jeg har skjønt, fra søkingen på nettet.

Har vi her kimen til hvorfor det er motsetninger mellom sunnmøringer og romsdølinger?

Sunnmøringene er kortskaller og romsdølingene er langskaller.

Noe sånt.

Dette har jeg også skrevet om på bloggen før, men da med betegnelsen på kulturene, og det var altså Nøstvedt-kulturen og Fosna-kulturen og slikt.

(Jeg skal finne frem de 'lablene' og legge de til for denne bloggposten).

Kan vi si at nøstvetkulturen er langskallene og at fosnakulturen er kortskallene?

Hva vet jeg.

Vi kan ihvertfall si at langskaller det er typisk norsk, ettersom jeg har skjønt.

Så jeg er nok typisk norsk, (enda jeg er kvart dansk), siden jeg har så langt hue, vil jeg si.

Men jeg leste også, da jeg søkte, at den europeiske adelen var/er langskaller.

Og det rimer jo med at min danske familie, fra min mormor, er fra den adelige Gjedde-familien og da også sikkert langskaller.

(Ja, det høres vel rart å skrive om dette, men noen må vel gjøre det).

Og min morfar, Johannes Ribsskog, var vel også langskalle mener jeg å huske.

Men farmora mi, Ågot Mogan Olsen, hun var nok kortskalle, vil jeg si.

Hvis jeg ikke tar helt feil.

Mens farfaren min, Øivind Olsen, han var nok langskalle.

Kan det være at det er langskallene som skal utryddes av 'jødene', eller jødene, som jeg skrev om i den nest forrige blogposten, det at jødene gjennom New World Order ønsker å utrydde den hvite rasen, som jeg i den nevnte bloggposten tolket som blonde.

Men kan det spesifikke navnet være langskalle-rasen?

Vil jødene utrydde den nord-europeiske langskalle-rasen?

Er det dette som foregår.

Så fant jeg da blant annet dette på nettet:

Langskallene hadde en hodeform der skallebredden var mindre enn 80% av lengden, og disse var stort sett venstrefolk. Fridtjof Nansen gikk for å være en renraset langskalle. Langskallene var høye, hadde lyst hår og blå øyne. De var djerve og oppriktige, hadde rikelig med selvtillit, tapperhet og utholdenhet, men mistet selvbeherskelsen når de ble fulle og havnet da gjerne i slagsmål. Det kan altså se ut til at vi har de hissige langskallene å takke for at vi etter hvert har fått en alkoholpolitikk som tar sikte på å forhindre mennesker i å drikke når det måtte passe dem.

http://folk.uio.no/geirthe/Typisk5.html

Hvorfor skal hodeformen avgjøre personkarakteristiske trekk som hvordan folk blir i fylla osv?

Er langskallene etterkommere av Cro Magnon?

Og kortskallene etterkommere av Neandertaler?

Hva vet jeg.

Informasjonen er nok der ute et sted, men den er nok i puslespillbit-form, vil jeg gjette på.

Så her er det nok ikke bare å finne en side, så står alt forklart der. Nei, her må det nok pusles og det som er.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter