Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

lørdag 25. juli 2009

Nettavisen for Brunlanes sensurerte det jeg skrev om bestemor Ingeborg. (In Norwegian)




Google Mail - Hei du










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Hei du











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Sat, Jul 25, 2009 at 3:40 AM




To:
Roy Myrland <tips@paaneset.no>






Hei,

det er altså ikke noe som har kommet nå, disse problemene i familien.

Dette har foregått siden 2005, og også før den tid.

Jeg skjønner ikke hva vitsen er med å sensurere dette, og late som at alt skal

være fryd og gammen, for det er det altså ikke.

Jeg fikk ikke vite at min mormor var død, før etter begravelsen.

Ingen har spurt meg, om det var greit med askespredning, istedet for gravsten.


Og ingen har kontakten meg angående arv, el. enda noen viktige dokumenter som Ingeborg hadde,
var noe hun ga til meg, på 80-tallet.

Hun pleide forresten ikke å kalle seg Ankerita, annet enn når hun skrev innlegg i avisene.


Jeg ser du skriver at du var i en stilfull kremasjon, for bestemor Ingeborg.

Men hvorfor en kremasjon, på Torstrand, som er milevis fra Nevlunghavn, og ikke en begravelse
i Nevlunghavn?


Og hvorfor solgte de Ingeborgs malerier, når hun lå dødsyk, jeg synes dette høres merkelig ut.

Men du får ha takk for svar og for sensuren.

Det er tydelig at pressen i Norge, ikke har kommet seg helt over Stalins tidsperiode ennå.


Men men.

Mvh.

Erik Ribsskog



2009/7/25 Roy Myrland <tips@paaneset.no>



Vedr. denne meldingen i kommentarboken


"Hei,



jeg ser at dere har hatt mye om min mormor, Ingeborg Ribsskog, sine
maleriutstillinger, i Nevlunghavn.



Min mormor døde, for noen uker siden, så jeg regner med at det ikke ble
noe av den siste utstillingen.



Min tante Ellen Savoldelli, sa ihvertfall på telefonen, i våres, at
bestemor var veldig syk, så hvorfor de hadde utstilling, det vet ikke jeg.



Men jeg snakker ikke med resten av familien, etter at de ikke sender
meg klærna mine og viktige papirer, etter at jeg måtte rømme fra gården til min
onkel Martin, Ingeborgs sønn, i 2005.



Men jeg fikk en rar e-post, som jeg fant i thrash-folderen, etter
begravelsen, hvor det stod at hun var død da.



Så ringte jeg kirken i Larvik da, for å høre om det her kunne
stemme.



Og da fikk jeg vite at hun hadde en enkel sermoni, uten prest, til
kremasjonen sin, på Torstrand kapell vel.



Og hun skulle ikke ha gravsten, men kun askespredning, i regi av tante
Ellen da.



Så ikke noe gravsten på kirkegården i Nevlunghavn, er det Berg den
kirken heter?



Og ingen har kontaktet meg, angående min del av arven heller, for min
mor, Ingeborgs datter, Karen, døde i 1999, så jeg burde ha fått en tredjedel av
arven som moren min skulle ha fått, siden vi er tre søsken.



Bare en oppdatering i landflyktighet fra England her, siden jeg fant
denne nettavisen, hvor det stod om min mormor.



Mvh.



Erik Ribsskog"


Jeg har slettet meldingen i "kommentarspalten", da jeg gjerne skal
kommentere den saken til deg, men at jeg finner det unødvendig å gjøre det i det
"offentlige" rommet. Dette av hensynet til minnet om din mormor..


Jeg var i minnesermonien til Ingeborg Ankerita og det var en stilfull
og verdig sermoni. Jeg ber deg ta kontakt med din tante eller andre i din
familie for mer opplysninger, og jeg finner det særdeles trist at uvennskap
eller feider skal komme nå etter at din mormor er gått bort. Om det er ting du
alikevel vil spørre eller ha hjelp til av meg, så ring meg på tlf 91786242 , så
skal jeg svare så godt jeg kan. Mvh Roy Myrland











Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter