Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

tirsdag 14. juli 2009

Argos prøvde å lure meg, og ville bytte med to like bord. (In Norwegian)

Photo 1606

Photo 1607

Photo 1608

Photo 1609

Photo 1610

PS.

Nå sjekka jeg hva 'beech', var, på Wikipedia.

Og det var bøk:

http://en.wikipedia.org/wiki/Beech

Og jeg hadde jo bestilt 'Norwegian three colour'.

Og det er jo bøkeskog i Larvik, det er sant nok.

Men Norwegian three, det mener jeg er 'Norwegian pine'.

Og det mener jeg er gran, eller kanskje furu.

Og gran og furu ser vel ganske likt ut, untatt at det er mer kvister på grana(?)

Jeg mener det var sånn, fra da jeg bodde på Berger, for da hadde jo familien min snekkerverksted, hvor de lagde køyesenger og vannsenger og elementer for Jensen Møbler osv., mest i gran, men vel også i furu.

Så sånn var det.

Så derfor sendte jeg de borda tilbake.

For de jeg satt sammen på torsdag, de var jo også i 'bøk'-farge.

Så da var det ikke noe vits i, syntes jeg, å sende tilbake de to bordene, for å skru sammen to nye bord, i akkurat samme 'bøk'-farge.

Nei, det ble litt for dumt, syntes jeg.

Så da tok jeg ikke imot den byttehandelen.

Så sånn var det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Hvis det er noen som ikke tror meg, og tror at det er jeg som roter, og ikke Argos.

Så kan man se, i den linken her, til en bloggpost jeg skrev, på torsdag.

Da kan man se, at det også står 'SASHA BEECH END TABLE', på de fire bordene jeg fikk på torsdag.

(Jeg hadde bare bestilt to, men så fikk jeg fire bord levert da.

Så ble jeg litt irritert, for jeg fikk ikke noe kompansasjon, siden jeg måtte bære feilbestillingen opp og ned av trappene her, også igår, da de kom for å hente de bordene.

Og Argos rota også med fakturaen, dvs. bekreftelses e-posten, på bestillingen, og sendte ikke denne.

Så jeg sendte en tulle e-post og spurte hvorfor de ikke sendte bordene i 'Norwegian three colour', når alle dører og bord og sånn, fra før i leilighet, er i gran/furu-etterligning da.

Så sa de at de skulle sende nye bord i dag, i 'Norwegian three colour' da.

Men det var jo også i 'beech', dvs. bøk.

Men bøk, det er jo ikke noe typisk norsk tre det.

Bøk er et europeisk tre, mer enn det er et norsk tre, vil jeg si.

Norsk tre for meg, det er gran og furu det, som det vokser veldig mye av på Østlandet, og som er del av det barskogbelte, som går langs hele jordkloden omtrent vel, på mellom de og de gradene nord.

Så sånn er vel det).

Men her var den linken ja, hvor man kan se, at bordene jeg fikk på torsdag, de hadde akkurat samme farge, som de bordene jeg sendte tilbake idag.

Så sånn er det.

Her er den linken:

http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/07/argos-alts-in-norwegian.html

PS 3.

Hvordan kan man se at det er etterligning av bøk og furu osv., og ikke ekte tre?

Det er enkelt, hvis det ikke er kvist, (sånne svarte avlange sirkler), på møbelet, så er det etterligning.

Da er det noen slags sponplater eller hva heter de andre platene da.

Som er klint på noe laminat/tape/klistremerke, som det er bilde av tre-farge på da.

Man kan også ta og hamre på møbelet, med knokene, og hvis det er en hul lyd, så er det ikke ekte tre.

Men hvis det er en stille lyd, og man kjenner at treet er massivt, da er det antagelig ekte.

Dette er egentlig lett og se, og mange synes sikkert at det er dumt å forklare om det, for det er så enkelt å se, uansett, så alle burde klare det.

Og det er det vel kanskje.

Men jeg tar det med likevel, bare sånn så at ingen skal begynne å si, at jeg ikke ser forskjellen selv.

For det virker som at det er noe 'baksnakkings', som foregår, eller noe, i Norge, så det er best å prøve å gardere seg litt noen ganger, tror jeg.

Jeg tok ihvertfall med om det uansett.

Vi får se hva som skjer.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter