Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 16. juni 2009

Komplett.no er også fan av 'Illuminati-symbolet solstrålene', virker det som. (In Norwegian)

komplett no

PS.

Nå kom jeg på noe rart, som skjedde, i 2003.

Jeg hadde parkert bilen, tidligere det året, eller om det var året før, siden jeg var student på heltid, og ikke hadde så mye penger, som da jeg jobbet som butikksjef.

Men, jeg ble satt til å jobbe, i sommerferien, som en slags fungerende butikksjef da, på Rimi Langhus, sommeren 2003.

Så da hadde jeg mye penger, høsten 2003.

Og jeg hadde planlagt å kjøpe meg Mp3-spiller.

Så hadde jeg lest så mye fint om iPod, i nettaviser osv.

Så tenkte jeg, at jeg kunne jo prøve å unngå å gå i den klassiske fella, at jeg kjøpte noe billig dritt, som kanskje bare hadde plass til noen få sanger, også måtte jeg kjøpe en bedre seinere.

Så tenkte jeg at søren heller, jeg kjøper like godt en iPod.

Jeg hadde jo råd til det, og den hadde fått så mye skryt i avisa, pga. brukervennligheten osv., og at menyene var bra da.

Så kjøpte jeg en sånn da, online fra Apple-butikken, høsten 2003.

Jeg pleide ikke å kjøpe sånne dyre ting, men jeg syntes jeg måtte ha en laptop, siden mange studenter satt med laptop, i forelesningene, på HiO.

Så kjøpte jeg en Toshiba-laptop da, på Elkjøp.

Jeg bestilte en laptop, og betalte vel også, også tok det år og dag, før laptopen dukket opp, omtrent.

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, så fikk jeg Ipod-en da.

Men da viste det seg, at jeg trengte noe som heter 'firewire'-inngang, på PC-en, for å få iPod-ledningen til å virke.

Så måtte jeg gå på Komplett da, i Møllergata, eller noe(?)

Og da viste jeg fram iPoden da, og forklarte at jeg trengte Firewire-kort, til PC-en.

Jeg hadde en vanlig stasjonær PC, med PCI-porter vel.

Så det kortet var bare å plugge i, på hovedkortet, på PC-en.

Jeg hadde drevet en del med å bygge PC-er, tidligere, så jeg hadde ikke akkurat noe problem med å koble et vanlig PCI-kort, til PC-en.

Men han karen på komplett, han begynte å spørre hvor jeg hadde fått den iPod-en fra og sånn.

Altså hvor jeg hadde kjøpt den.

For i butikken i Oslo, så var de utsolgt.

Men jeg hadde vel både Visa og Mastercard, så jeg kunne kjøpe fra Apple sin webshop da.

Men jeg bare tenkte nå, hvorfor lurte han på komplett på dette.

Skjønte dem ikke i Oslo, at dem bare kunne bestille fra Apple's webshop eller?

Hva vet jeg.

Man kan vel ikke vite alt.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter