Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 25. mai 2009

St. Hansaften i England? (In Norwegian)

DSC02187

DSC02188

DSC02189

DSC02190

DSC02191

DSC02192

DSC02193

DSC02194

PS.

Jeg hørte at det brant, men jeg dreiv på med sånne Wikipedia-ting blogg-ting og sånn, også høre jeg noen engelske folk som prata utafor, i Leather Lane, og så var de ganske rolige i stemmen.

Så da var jeg litt i ørska, og trodde det var noen som brente noe skrot, eller noe, for det så ikke så farlig ut.

Og det har jo vært folk som har brent ting i Leather Lane før, mens jeg har bodd her.

Så jeg var ikke helt våken og tenkte at det var de som hadde diskoteket, og som eide søppelkassene, som dreiv og brente noe da.

Omtrent som bråtebrann i Norge.

Jeg så ikke at det var en søppel-container som brant, som det vel var, mener jeg at jeg så.

Men så så jeg at søppelcontaineren ved siden av begynte å smelte.

Så da gikk jeg ut, og tok bilde først da, og prøvde å skjønne hva som foregikk.

(Jeg åpna vindu for å ta bedre bilde, fra leiligheten, og da kunne jeg ikke se noen folk på bildet, på skjermen på mobilen, som passa på brannen.

Så derfor gikk jeg ut.

For jeg trodde først at noen passa på brannen, at det brant kontrollert, fordi det var noen mannfolk som prata, som jeg hørte.

Som ikke var anspent, og ropte 'brann', eller noe annet, men prata ganske høyt og kontrollert, og jeg hørte ikke at noen nevnte 'fire' eller ringe brannvesenet, eller andre nød/panikk-aktige ting.

Men men).

Så skjønte jeg at det var en container som brant da.

(Jeg sov veldig lenge idag, så jeg var ikke helt våken).

Så stod det en gruppe folk, et stykke unna da.

Men jeg trodde det var noen som hadde noe med diskoteket, G-Bar, å gjøre, eller noe, så jeg prata ikke med dem.

Og jeg var ikke sikker på hvor oppegående dem var, så jeg tenkte jeg måtte ringe brannvesenet, selv om den containeren da var nesten slukka vel.

Men jeg tenkte, hva hvis den andre containeren begynner å brenne.

Og så den neste, osv.

Så jeg ringte 112 da og spurte etter fire-brigade, var det vel.

110 virka ikke i England.

Men men.

Så sa jeg at det var brann da.

Og så lurte hun dama på hva som brant.

Så sa jeg 'garbage-disposer' da.

Men det skjønte liksom ikke hu dama på nødlinja da.

Så huska jeg at dem sier 'purple bins' her, lilla søppelkasser, som dem har i Liverpool da.

Så sa jeg 'bin' da.

Og det kunne hu ikke unngå å skjønne, eller late som at hu ikke skjønte da.

Også spurte hu om adressen.

(Som hu vel kanskje kunne se, siden jeg ringte fra min egen mobil, og min adresse er Leather Lane).

Så svarte jeg Leather Lane off Dale Street.

Men det skjønte hu ikke da.

Så da måtte jeg begynne å stave, som vi lærte på Arvatos Microsoft-aktivering.

'L' for Lima.

(pause).

Så gikk det en stund, mens hu tenkte, og så gjenntok.

Og så, 'E' for Echo.

'A' for Alpha.

'T' for Tango.

Og da sa hun 'Leather Lane'.

Men da kom brannvesenet, for de andre folka hadde ringt før meg.

Så sa jeg bare at 'they're here'.

Og så ble hu litt forfjamset/usikker, hun kvakk til kanskje.

Så sa jeg 'bye'.

Så sa hun 'bye'.

Men jeg tror ikke England er noe blivende sted å bo lenge, for nordmenn, for de skjønner ikke den norske uttalen.

De er så snobbete, eller hva det er, på uttalen.

Så hva hvis det hadde vært full brann.

Så måtte jeg holdt på i time, for å forklare en vanskelig telefonoperatør, som bare liker å høre engelsk med engelsk uttale.

Altså uten aksent.

Så hadde jo huset og deg selv brent opp, før dem hadde giddi og sent brannbil.

Så England for engelskmenn, tror jeg.

Hadde jeg ikke vært flyktning her, uten penger, så hadde jeg flytta for lenge sida.

Så sånn er det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Jeg må visst vaske vinduskarmene her ser jeg.

Jer er ikke vant med sånne persienner, eller hva det heter.

Vi får se.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter