Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 4. juli 2009

'Kulturkamp' i Norge: En elite kontrollerer media. (In Norwegian)

I Dagbladet på nettet, så står det at en elite kontrollerer media i Norge:

En elite kontrollerer mediene, og de legger lokk på debatten.

http://www.dagbladet.no/2009/07/01/kultur/ideer/debatt/innenriks/innvandring/6995937/

Det er en som heter Hans Rustad, som er redaktør for et islamkritisk nettsted, som heter document.no, som påstår dette.

Men hvem er så denne eliten, som kontrollerer media?

Gjør ikke media jobben sin, som jeg husker at John F. Kennedy, skrev i en tale, til den amerikanske pressen, som jeg oversatte til norsk, for noen måneder siden, for bloggen Independence Ltd.

Kennedy sa at pressens jobb var å gi folket faktaene.

Men her er det visst noen som legger lokk på debatten.

Det sier kanskje ikke noe om hva som skjer med faktaene?

Videre så kommenterer Dagbladet, om denne kulturkampen, eller 'kulturkampen', som jeg vil kalle det:

— er det virkelig bra med en asylpolitikk som gir mange titalls millioner mennesker rett til opphold i Norge, var det klokt å legge ned forsvaret, var det bra med så mye pedagogisk fiksfakseri i skolen.

http://www.dagbladet.no/2009/07/01/kultur/ideer/debatt/innenriks/innvandring/6995937/

Er virkelig dette en del av en kulturkamp, at forsvaret ble lagt ned?

Jeg synes det virker mer som en del av en kamp, og at dette ikke har så mye med kultur å gjøre.

Det er tydelig at det nok er en slags krig eller kamp, i Norge idag.

Men frontene er kanskje litt uklare.

Jeg tror ikke at alle som er med å kjemper, vet hvor fronten går, for det er nok en slags kampanje mot norske folk, fra New World Order, mistenker jeg, så bruker de alle slags mulige finurlige argumenter da, fra 68-erne, for å rettferdiggjøre de forrandringene de gjør.

Men det er vanlige folk mot eliten, mot den nye eliten, mener jeg, som er fronten, i en slags krig, eller borgerkrig kanskje, i Norge idag.

Vanlige norske folk, mot New World Order-eliten, representert ved Ari Behn osv., vil jeg si.

Men jeg skal se om jeg finner e-post adressen, til han som sier at 'en elite kontrollerer media i Norge', så får vi se om det er mulig å finne ut hvem han mener denne eliten er.

Om den har noe kjennetegn.

Vi får se.

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

PS.

Her er mer om dette:




Google Mail - Angående reportasje i Dagbladet, 1. juli










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Angående reportasje i Dagbladet, 1. juli











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Jul 4, 2009 at 2:32 AM




To:
han-rust@online.no






Hei,

beklager at jeg sender e-post seint her, men jeg leste nettopp i artikkelen om 'Den nye
kulturkampen', i Dagbladet, hvor du blir sitert på, at en elite kontrollerer media i Norge,

og debatten, på debattforum osv., da antagelig.

Jeg driver en blogg, som heter johncons-blogg, som har over 100 faste lesere hver dag.

Jeg skjønner at det ikke er så mange som Dagbladet har, men den norske pressen,

har vært et av temaene på bloggen.

Blant annet, så oversatter jeg en tals, som John F. Kennedy, skrev til amerikanske pressen,
på 60-tallet, hvor han sa at pressens oppgave, var å gi folket faktaene.


Og jeg har også blitt sensurert selv, på debattforum, på VGD, Veggavisen, Debattsentralen
og Dagbladets kommentarsystem.

Så jeg lurte litt på om du hadde mulighet til å svare på, som jeg kan publisere på johncons-

blogg, angående hvem denne eliten er, som styrer media i Norge.

På hvorfor takk for svar, isåfall!

Med vennlig hilsen

Erik Ribsskog

Redaktør, johncons-blogg











PS 2.

Her er link til den talen, 'The President and the Press', forresten, av John F. Kennedy, som jeg oversatte til norsk, ifjor, for bloggen Independence Ltd:

http://independenceltd.blogspot.com/2008/12/jfk.html

PS 3.

Nå skrev jo Kennedy den talen, i linken i PS-et ovenfor, for amerikanske forhold.

Men, jeg tror det som står der, kan brukes, også når det gjelder andre demokratiske land.

Og et av hovedpoengene til Kennedy, det tolker jeg sånn, at for at folk skal kunne være frie og uavhengige, så trenger vi en fri og uavhengig, (og ansvarlig), presse.

Så hvis det er sånn som han redakøren, av nettstedet Document.no, sier, ifølge Dagbladet, at pressen i Norge, er under kontroll av en elite.

Da vil jeg si at dette er alvorlig, for vi burde vel ha en fri og uavhengig presse, som gir folk faktaene.

Selv om muligens Kennedy tok dette for gitt, at pressen var fri og uavhengig.

Jeg er ganske sikker på det, at Kennedy også ville ha sagt det, at pressen burde være fri og uavhengig.

Så derfor synes jeg det er alvorlig, sånn som det kan virke som at det er i Norge, nå for tiden, at pressen er under kontroll av en elite, visstnok.

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter