Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 1. juni 2009

Nå sendte jeg en e-post til NITH, om de hadde muligheten til å sende meg en grad, siden HiO tuller så mye. (In Norwegian)




Google Mail - Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Bachelor eller 2 års-grad/Fwd: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jun 1, 2009 at 3:43 PM




To:
bjh@nith.no






Hei igjen,



jeg glemte å skrive om det, at jeg tror det var noe tull, hos NHI, med

den prosjekt-oppgaven min.



Jeg lagde et artig program, som kunne lage kryssord.



Men fikk dårlig karakter, først 3.7, og så var jeg i militæret, og

troppsjefen min Frøshaug, han ville

ikke la meg ringe NHI, når vi var på vei tilbake fra øvelse, så jeg

fikk ikke sagt fra at jeg var i militæret,

på øvelse, og ikke kunne komme på møtet.



Men, så, året etter militæret, så hadde jeg en kamerat som jeg hadde

lånt PC-en hos, påsken 92, da

gikk på NHI, og lagde kryssordprogram, Glenn Hesler fra Skjetten.



Og han, han viste meg Dagbladet eller VG, at en nordmann var blitt rik

på kryssordprogram.



Kan det ha vært noen som rappa min algoritme, via tidligere rektor, på

NHI, Ole Øren, som slutta der,

i 93 eller 94, eller noe.



Den avisa så ikke helt ekte ut heller, når jeg tenker tilbake på det.



Jeg har anmeldt Glenn Hesler og Øystein Andersen for å ha vært meg på

å hacket pc-en min, i 1999

vel, og nå anmeldte jeg de for det med kryssordprogrammet og den

falske eller 'falske' avisa.



Så dette har jeg også tatt med politiet.



Men bare for å ta dette med dere og, det var litt rart at jeg fikk så

dårlig karakter på et program som

faktisk kunne lage kryssord, fra en ordliste, ferdig printet ut,

ferdig til å løses.



Så jeg lurer på om det var noe 'mafian' hos NHI, som jeg også har

kontaktet politiet i Oslo om i dag.



Jeg tenkte jeg kunne si fra til dere også om dette, jeg sender litt

mye e-poster her noen ganger, så

jeg glemte å si fra om dette i den første e-posten.



Håper dette er i orden!



Med vennlig hilsen



Erik Ribsskog





2009/6/1 Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>:

> Hei,

>

> tusen takk for karakterutskrift fra NHI, som jeg mottok idag, jeg skal

> betale de 500

> kronene så fort som mulig, jeg er arbeidsledig, men jeg skal prøve å

> få ordnet det.

>

> Jeg studerte jo på NHI, skoleåret 89/90 og 91/92.

>

> Så dro jeg i militæret.

>

> Og da jeg var ferdig i militæret, så var søstra mi, Pia Ribsskog,

> bostedsløs, i Oslo.

>

> Og farmora mi hadde hatt nok av henne, husker jeg, og det samme med

> faren min og

> dama hans vel.

>

> Så søstra mi ville bo hos meg, selv om jeg bare leide et rom av Ungbo.

>

> Og da var arbeidsmarkedet vanskelig, og jeg mangla jo et fag eller to,

> på graden min.

>

> Så jeg fikk meg da jobb i Rimi, som jeg var glad for, for jeg måtte jo

> ha penger, syntes jeg,

> siden søstra mi var litt avhengig av meg, virka det som.

>

> Så sånn var det.

>

> Så jobba jeg i Rimi i nesten ti år, heltid.

>

> Men Rimi dreiv rov-drift på meg, spesielt de siste 5-6 årene, som

> assisterende butikksjef

> på Rimi Bjørndal, og som butikksjef på Rimi Nylænde, Rimi Kalbakken og

> Rimi Langhus.

>

> Så i 2002, så var jeg så overarbeida.

>

> Jeg ville ut av Rimi, men jeg var så overarbeida, at jeg ikke orka å

> gå rett i en annen jobb.

>

> Jeg trengte å ha noen litt roligere år.

>

> Så jeg begynte å studerer data igjen, på HiO, også for å oppdatere meg

> fra NHI, siden det

> jo da var ca. ti år siden jeg hadde slutta på NHI.

>

> Men nå, så prøver jeg å få en grad av NHI.

>

> Jeg fortsatte å jobbe som ekstrahjelp i Rimi, og i 2003, så overhørte

> jeg, på Rimi Bjørndal,

> at jeg var forfulgt av noe 'mafian'.

>

> Og jeg fikk også trynet ødelagt, i Oslo, samme året.

>

> Så jeg dro til Sunderland, i 2004.

>

> Men da begynte HiO og Lånekassa, å lage problemer for meg, så jeg fikk

> ikke studielånet,

> før i 2005, ca. fire måneder forsinket.

>

> Og da mistet jeg kontrollen på regninger/lån i Norge og på studiene i

> England, for dette stresset

> meg og tok mye tid å ordne, fra en studieleilighet i England, uten

> vanlig fasttelefon, f.eks.

>

> Jeg satt med norsk mobil, i England, og skulle ordne med regninger og

> sånn, så det gikk jo

> i vasken, nesten naturlig nok.

>

> Men nå lurte jeg på det.

>

> Jeg har også studert to år på HiO, datafag.

>

> Og jeg har jo studert to år på NHI, på 90-tallet.

>

> Så jeg har studert data i fire år.

>

> Men jeg jobba mye på OBS på 90-tallet og på Rimi seinere, så jeg

> mangler et par fag, både fra NHI

> og fra HiO.

>

> Men jeg lurer på om det er nok til en Bachelor-grad, uansett.

>

> Ihvertfall en to årsgrad.

>

> NHI-kandidat, het det i gamle dager.

>

> Jeg har prøvd å få HiO til å sende meg en grad, (i det minste en to-års grad),

> men HiO tulla da jeg søkte meg til Sunderland, og avslo Erasmus-lån

> søknad, flere ganger, og de sa

> først at jeg ikke hadde grunnlaget.

>

> Så ga jeg de karaktutskrift fra NHI.

>

> Og da fant de på en annen grunn, for å nekte meg Erasmus-stipend.

>

> Frode Eika Sandnes der, han fikk til og med en venn fra Sunderland

> over, for å innbille meg at det ville

> være umulig for meg å få ekstrajobb i England.

>

> Og de ville ikke godkjenne fagene mine, i Sunderland, enda dette var

> vanlige fag.

>

> Og nå vil de ikke sende meg en grad, enda jeg har mer enn nok til en

> to-årsgrad, og vel også kanskje

> en tre årsgrad, må man vel si.

>

> Så jeg lurte på om dere kunne se på det, om jeg kan få noen grad av dere.

>

> Altså hvis man tar utgangspunkt i de fagene jeg hadde ved NHI, også

> vedlegger jeg karakterutskrift,

> fra HiO.

>

> Så kanskje det til sammen utgjør en Bachelor-grad da, tenkte jeg.

>

> I det minste en to-års grad.

>

> For jeg har litt tenkt på å begynne som selvstendig næringsdrivende

> innenfor systemutvikling/

> programmering.

>

> Så da hadde det vært litt artig å hatt en ordentlig grad, å vise fram,

> sånn at ikke kunde-firmaene osv.,

> ville trodd at man var en slags 'kvakksalver', eller noe, for å si det sånn.

>

> Igjen takk for karakterutskriften, og jeg håper at dere har mulighet

> til å svare.

>

> Vedlegger karakterer fra både NHI og HiO.

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2009/5/26

> Subject: Purring/Fwd: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd:

> Karakterutskrift

> To: bjh@nith.no

>

>

> Hei,

> jeg kan ikke se å ha mottatt noe svar på denne e-posten, så jeg prøver

> å sende den på nytt.

> Med vennlig hilsen

> Erik Ribsskog

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2009/3/12

> Subject: Klage til rektor Bjørn Jarle Hansen NITH/Fwd: Karakterutskrift

> To: bjh@nith.no

>

>

> Hei,

>

> jeg må nesten sende en klage til deg jeg, på han administrasjonssjefen

> deres, Jan Duvaland.

>

> Han sa før jul at han skulle sende meg en karaktersutskrift, for

> fagene jeg tok da jeg studerte

> to år hos dere, på Frysja og Helsfyr, da dere het NHI, på slutten av

> 80- og begynnelsen av 90-tallet.

>

> Men så dukket det ikke opp noe karakterutskrift her dessverre.

>

> Men jeg sende også en e-post til nevnte Duvaland i januar, men jeg har

> fortsatt ikke hørt noe.

>

> Så da tenkte jeg at da må jeg nesten sende en klage, for det her synes

> jeg var en dårlig måte

> å behandle gamle studenter på.

>

> Med hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2009/1/21

> Subject: Fwd: Karakterutskrift

> To: jd@nith.no

>

>

> Hei,

>

> jeg ringte NITH i dag, for jeg har ikke mottatt noe karakterutskrift ennå.

>

> Så jeg bare lurte på om dere har glemt meg bort i julestria?

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>

>

> ---------- Forwarded message ----------

> From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>

> Date: 2008/11/24

> Subject: Karakterutskrift

> To: jd@nith.no

>

>

> Hei,

>

> jeg viser til samtale nå nettopp, og sender adressen min i England,

> for karakterutskrift, fra NHI,

> for årene 1989/90, og 91/92, som vi snakket om på telefon nettopp.

>

> Igjen takk for hjelp med dette, for jeg trenger virkelig en jobb nå.

>

> (Send gjerne også engelsk versjon av karakterutskrift, hvis dere har

> dette, men hvis ikke så

> trenger jeg den norske også, så send bare norsk isåfall).

>

> Adressen min er:

>

> Erik Ribsskog

> Flat 3

> 5 Leather Lane

> Liverpool

> Merseyside

> GB-L2 2AE

> Storbritannia

>

> Igjen takk for hjelp!

>

> Med vennlig hilsen

>

> Erik Ribsskog

>









PS.

Her er vedleggene:

scan0025

img250

PS 2.

Her kan man også se, at i faget Relasjonsdatabaser, så fikk jeg bare karakter E, i 2003, på HiO.

Men dette er egentlig samme faget, såvidt jeg husker, som 'Databaser og Datamodeller', ved NHI, som jeg fikk 2.1 i, altså tilsvarende A eller B vel.

Så her er det kanskje noe rart hos HiO.

Jeg må innrømme at jeg ikke leste til den eksamenen, hos HiO, siden jeg fikk så bra karakter i det faget, på NHI.

Så jeg tenkte at jeg huska det, i 2004, fra 1992.

Og jeg huska bra nok til å få en E ihvertfall.

Jeg leste så mye Statistikk osv, i 2004.

Og da satt jeg nesten bare hjemme, i Rimi-leiligheten min, på St. Hanshaugen, for da, så hadde jeg fått ødelagt trynet mitt, i 2003, så det var ikke så artig å gå på skolen osv.

Så da satt jeg mest hjemme og leste i Statistikk-boka osv.

Det var påsken 2004, mens jeg leste Statistikk, at jeg fant den rare, bulkete sofaen, i kjelleren, i Rimi-leilighetene i W. Thr. gt.

Som så ut som en sofa noen hadde begått noe seksualforbrytelse i, eller noe.

Bare noe jeg kom på.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter