Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

søndag 12. juli 2009

Jeg setter søkelyset på Steinerskolen, i en kommentar, til en bloggpost, fra igår, var det vel. (In Norwegian)

Nei,

du gjør deg vel til nå, gjør du ikke?

Jeg har vel forklart, at det er fordi de dyrker og røyker så mye hasj og marijuana.

Dessuten, så går de i klær, som er fra loppemarked, (eller ser ut sånn), og driver mye med kunst og sånn teater/drama.

På den måten at i bursdagselskapet til bestemor Ingeborg, i år 2002 vel, som også var tante Ellens 50-års dag.

Da, så hadde de teater-oppvisning, som underholdning.

Det er kanskje fordi de er så fan av Steiner-skolen, hvor man lærer om teater og slikt.

Rahel og Axel er det som har gått på Steiner-skole, selv om Axel sluttet, for han lærte ingenting der.

Så sånn var det.

(Så kanskje de tuller med folk med blondt hår, som Axel har, på Steiner-skole?)

Steinerskolen som Axel gikk på, den ligger i Ullevålsveien/Akersgata, ved et St. Olavs kirke, eller noe sånt(?)

En katolsk kirke, kan det stemme?

Er Steiner-skolen, noe katolske greier(?)

Hva vet jeg, jeg har aldri helt skjønt hva det Steiner-skole greiene er.

Tante Ellen, har flere venner fra Moss.

Og de er antroposofer, eller hva det heter, som lærerne i Steiner-skolen kalles.

Og jeg spurte i bestemors bursdag, i 1997 vel, hva det betydde, for vennene til tante Ellen var der.

Men han ville ikke svare engang.

Han ble bare sur.

Så steinerskolen er et mysterium, for meg.

-

Jeg spurte engang, min far og onkel Runar, samtidig, om de var hippier.

Og Runar sa at han nok var hippie.

Faren min svarte ikke.

Men min far var nok hippie, på den måten, at han var for veldig fri oppdragelse, og på den måten, at han f.eks. hadde sex med Haldis, når han sleika Haldis faktisk, som Christell sa, med døra oppe, på et hotell i Køge, når vi skulle i bryllupet til Viggo, bodybouilderen, sønnen til Haldis.

Så du finner også Hippie-trekk hos faren min, vil jeg si.

Han kom seg nok ikke gjennom den tida der, uten å bli merket av den, uansett hvor mye han sier at han er raggar.

Så sånn er nok det.

Med hilsen

Erik Ribsskog


http://johncons-mirror.blogspot.com/2009/07/mer-om-norsk-idrettshjelp-in-norwegian.html?showComment=1247382900915#c8513617817155977686

PS.

Bestemor Ingeborg, hun hadde som vi så, store bursdagselskap, i 1997 og i 2002.

I 1997, så tog jeg og mora vår og Pia og Daniell, vi tok toget, ned til Larvik, og buss til Nevlunghavn, hvor vi bodde på hotellet, nede ved havna der.

Jeg hadde vært på ferie i Syden allerede, i Hellas, så mora mi betalte for hotellet i Nevlunghavn, husker jeg.

Så var vi der i 2002, da var mora mi død, (i 1999).

I 2002, så kunne ikke jeg drikke vel, for vi lå over hos Martin og dem.

Og jeg kjørte en leiebil, var det vel, som jeg hadde leid, på Statoil, på Kiellands plass, for det var noe galt med min bil.

I 2002, så var bestemor Ingeborgs danske familie der også.

Det vil si, kona til hennes avdøde bror vel.

Og også to sønner av hennes avdøde bror.

Steffen og Thomas, tror jeg det var.

Den ene kjørte Rover.

Og han og sønnen hans, så Danmark tape mot England, i fotball-EM.

VM, må det ha vært, i 2002.

(Siden det var VM, i 2006).

Da var det selskap, i Gurvika, som det også var, i 1997.

Gurvika, det er der de 'hemma' folka, holder til.

En hytteleir, for funksjonshemmede, eller hjerneskadede, er det kanskje.

Jeg husker ikke det riktige navnet.

Og i 2002, så var det også en engelsk Lord der, husker jeg.

Ihvertfall en brite som var rik, og som oppførte seg snobbete.

Så sånn var det.

Vi var der også året før vel.

i 2001.

Og det må ha vært Ellens bursdag vel.

Da kjørte jeg og Axel og søstra mi, og Daniell vel, ned til Nevlunghavn, i min bil.

(En svart metallic, Ford Sierra).

Da skulle vi overnatte, i det gamle biblioteket der.

Untatt Axel, som bare plutselig stakk av, og sov i en eller annen hytte?

Noe sånt.

Jeg tok med øl, som noen homofile, tyske venner av Rahel, bomma av.

Det var vel i 2001, at det var selskap, på en strand vel.

Og da hadde de teateroppvisning, oppå et svaberg.

Som lå innover land, på en strand.

Ellen og de hadde Per Gynt.

Og Rahel og noen venninner, sang 'My boy lollipop', osv.

Så sånn var det.

Rahel ga meg en flaske vin, Martini, som hun hadde kjøpt på flyet.

Kanskje siden hennes tyske kunstnervenner bomma øl fra meg?

Jeg hadde ikke tatt med øl til dem og.

Dette var noen tyske ungdommer, som bodde i telt, i hagen til bestemor Ingeborg, og spiste maten hennes, men vel ikke betalte.

Så det var ikke helt bra, det opplegget der, virka det som.

Men Ellen og de, var mye nærmere bestemor, opp gjennom årene, enn jeg var.

Men det er mulig at de kanskje tullet litt med, og utnyttet bestemor Ingeborg litt, det er mulig.

Av Ove, sønnen til Runar, så hadde jeg fått 4-5 flasker, med hjemmelaget vin, som Olsen-familien, i Son, hadde laget da.

De flaskene, fikk Axel, så han drakk vel de.

Så jeg fikk ikke smakt de.

Han hadde vel ikke øl da, noe som vel var rart.

Men men.

Så jeg fikk ikke drukket av all vinen jeg hadde med.

Og tyskerne bommet av ølen jeg hadde med.

Derfor så gikk jeg tom for alkohol.

Men men.

Men da fikk jeg altså en flaske vin, av Rahel, husker jeg, Martini Rouso, eller hvordan det skrivs, som hun hadde kjøpt på flyet.

Så sånn var det.

Mer da.

Jo, da spiste vi middag, i det gamle biblioteket, i Nevlunghavn.

Ovnsbakt ørret vel.

Som smakte godt.

Med agurk i lake.

Noe sånt.

Onkel Martin dukka opp, og virka utafor.

Så jeg sa bare at han kunne sitte der hvor vi satt.

Jeg sa at jeg hadde holdt av plass, til han.

Jeg var så overarbeida, på den her tida, og har ganske sterk skjeggvekst.

Så jeg må nesten barbere meg om morgenen, eller så ser jeg litt for skummel ut vel, med skjeggstubber i ansiktet, og mørke ringer under øya, siden jeg var overarbeida.

Og da, så barberte jeg meg med barberskum og høvel, for det var jeg vant med, fra militæret, for å få barberingen bra nok.

Men jeg liker ikke lukta av barberskum, så da pleier jeg å dusje også, etter at jeg har barbert meg.

Pluss at jeg pussa tenna, som jeg også bruker tannpirkere, for å rense, for jeg var ikke noe flink til å bruke tanntråd, under oppveksten, så jeg pleier å bruke sånne tannpirkere nå da, for å rense tenna.

For jeg liker ikke å stappe den tanntråden inn i kjeften, jeg synes det er enklere med tannpirkere.

For noen ganger bommer jeg, med tanntråden f.eks., og da kan man få tanntråden inn i leppa.

Og jeg har ganske tørre lepper ofte.

Så da kan man få sår i leppa faktisk, av tanntråden.

Og også hvis man må åpne munnen mye, for å få tanntråden nok inn i munnen, for å bruke mellom de bakerste jekslene.

Da kan også huden på leppene sprekke faktisk, hvis man har tørre lepper.

Og da får man også et sår som gjør vondt da.

Så jeg er ikke så glad i tanntråd, men sverger altså til tannpirkere.

Så sånn er det.

Men da, så så søstra mi, og ei dame søstra mi prata med.

De så rart på meg, siden jeg hadde dusja og sånn.

For de er som sagt hippier, som sjelden vasker seg.

Mens jeg må nesten barbere meg, eller så ser jeg, hva heter det, nesten ut som en kriminell, eller noe, med skjeggstubber i ansiktet.

F.eks. da jeg var på rep-øvelse, i HV, i år 2001, var det vel.

Da overhørte jeg at de andre på laget, snakka om meg.

En sa, at jeg ikke kunne jobbe i butikk, for jeg så så jævlig ut.

Og da svarte en annen, overhørte jeg, at jeg så ikke så ille ut, jeg trengte bare å barbere meg.

For da hadde jeg gått i 2-3 dager på øvelse da, uten å barbere meg.

(For på øvelse, så er vi bare ute i skogen, og sånn, og da får vi ikke barbert oss, så lett).

Så hvis jeg ikke barberer meg, så ser jeg stygg og jævlig ut da, siden jeg har så sterk skjeggvekst.

F.eks. på søndagene, da jeg bodde i Oslo.

Så gikk jeg kanskje i videobutikken, noen meter fra der jeg bodde, i Rimi-leilighetene, i W. Thr. gate.

Og da fikk jeg høre det, bak ryggen min, hvis jeg ikke hadde barbert meg.

Fra to jenter og en gutt, som jeg hørte prata om meg.

At 'sjekk han der ser bra ut da'.

Også klagde hu andre jenta, 'han kunne ha barbert seg da'.

Så så sterk skjeggvekst har jeg, at folk som ser meg, i Oslo sentrum, i videobutikker, e.l., de klager, hvis jeg hopper over, å barbere meg, en dag.

Så derfor har jeg pleid å barbere meg hver dag.

Og jeg pleide å dusje, hver dag, før jeg gikk på jobben.

Og jeg orka ikke lukta, av det barberskummet, så derfor pleide jeg å dusje, etter at jeg hadde barbert meg.

Og jeg pleide også å pusse tenna da, når jeg først var på badet.

Og jeg pleide å ta noe sånn pearl-styler, i håret, siden jeg bodde i Oslo, hvor alle var så styla.

Men i Ribsskog-familien, fra de som var i Ellens 50-årsdag, i Nevlunghavn, i 2001, så fikk jeg overhøre, at det var rart da, at jeg brukte så lang tid på badet, med å pusse tenna, barbere meg og dusje da.

Så de i Ribsskog-familien, og deres venner, er nok litt som hippier ja, på den måten, at de syntes at det er rart å vaske seg.

Og sånn var mora mi og, husker jeg, at hu vaska ikke bestikk og sånn, ordentlig.

Da hun bodde i Drøbak, så husker jeg, at alt hun hadde av glass og bestikk osv., hadde fått noe sånn fettlag, på seg.

Mens jeg var vant, til å være mye hos bestemor Ågot, på Sand, som var veldig flink til å holde huset reint da.

Og alt av bestikk og tallerkener og sånn, var alltid veldig reint.

Og ikke spor av fettflekker på noe sånt der, for å si det sånn.

Så der har vi en forskjell, på Ribsskog-familien og Olsen-familien, vil jeg si.

At Ribsskog-familien er mer som hippier, på den måten, at de er mer ureinslige.

Bestemor Ingeborg, var kanskje ikke sånn, det er mulig.

Axel, ville dra til Oslo, så tidlig som mulig, på søndagen.

Men jeg var fyllesyk, så tante Ellen kjørte Axel til Larvik, i min bil.

For hun spurte om hun kunne få gjøre det.

Som vel var litt merkelig, for jeg kjente ikke tante Ellen så bra, at jeg visste om hun kunne kjøre bil ordentlig, for eksempel.

Så sånn var det.

Så det var mye rart, i disse selskapene.

Men jeg skulle prøve å finne ut hvor gammel bestemor Ingeborg ble.

Hun hadde selskap.

Hotell Wasillof, i Stavern, på 80-tallet.

Nevlunghavn, i 1997. (Da ble hun nok 80 år, vil jeg tippe.)

Og selskapet på 80-tallet, i Stavern, må vel da ha vært, i 1987, da hun ble 70 år da.

Så bestemor hadde sikkert et selskap, i 2002, men da var jeg i militæret, og jeg tror ikke jeg ble invitert, for jeg hadde krangla litt med henne, om jeg kunne få noe hjelp til studiene, året før.

Så var det selskap i 2002, og da må bestemor ha blitt 85 år da.

Også var det kanskje selskap, i 2007, men da bodde jeg her i Liverpool.

Da ringte søstra mi, og spurte om jeg skulle komme i selskap, i juli, selv om bestemor Ingeborg, hadde fødselsdag i juni.

Søstra mi var nervøs, hu ringte da jeg var i butikken, Sainsburys, ved Liverpool Echo-huset der, og jeg lurte på om noe var galt, rundt den bursdagen da, husker jeg.

Men men.

Så da må bestemor Ingeborg, ha blitt 90 år, tenker jeg, i 2007.

Og bestemor døde i juli.

Så da var bestemor, 92 år da, da hun døde.

Så sånn var det.

Jeg sendte henne bursdaggave, ifjor.

Men ikke i år, for bestemor sendte ikke meg bursdaggave, ifjor.

Så sånn var det.

Eller jeg tenkte ikke på det, iår.

Men jeg hadde vel kanskje huska det, hvis hun hadde sendt meg bursdaggave, ifjor.

Det får man regne med.

Men men.

92 år, det var vel ikke så ille.

Hvis jeg har regna riktig da.

Det er jo ikke langt fra 100 år.

Uansett om jeg har bomma litt, når jeg sier at hun ble 92 år, så ble hun uansett omtrent nesten 100 år da.

Så det er jo ikke så ille.

Og da var det sånn, at hun til og med, badet i sjøen, i Nevlunghavn, til hun var 91 år, tror jeg, om vinteren.

Så bestemor Ingeborg, hun var vel av den gammeldagse, danske typen, tror jeg, som likte å gå på ski og som ikke hadde noe imot nordiske vintre osv.

Så hun var vel ikke, av den typen dansker, som vil være mest mulig som tyskere, kan det kanskje virke som, vil jeg si.

Så sånn var nok det, hvis jeg skulle gjette, selv om dette ikke er ting jeg kan si sikkert.

Så sånn er nok det.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS 2.

Og i det selskapet, som bestemor Ingeborg, hadde, i 2002.

Det må ha vært hennes 85 årsdag da.

Hun hadde jo alltid mye gjester, i disse runde bursdagselskapene sine.

Men da overhørte jeg, fra noen jeg ikke visste hvem var, en dame i 40-50 års alderen kanskje.

De var nervøse for meg, og jeg skulle visst ikke være helt god da, må noen ha sagt til dem.

Jeg, som var vant til å være ganske respektert Rimi-butikksjef, i Oslo, som også var i HV, og som også spilte fotball, på to bedriftslag.

Og var op på #quiz-show, på irc., hvis noen skjønner hva det betyr, og jeg var stadig ute og datet nye damer i Oslo da.

Og jeg hadde spilt badminton og tennis og drevet med innendørsklatring og svømming, og hatt to ekstrajobber ved siden av Rimi-lederjobb.

Og i Rimi, så ble jeg flyttet fra butikk til butikk da, på en måte, sånn at man kunne se det, at de flyttet meg dit de trengte forsterkninger, sa hun på Working Links, da jeg var der sist, på torsdag, var det vel.

Så sitter jeg i bursdagsselskapet til mormora mi, og da overhører jeg plutselig, at noen i familien min, må det vel ha vært, må ha baksnakket om meg, til de andre gjestene der, sånn at de nesten fikk panikk, bare fordi jeg satt der og spiste.

Så her var det noe bullshit og mangel på åpenhet, i Ribsskog-familien.

Det er nok det minste man kan si om det.

Hvorfor ville de ha meg til å leie en bil, og kjøre ned søstra mi og Axel og søstra mi sin sønn dit, hvis de bare gjorde det, sånn at de kunne prate dritt om meg, til de andre folka de hadde invitert dit, som gjester.

Nei, det er bare tull, det burde vel være selvforklarende.

Jeg tror det må være noe Illumiati, eller lignende, i Ribsskog-familien.

Og at det kanskje kommer fra Ellen, er mitt tips nå.

Om Ingeborg var med på det, det vet jeg ikke, men jeg vil vel tippe det egentlig ja.

Isåfall så kom det nok fra Ingeborg.

Så sånn er nok det.

Bare noe jeg kom på nå.

Så sånn var det.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter