Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 6. juli 2009

Dansker kan visst være ganske høflige. Men jeg tror det er bedre å skrive, enn å f.eks. ringe. Men men. (In Norwegian)




Google Mail - Nyholm-slekten og Gjedde-slekten osv.










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Nyholm-slekten og Gjedde-slekten osv.











info@jppol.dk
<Info@jppol.dk>



Mon, Jul 6, 2009 at 7:21 AM




To:
Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>








Kære Erik Ribsskog.


Mange tak for din henvendelse. Jeg har videregivet den til
Kim Hundevadt, som er ansvarlig for denne type bogoplæg. Han er på ferie i
øjeblikket, men vil kontakte dig i august måned, hvor han er tilbage på
forlaget.


Mange hilsener og rigtig god sommer





Charlotte
Fournais

forlagssekretær


JP/Politikens Forlagshus
A/S

Vestergade 26 I 1456
København K

telefon: 33470701 I
mobil: 51561959


se forlagene på vores
sites






Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 4. juli 2009 10:07
Til:
info@jppol.dk
Emne: Nyholm-slekten og Gjedde-slekten
osv.


Hei,


jeg er barnebarn til Ingeborg Ribsskog, som er barnebarn til Anders Gjedde
Nyholm, som var chef

for generalkommandoen, i mellomkrigstiden, i Danmark.


Han var også bror av Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, som dømte i Kairo,
for britene, og i Haag, blant

annet om striden mellom Danmark og Norge, om Øst-Grønnland.



Min mormor er også etterkommer etter Ove Gjedde, som blant annet
koloniserte Trankebar, for

Danmark-Norge.


Jeg vet at min mormor, har hatt mange dokumenter, fra sin morfar,
Anders Gjedde Nyholm,

og også fra hans bror, som var dommer i Kairo.


Og jeg tror det kan være noe illuminati, eller lignende, i den slekten,
altså i min familie, på

morssiden.


De hadde blant annet et slott, på Mors, Højris, som de bygde om, til
det reneste hekseslottet,

med gifthave og rundt tårn og bord, og med noe som ser ut som noe
kabalistiske tegn, på

fasaden.


Så jeg tror det er mye, som min mormor vet om, som burde vært bevart,
for ettertiden.


Men, min mormor, ligger syk, på et sykehjem nå.


Så dette begynner å haste isåfall.



Det var forresten litt rart, at han Didrik Galtrup Gjedde Nyholm, skulle dø
akkurat like før

den viktige avstemningen, i Haag, om Øst-Grønnland.


Samtidig var det vel også litt rart, at han Anders Gjedde Nyholm, måtte
gå av som øverst-

kommanderende general, i Danmark, på begynnelsen av 30-årene.


Min mormor har visst meg fra et dansk leksikon, hvor disse danske
generalene, fikk

kjeft, etter krigen, for å ha slurvet med å mase på politikerne om mer
penger til forsvaret.


Så her er det nok noe som har foregått, som ikke har vært riktig.



Min mormor, bodde et år eller to, i Tyrol, sammen med sin far og mor, mens
hennes

morfar, var chef for general-kommandoen.


Så ble hennes far, agent, for to store tyske firma, i København, i
30-årene.


Så flyttet hun til Norge, etter krigen, og traff min morfar da.


Hennes far og mor, flyttet til Tyskland, siden hennes far, ble uenig
med sin kompanjon,

en svoger, om driften av jernstøperiet i Frederiksverk.



Og da flyttet de til Tyrol, siden 'det var billigere å bo der', sa min
mormor.


Men var det billigere å bo i Tyrol, enn f.eks. på Jylland?

Her
er det noe 'muffens', tror jeg, som vi sier i Norge.


At det nok er noen ugler i mosen, som vel er et uttrykk som vi i Norge
har fått fra Danmark.



Så jeg prøver å få satt igang noen bok-prosjekter.


F.eks. om mine forfedre, på min mormors side, Anders Gjedde Nyholm,
Didrik Galtrup Gjedde

Nyholm og kanskje også Ove Gjedde, selv om det er noen år siden, så hadde
det kanskje

vært artig.



Så jeg prøver å finne ut om det er noen som er interessert i å være med å
sponse et slikt prosjekt,

eventuelt, for jeg tror det kan ligge mye der, som kan være interessant,
både i Danmark og Norge,

i forbindelse med 2. verdenskrig osv.



Så jeg lurte på om dere var interessert i å eventuelt samarbeide om et sånt
prosjekt, kanskje mens

min mormor fremdeles lever, for hun vet nok mye om hva som har foregått,
som ikke har kommet

med i aviser osv.


Bare et forslag!


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter