Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 20. juni 2009

Driver Christell Humblen å tuller med meg? (In Norwegian)

Det begynner å bli en del på Christell Humblen nå, som kan være aggressiv og ganske irrasjonell, sånn som jeg husker det, fra 80-tallet.

Min far og hennes mor, er jo ansvarlige for omsorgssvikt, mot meg, på 80-tallet.

Mens Christell ble behandlet nesten som en prinsesse, så ble søstra mi behandla som Askepott, ifølge Mette Holter, min halvbrors stemor, som besøkte faren min og Haldis, på 80-tallet en gang, sammen med Arne Thomassen, min halvbrors far.

Og jeg ble omtalt som 'jævelungen' visstnok, ifølge Mette Holter, av min far og/eller Haldis.

Så sånn var det.

Men jeg mener, at når voksne folk, i 40-50 åra, omtaler en 9, 10 eller 11-åring, som 'jævelunge', da er det dem det er noe gæernt med, som ikke klarer å oppdra unger på ansvarsfull måte.

Enhver som ikke forstår dette vil jeg påstå at nok må være forstyrra eller mindre begavet.

Og jeg er redd for at hun Christell Humblen, nok ikke forstår slike ting så klart.

Så sånn er det.

Christell Humblen ville at jeg skulle se en film som het 'elskerne på Peunt Neuff', i 1993, etter at jeg var ferdig med militæret.

Hun ville at jeg skulle være i hennes leilighet i Oslo, og se den filmen, mens søstra mi også var der, men ikke Christell.

Så det var vel litt rart kanskje.

Christell Humblen var visst også venninne med bankdirektøren i Svelviks datter, og bankdirektøren var nok med i Svelvik-mafiaen.

Dette sa min far på telefon ifjor.

Så er Christell Humblen med i Svelvik-mafian?

Christell Humblen var også sammen med broren til ei i klassen min, som het Anne Grossvoll.

Han het Simen Grossvoll.

Og da jeg gikk i 9. klasse, så hørte jeg at Svelvik-jentene, som gikk i vår klasse fra Berger, siden vi bare var noen og tjue elever.

De sa at Christell hadde gjort et eller annet, sånn at hun nok ikke burde vise seg i Svelvik, eller noe.

Eller at hun hadde gjort noe galt da.

Når hun var sammen med han Simen Grossvoll.

Så her var det noe som har foregått.

Og Christell, hun jagde også to nabojenter, ut fra leiligheten jeg bodde i, enda Christell selv bodde i Haldis sitt hus, så dukket hun opp midt på natta, hos meg, uten å banke på, og kjefta på de jentene.

Men det med den filmen, om de fattige folka i Paris, det kan jo ha vært noe sånn mafian-mobbing av meg, siden jeg var fattig, etter militæret og kun hadde dimmepengene, siden jeg før militæret hadde studert.

Jeg synes den episoden var ganske rar ihvertfall.

For den var fin den filmene om de bomsene i Paris, men jeg tror ikke det er en sånn film som Christell egentlig likte.

For selv om hun gikk i joggetøy, på julaften, en gang på 90-tallet husker jeg.

Og en annen gang, på slutten av 80-tallet, så gikk hun med joggebukse med flekk på, da jeg ble invitert til å møte henne og tre jenter fra Nesbygda, i huset til Haldis, en helg jeg besøkte farmora mi og søstra mi, på Sand.

Så gikk alle disse fire tenåringsjentene, som da vel var i 17-års alderen, alle de gikk i joggebukse og jakke da.

Og Christell hadde en flekk på sin joggebukse, husker jeg.

Så det høres jo litt sluskete ut, av Christell.

Og Annika Horten, hun fortalte også en gang, som jeg og søstra mi, var nede ved huset til Haldis, at Christell ikke vaska håret sitt så ofte.

Så Christell er litt som en hippie, eller ei sluskete dame, når det gjelder å gå med joggetøy på julaften, å gå med joggetøy med flekker på og å ikke vaske håret sitt så ofte, kan det virke som.

Men alikevel så var hun veldig bortskjemt, og hun hadde nok tre ganger så mye klær, som søstra mi har.

Og jeg lurer på om Christell kunne ha stått bak noe som skjedde i militæret, med noe boksekonkurranse der?

For julaften, et halv år etter at jeg var ferdig med militæret.

Da var jeg invitert til 'Haldis-huset', og da nevnte jeg det, at jeg vant boksekonkurransen, på rommet i militæret, og da klagde Christell på de folka i militæret, til sin halvbror Jan Snoghøj.

Men det er her ganske innvikla, siden jeg bodde jo for meg selv, men på noen ferier, så fikk jeg være med Haldis-familien, til Jugoslavia og andre steder da.

Men jeg bodde for meg selv, som en slags utstøtt person, som var spedalsk, eller noe lignende.

Sånn var det jeg ble behandlet av 'Haldis-familien'.

Men Christell, hun er veldig sånn ironisk og vel også lunefull.

Så hun er nok ikke så overfladisk, som hun kan virke, selv om hun er bortskjemt, når det gjelder klær og å få ting, under oppveksten.

Så jeg lurer litt på hvor jeg har henne.

Det kan godt være at hun er med i noe 'mafian' og driver å tuller med meg, for alt hva jeg vet.

For hun kan være ganske hatsk og tøff og aggressiv, ihvertfall til å være dame, så det kan godt være at det er noe som foregår bak ryggen min, som inkluderer at hun tuller med meg, det ville jeg ikke sett helt bort fra.

Jeg tror nok Christell ville vært kapabel til noe slikt, litt forstyrra og bortskjemt og ganske aggressiv, som hun nok må sies å være.

Så sånn er kanskje det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Og det første året, som faren min var sammen med Haldis, så fikk jeg lov å være litt i 'Haldis-huset'.

Men Christell hadde da peace-merke, på veggen, på rommet sitt, da hun var sånn åtte år, kanskje.

Ikke en plakat, tror jeg, men noe tøy/lerret, med et trykket bilde av en jente med et stort peace-merke, eller noe.

Ikke at jeg er mot fred, men jeg syntes det var litt rart, at Christell, som var en så ung jente, skulle ha politiske symboler på veggen, på rommet sitt.

For jeg pleide å lese aviser og sånn, fra jeg var sånn ni år, så jeg visste at det var et peace-merke, og at det var politisk.

Men da forsvarte Christell seg, at det peace-merket, det var bra.

Enda hun bare var sånn åtte år, eller noe.

Men hvem hun hadde fått det av, det bildet med peace-merke, det veit jeg ikke.

Det fikk jeg ikke spurt om, for da gikk Christell i forsvarsposisjon, virka det som.

Men jeg husker jeg syntes det var litt rart, at en åtte år gammel Christell, skulle ha et politisk peace-merke, på veggen, på rommet sitt.

Uten at jeg har noe mot fred, bare sånn at ingen fredsaktivister skal havne på krigsstien mot meg her.

Så sånn er det.

Bare noe jeg kom på, at Christell, eller 'Gullet', som Haldis alltid sa, nok er en hippie-dame.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg kom på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter