Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

torsdag 30. juli 2009

Det var hun ene rådgiveren i Ansa, som ikke helt hadde oversikten, men dreiv å rota, og svarte på e-posten min, selv om den allerede var svart på




Google Mail - To svar på henvendels/Fwd: Problemer med Lånekassa










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




To svar på henvendels/Fwd: Problemer med Lånekassa











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Thu, Jul 30, 2009 at 5:22 PM




To:
andreas.gjone@ansa.no






Hei,

ok, jeg skal gjøre det.

Er dere som jobber i Ansa, er dere frivillige, eller jobber dere fast, lønnet av staten liksom.

Eller er det er sånn som forsettelse av russestyret, eller noe sånt noe?


Jeg bare lurte, for jeg prøver bare å orientere meg litt her.

Men jeg skal skrive det brevet til Lånekassa, som vi ble enige om i den tidligere korrespondansen.

Igjen takk for hjelp!


Mvh.

Erik Ribsskog


2009/7/30 <andreas.gjone@ansa.no>



Hei, Erik.


Se bort fra e-posten til Britt Ystebø. Hun har ikke fått med seg at vi har kommunisert tidligere. Bare skriv det brevet du har planlagt å skrive.


Vennlig hilsen


Andreas Gjone





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]
Sendt: on 29.07.2009 21:17
Til: Andreas Gjone

Emne: To svar på henvendels/Fwd: Problemer med Lånekassa


Hei,


først så fikk jeg beskjed av deg om å skrive et brev til Lånekassa, om problemene.



Men etter dette, så fikk jeg beskjed av Britt Ystebø, om å kontakte dere igjen.


Er dette noe du har bedt henne om å gjøre, lurte jeg, for nå driver jeg og skulle

skrive brev til Lånekassa her, som du rådet om, så lurer jeg på hvorfor hun

Ystebø skriver, etter at du har gitt råd, har hun lest på bloggen min kanskje,

eller er dette noe du har bedt henne om å gjøre, eller er hun din sjef, eller

hvordan henger dette sammen?


Mvh.


Erik Ribsskog





---------- Forwarded message ----------
From: <Britt.Ystebo@ansa.no>
Date: 2009/7/3

Subject: SV: Problemer med Lånekassa
To: eribsskog@gmail.com





Hei Erik,



Takk for mail.


Pga. ferieavvikling er din henvendelse dessverre ikke blitt besvart. Hvis problemstillingen fortsatt er uløst hver vennlig å ring meg dirkete for en raskere bistand, tlf. 22477604.





Med vennlig hilsen
Britt Ystebø
Rådgiver Tlf: 22 47 76 04


ANSA – Association of Norwegian Students Abroad


Storgata 19, 0184 Oslo Tlf: 04544













Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 8. juni 2009 14:44
Til: ANSA Studieinformasjonen
Emne: Problemer med Lånekassa




Hei,





har dere noe råd om hvem man bør kontakte hos Lånekassa, for å få til å ta seg sammen litt?




Altså, jeg studerte i Sunderland, og måtte avbryte studiene, fordi studielånet var fire måneder



forsinket og jeg mistet kontrollen på økonomien min, som medførte at jeg måtte bruke tiden



min på å få kontroll på regninger og alt mulig annet, og fikk ikke brukt så mye tid på studier.




Jeg hadde også noe personlige problemer, så da fikk jeg godkjent fra St. Hanshaugen



Trygdekontor, seinere i 2005, at jeg hadde en sykmelding for det skoleåret.




Og sosionom faktisk, kontaktet Lånekassa, angående studielånet mitt, og forklarte om min



situasjon da, sommeren 2005.




Så ble jeg jaget til England, må man si, uten noe annet enn det jeg hadde på meg av klær



osv.




Altså alt av viktige papirer mm. lå i Norge, og jeg fikk ikke noe hjelp av politiet, enda noe



slags kriminelle jagde meg fra gården til onkelen min, så ville ikke politiet gi noe hjelp,



når jeg ringte de.





Så jeg hadde ikke fasttelefon, eller noen ting, de første årene jeg bodde i England, og



jeg fikk ikke posten min hit heller.




Men jeg ringte Lånekassen ifjor, og forklarte om alt dette i detalj, i en lang samtale.





Og da sa Lånekassa, at om jeg sendte dem brevet fra Trygdekontoret på St. Hanshaugen.




Om at jeg var sykmeldt for skoleåret 2004/05, så kunne jeg få studielån igjen, ble vi enige



om, etter en lang samtale.




Så sendte jeg dem det brevet, nå i mars.




Og nå så har jeg prata med tre forskjellige hos Lånekassa, og de har gått tilbake på den



avtalten, som jeg hadde førstemann ifjor, om at hvis jeg fant det brevet, fra St. Hanshaugen



Trygdekontor, og sendte dem det, så ville jeg igjen være berettiget til studielån.




Det ble jeg enig om med Lånekassa ifjor, på telefon.




Men nå, så sier de masse annet tull, og går tilbake på den avtalen jeg hadde med han som



jobba der, ifjor.




Også sier en leder der, på utenlandskontoret, som jeg prata med idag, han sier, at



'den samtalen finnes det ikke spor av nå'.




Men, det er vel ikke min feil at de ikke logger samtalene sine der?





Det er jo bare dumt av Lånekassa å ikke gjøre det.




Men det skal jo ikke jeg straffes for, at de ikke har orden i sysakene sine der, og logger samtalene.





Så bare legger han overordnede der på, midt i samtalen, fordi jeg ikke lar han patronisere meg.




For jeg har gjort sånn som jeg ble enig om, med han hos Lånekassa på telefon ifjor.




Også begynner de andre der, og gå tilbake på det som ble sagt på telefon ifjor, og finner på



mye paragrafer og lignende da.




Det mener jeg, at det hører ingen steder hjemme, å tulle sånn med folk som vil ha ferdig



utdannelsen sin.




Så jeg lurer på om dere har noe råd, om hvem man burde prate med der, om sånt.




Med vennlig hilsen




Erik Ribsskog










Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter