Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 23. juni 2009

StatCounter: Jeg får svare på noen Google-spørsmål, siden det ikke dukker opp så mange ordentlige e-poster og kommentarer osv. (In Norwegian)

spørsmål google

Faren min satt ikke i fengsel, men han var i 'Haldis-familien', og det er kanskje like ille.

Altså, moren min, Karen Ribsskog, og faren min, Arne Mogan Olsen, de skilte seg det året jeg fylte tre år, var det vel.

Så flytta mora mi til Larvik, med meg og søstra mi, enda hun ikke kjente noen der.

Hun flytta nok unna faren min, som visstnok skal ha slått mora mi, og dratt inn til Oslo, etter damer, tror jeg.

Jeg har sett noen brev fra bestemor Ingeborg, hvor hun vel råder mora mi til å flytta fra faren min.

Og søstra mi, har vel fortalt meg det, at faren min ikke var noe snill mot mora mi.

Dette var på 80-tallet, at jeg fikk vite dette, og fikk se de brevene.

Dette kan stemme med noe jeg husker selv at jeg så, i 1972 eller 73, at mora mi lå og grein på magen, i senga til mora og faren min, mens faren min satt på sengekanten, og ikke gjorde noe og ikke sa noe.

Så sa jeg, 'mamma gråter'.

Og så sa faren min, 'ja mamma gråter'.

Men han sa ikke noe til mora mi.

Så da hadde noe skjedd.

Og mora mi svarte ikke meg, når jeg prata til henne.

Og jeg måtte roe ned søstra mi, sånn at hun ikke gikk inn til mora mi.

For jeg tror hu ville ha fått sjokk, hvis hu prøvde å prate til mora mi, og hu ikke hadde svart, sånn som hu var, når jeg prøvde å prate til henne.

Så sånn var det.

Men så flytta jeg til faren min i 1979, for mora mi var slitsom å bo i samme hus som.

Og farmora mi var alltid grei mot meg, mens jeg ikke likte mormora mi like mye da.

Men men.

Så flytta faren min, ned i huset til Haldis, i 1980 vel, noen måneder etter at jeg flytta til Berger.

Så faren min var ikke i fengsel, men han bodde sammen med Haldis-familien, hvor han satt og drakk øl hver kveld.

Men om det var som et fengsel, å bo i 'Haldis-huset', sammen med Haldis-familien, det vet jeg ikke.

Om det var faren min som bestemte, eller Haldis, det vet jeg ikke.

Det må man nok nesten spørre noen i Haldis-familien om, og alle de har jeg kutta ut, så det får nok verden aldri vite.

Så sånn er det.

Og jeg selv har heller aldri vært i fengsel.

Jeg var noen timer i varetekt, etter å ha ødelagt et monument, utenfor the Cunard Building, her i Liverpool, ifjor.

Men det var bare for å protestere mot at jeg ikke får rettighetene mine, blant annet.

Og jeg var tidligere ustraffet, så derfor slapp jeg unna med en advarsel for å ødelegge det monumentet utenfor the Cunard Building da.

For jeg skulle liksom varsle om at jeg ikke fikk rettighetene mine.

Uten at det hjalp noe da, jeg har fremdeles ikke fått rettighetene mine.

Så sånn er det.

Noen skriver på Google at jeg har blitt tjukk.

Ja, jeg har blitt ganske tjukk, og jeg sliter også med sånn luft i magen osv.

Og sur mage, har jeg også hatt, og det har vært ganske ille.

Jeg lurer på om den lufta i magen har pressa magesyre opp i halsen osv, og det har ikke vært noe godt.

Men nå har jeg begynt å trene igjen, på et hotell i Liverpool, som heter Adelphi Britanica, eller noe.

Og der har de treningsstudio og svømmebasseng, og alt mulig, og det koster bare 67 pund for tre måneder.

Dvs. 230 kroner i måneden, eller noe.

Og det var det samme som jeg betalte vel, da jeg trente på Lifestyles, og Adelphi, virker mye bedre foreløbig ihvertfall, det er et mye større treningsstudio da.

Så det var bra ihvertfall.

Vi får se hvor lenge det varer, før politiet, er det vel, begynner å tulle der og.

Enda jeg aldri har vært noe kriminell, eller noe, så driver nok de å tuller med meg.

Virker det som for meg.

Noe er det ihvertfall.

Så de må i fengsel.

Men men.

Jeg merka at jeg fikk tilbake appetitten igjen, ihvertfall, av å begynne å trene, jeg skal se om jeg finner noen bilder av noe mat jeg lagde nå.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er bilde av maten jeg lagde:

Photo 0302

Det er kjøttdeig fra Angus-kveg, mener jeg det er, fra Marks and Spencer, eller karbonadedeig, er det, som er skikkelig bra kvalitet da, bedre enn noe kjøtt/karbonade-deig, som jeg har kjøpt i Norge, vil jeg si.

Men, man kan også få tak i dårlig kjøttdeig, i England, som er dårligere enn noe man kan finne i norske butikker, for å si det sånn, bare for å ta med om det og.

Så sånn er det.

Også er det Balti-saus, som er noe sånn curry-rett.

Også er det poteter, som kanskje ikke passer så bra til indisk mat.

Men, det er ganske bra krydra mat, så da synes jeg det passer bra, med poteter, for de roer vel kanskje magen litt, dem er så milde poteter.

Og det samme med majones, det er også mildt da, for å roe ned all karrien, som også er god.

Selv om det er sånn Baltisaus, som jeg kjøpte på 99-pence butikken, som var utrolig god.

Den sausen fra Tesco, var ikke så god, selv om den også var skikkelig god, bedre enn noe dem selger i vanlige butikker i Norge, ihvertfall synes jeg.

Selv om jeg ikke har spist alle de.

Men men.

Relish var ikke så vellyka på den retten, for den var sterk nok fra før, egentlig.

Ketchup hadde kanskje vært mer vellykka, det er mulig.

Men jeg er litt stolt av en sånn måte jeg har funnet opp, å lage denne retten på.

Jeg kjøper en pakke karbonadedeig.

Eller jeg kjøper en sånn dobbelt-pakning, for da er det nesten halv pris.

Og da fryser jeg ned den kjøttdeigen i klumper da, på kanskje 200-250 gram kjøttdeig.

Også er det som en ball som er fryst i frysern da.

Så tiner jeg ikke kjøttdeigen.

Neida.

Jeg tar noen dråper solsikkeolje, er det vel, i steikepanna.

Og etter at jeg har satt på varmen, så tar jeg noen dråper vann, i bunnen av panna.

Og når de dråpene med vann, er fordampet, da er panna varm nok.

Da hiver jeg oppi et glass balti-saus, f.eks. da.

En sånn 'stir-fry'-saus, heter det vel.

Stekesaus som man skal røre.

Man må nok bruke et stort glass, som det er mye vann i, for at dette skal funke.

Så tar man ut klompen med kjøttdeig, fra frysern.

Og så bare snur man den klumpen, oppi stekesausen, og liksom høvler av det som går ann, å 'høvle' av, med stekepannen.

(Det som ikke er fryst).

For en sånn saus, den skal jo steke litt, til vannet er borte.

Så bare snur jeg kjøttdeigen, og skyfler av det av kjøttdeig-klumpen, som ikke er fryst.

Så går det 5-10 minutter, så har man en ferdig kjøttdeig med baltisaus-rett.

Og da kan man lage det akkurat når man ønsker.

For Baltisaus, på glass, det holder seg jo i et år minst.

Og en kjøttdeig, eller karbonadedeig-klump, i fryseren, den holder seg vel også i et år ca., tror jeg.

Og det her funker også med tomatbokser, har jeg prøvd.

At man tar kjøttdeig fra frysern, og bare snur i en boks tomater, som putrer i steikepanna da.

Bare noe triks jeg fant på, for det er ikke alltid jeg rekker å spise opp all kjøttdeigen, hvis jeg kjøper mye av gangen.

Men jeg hiver det i frysern, og kjøper når det er på tilbud, så kan jeg spise et tilnærmet luksusmåltid, for en ganske billig penge, vil jeg si.

Den maten der, koster nok mindre enn en Big Mac-burger.

Ihvertfall mindre enn en Big Mac med pommes frites.

Og jeg tror den retten der er bedre mat, enn en Big Mac antagelig, hvis jeg skulle gjette.

Den retter der metter i hvertfall bra i magen, og smaker også veldig god.

Så sånn er det.

Bare for å ta med om mat også, siden det også pleide å være et tema på bloggen, selv om jeg ikke har vært så flink til å skrive om det i det siste.

Så sånn er det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter