Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 19. juli 2009

Her er fra det romerske hagen, i Chester, hvor man kan se ruinene til søylene, fra det romerske badet, som ble bygget der for snart 2000 år siden vel



PS.

Det var ikke så oversiktlig, i den parken der, så slutten ble litt uoversiktelig.

Men jeg tenkte på en ting.

At de lager parker og utgravinger, og det som er, fra romersk arkitektur, fra 2000 år siden.

Men den St. Olavs kirke, eller St. Olave's Church, som også ligger i Chester, den er jo ca. 1000 år gammel.

Og den er vel kanskje ikke vernet, i det hele tatt.

Og i Norge, så finnes det vel ikke så mye steinbygninger, fra vikingetiden, gjør det det da?

Ihvertfall så blir den St. Olave's Church, brukt til mye rart, og jeg tror ikke den er vernet.

Ihvertfall, så klarte jeg ikke å se noe ordentlig skilt, som forklarte, at den kirken var fra vikingetiden osv.

Mens de romerske minnene, de er veldig bra skiltet, med forseggjorte plater, både her og der.

Men, jeg vil tippe, at den kirken, St. Olave's Church, den må vel være noe av det eneste, som finnes igjen, etter de norske vikingene, som koloniserte, eller styrte, Irland.

For det var norske flyktninger, fra Dublin, som slo seg ned sør i Chester, og hadde bl.a. et eget prestesogn, som het St. Olave's Parish, hvis jeg har forstått det rett.

Jeg synes det er rart, at det ikke er noen krefter i Norge, eller i Storbritannia, som har gjort om den kirken, til et museum, eller noe.

En forseggjort plakett, som forklarte at dette var en kirke bygget av norske vikinger, i vikingetiden, det synes jeg ihvertfall at den kirken hadde fortjent.

Jeg leste noe på nettet, som kunne synes om at den kirken nå ikke ble tatt så godt hånd om, av sine nåværende eiere.

Skal jeg se om jeg finner mer om det.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Ja, jeg fant ikke den linken nå, men jeg fant en annen link, om hva som foregår, i St. Olave's Church nå for tiden.

Det er kinofremvisning.

Det kan være at jeg misforstod den andre linken jeg tenkte på, og at det var han briten, som hadde den bloggen jeg leste på, som spurte om noen visste hvilken historie den kirken hadde, og ikke omvendt.

Det er mulig.

Her kan man ihvertfall se, at den 23. juli, så skal det være filmfremvisning, i St. Olave's Church, om en franskmann, som oppholdt seg på noen liner, mellom World Trade Center-tårnene, før de ble bombet da, 11. september 2001.

Jeg synes at det her kanskje lukter litt New Age(?)

Her er linken ihvertfall:

http://www.panda-arts.org.uk/events?id=1040

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter