Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

mandag 20. juli 2009

Jeg sendte en e-post til Fylkesmannen i Oslo og Akershus, angående mulighet til å få advokathjelp, i forbindelse med arven etter bestemor Ingeborg




Google Mail - Søknad om støtte til advokathjelp for arveoppgjør, i familie med mye innbyrdes motsetninger, som ikke er på talefot










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Søknad om støtte til advokathjelp for arveoppgjør, i familie med mye innbyrdes motsetninger, som ikke er på talefot











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Mon, Jul 20, 2009 at 7:56 PM




To:
postmottak@fmoa.no






Hei,

jeg bor i England, og er ikke på talefot, med familien min i Norge.

For noen uker siden, så døde min mormor, Ingeborg Ribsskog, i Norge.

Og, min mor, døde, i 1999, så jeg og min søster og bror, skal da dele min

mors del av arven, leste jeg på arvehjelpen.no.

Det stod også, på arvehjelpen.no, at i familier, hvor det er store inbyrdes

motsetninger, som i vår familie, hvor jeg ikke er å talefot med resten, så burde
det opprettes en upartisk bobestyrer.

Jeg har ikke hørt noe fra en slik upartisk bobestyrer, og nå er det flere uker

siden, at bestemor Ingeborg døde.

Jeg husker at min søster har sagt, at noen malerier, som bestemor hadde,
skal være verdt mye penger, og jeg fikk også noen dokumenter, etter mine
tippoldeforeldre, som var fra Danmark, siden bestemor var derfra, og disse var

en øverstkommanderende general, i Danmark, som var nesten som en preusisk
general, for han hadde så mye makt, og en viktig dommer var grandonkelen til
bestemor Ingeborg, en som skulle ha dømt, i Haag, i striden mellom Danmark

og Norge, om Grønland, men han døde noen dager før den rettsaken kom opp,
så han ble byttet ut med en annen danske.

Og han karen, Didrik Gjedde Nyholm, han var fan av Ibsen, har jeg lest på nettet,

så han hadde kanskje dømt i favør Norge, om Grønland?

Eller Eirik Raudes Land, het vel den delen av Grønland.

Noe sånt.

Så han kan ha blitt myrdet, i Danmark, for å beholde hele Grønland dansk?


Hva vet jeg.

Men jeg fikk masse papirer etter han mektige generalen og den kjente dommeren,
som også hadde dømt i en internasjonal domstol, i Egypt, da britene styrte Egypt.


Plutselig så skulle bestemor ha tilbake alle disse papirene, som var nesten som
memoarer, for spesielt han dommeren da.

Og jeg ville egentlig ikke gi de tilbake da, selvfølgelig, men bestemor maste så mye,

så jeg ga meg vel tilslutt da.

Eller jeg hadde ikke noe valg, jeg hadde ikke noe jeg skulle ha sagt, skjønte jeg,
for de lå hos min farmor, og da bare fikk hun de levert til seg, disse dokumentene,

min mormor.

Men jeg mener, at da burde jeg få de dokumentene nå, som min mormor er død.

Og det kan være viktige dokumenter, hvor det står mer om Egypt da, og kanskje
også om Grønland, hvem vet.


Jeg må innrømme at sånn kronglete, dansk, 1800-talls løkkeskrift, ikke var det
enkleste jeg har prøvd å lese.

Og da var sånn 18-20 år, så satt jeg sjelden hjemme om kveldene, man var ute på

byen og hadde ekstrajobber og tok kjøretimer og alt mulig sånt da, så det var ikke
sånn, at jeg rakk å se gjennom disse dokumentene, før bestemor Ingeborg skulle
ha de tilbake, dessverre.


Så sånn var det.

Og bestemor Ingeborg, hadde også en stor samlig, av gamle og sikkert verdifulle
bøker, og hun hadde antikke møbler, og sikkert mye familiesølv, siden hun var
fra en adelsslekt, som het Gjedde, som egentlig var fra Skåne, på morssiden,

og som bl.a. er etter en som het Ove Gjedde, som koloniserte Trankebar,
for Danmark-Norge.

Så sånn var det.

Og også de maleriene da, som min søster vel sa, at var så verdifulle.


Jeg vet at min grandonkel, har malerier som er verdt millioner, har min far sagt,
etter Kittelsen.

Så tenkte jeg det, at disse maleriene, etter bestemor Ingeborg, kanskje de også

var verdt millioner, de har hengt på et dansk slott, som het Højris.

Ihvertfall, så har jeg ikke hørt noe, fra noe bobestyrer, etter at bestemor Ingeborg
døde, for noen uker siden, så det ville ikke forrundret meg, om at familien min,

i Norge, prøver å lure meg for min del av arven, siden jeg er arbeidsledig, og fattig,
i England, og ikke kommer meg hverken hit eller dit.

Så derfor søker jeg, med dette, om advokathjelp, for å sørge for at jeg får min

rettmessige del av denne arven.

Med hilsen (siden dere hos Fylkesmannen ikke pleier å skrive 'Med vennlig hilsen', på brevene deres, til meg, men kun 'Med hilsen')


Erik Ribsskog







Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter