Ingeborg Ribsskog - Baron Adeler Malteserordenen E-post til slottet om Mette-Marit videoen Er noe galt i Martine-saken? Problemer med Grandiosa? johncons-MUSIKK johncons-REISE johncons-FOTBALL

onsdag 29. juli 2009

Thisted museum var visst ikke interessert i det sølvølkruset etter Didrik Galtrup, men de anbefalte meg å kontakte et annet museum




Google Mail - Sølvølkrus antagelig etter Didrik Galtrup










Google Mail


Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>




Sølvølkrus antagelig etter Didrik Galtrup











Erik Ribsskog
<eribsskog@gmail.com>



Wed, Jul 29, 2009 at 4:42 PM




To:
"dueholm@museum.dk" <dueholm@museum.dk>






Hei,

Thisted museum anbefalte meg å prøve å kontakte dere.

Jeg lurte på om dere er interessert i et fint sølvølkrus, fra 1700-tallet, etter Didrik Galtrup,
antagelig, og som har stått på Højriis, på Mors, og som jeg har fått i bursdaggave, i 2004,

av min mormor, Ingeborg Ribsskog, som var fra Danmark, men døde tidligere iår.

Jeg synes det kruset er for fint, til å ha i et vanlig hus, i tilfelle det blir stjålet, og det ligger

i Oslo, mens jeg er i England, og jeg synes ikke jeg burde ta det med til England heller,
siden det vel hører mer hjemme i Danmark.

Jeg er arbeidsledig i England, men kruset ligger hos CitySelfStorage i Oslo, og visst dere

er interessert, så kan jeg høre hvor mye de skal ha, for leie, for jeg har ikke fått hentet
tingene mine, for jeg har blitt værende i England, lenger enn jeg planla, grunnet at jeg
ikke får noe hjelp av norsk politi, etter at jeg har overhørt at jeg er forfulgt av noe de

kaller 'mafian', i Oslo, og som jeg ikke får respons fra politiet angående, når jeg
kontakter de om dette, derfor har de av tingene mine, som jeg la igjen hos City SelfStorage,
i Oslo, de har bare blitt liggende i en bod der, siden 2004, og jeg skylder nå en del i leie,

for den boden da.

Men bare si fra hvis dere er interessert.

Mvh.

Erik Ribsskog


---------- Forwarded message ----------

From: Erik Ribsskog <eribsskog@gmail.com>
Date: 2009/7/29
Subject: Re: Sølvølkrus antagelig etter Didrik Galtrup

To: Orla Poulsen - Thisted Kommune <ORPO@thisted.dk>


Ok,

jeg synes dere skrev så mye om han Didrik Galtrup og noen av de andre som har hatt det kruset, på deres

websted, så jeg tenkte dere kanskje var interessert.

Men jeg skal kontakte det historiske museumet.


Mange takk for hjelp!

Mvh.

Erik Ribsskog


2009/7/29 Orla Poulsen - Thisted Kommune <ORPO@thisted.dk>





Nej, vi er ikke interesseret - men måske skulle du forsøge
at henvende dig til det lokalhistoriske arkiv på Mors - der er en del af
Morslands Historiske Museum.


mvh.


Orla Poulsen





Fra: Erik Ribsskog [mailto:eribsskog@gmail.com]

Sendt: 29. juli 2009 04:42
Til: Orla Poulsen - Thisted
Kommune
Emne: Sølvølkrus antagelig etter Didrik
Galtrup


Hei,


er dere interessert i et sølvølkrus, fra 1700-tallet, som har stått på
Højris, og som

har en mynt fra begynnelsen av 1700-tallet og en løve med krone, på
lokket.


Det er også gravert inn i lokket, navn på eiere, etter Galtrup.


Det står bl.a. 'gedde', gravert inn i lokket, har min mormor Ingeborg
Ribsskog,

født Heegaard, vist meg.



Henne oldemor, var Maren Gjedde, og hennes morfar var Anders Gjedde
Nyholm.


Det ligger et postkort av Højriis, i kruset, fra før ombygningen, tror
jeg.



Og det ligger en datering av kruset, til sent 1700-tall der.


Og en litt tagg, har brukket av kronen, for min mormor,
emballerte ikke det kruset

så bra, da jeg skulle dra fra Nevlunghavn til Oslo, med kruset, som jeg
fikk i fødselsdags-

gave, uventet, i 2004.



Jeg har blitt forfulgt i Norge, av noe de kaller 'mafian', i Oslo, har jeg
hørt.


Kruset og mine ting fra det norske heimevernet mm., ligger hos City
SelfStorage, i Oslo,

mens jeg er i England selv, arbeidsledig, og uten penger.


Så jeg er redd for at City SelfStorage, vil kaste ut mine ting, blant
annet kruset,

så jeg prøver å redde dette.


Så jeg ville trengt noen tusen, for å betale leien til City
SelfStorage, og for meg

selv til å reise til Oslo og Danmark og ordne med dette, og sende resten av
tingene

mine til England, hvor jeg bor.


Jeg synes et sånt krus, er litt for fint, til å ha i et vanlig hjem,
det kan jo bli stjålet osv.


Og jeg synes ikke at det passer på Højriis nå, etter at Højriis nå er
et nygotisk slott,

for det kruset, er vel fra den tid, hvor Højriis var en vanlig dansk
herregård vel, så jeg

synes ikke at det kruset passer inn på Højriis, etter at det har blitt et
gotisk slott,

med tårnet og andre gotiske ting, (som jeg har sett på bilder på
internett).


Så jeg har lyst til å redde dette kruset, (og mine andre ting), men jeg
synes det

kruset hører hjemme på deres museum, så jeg vil gjerne skjenke det kruset
til

museet, spesielt hvis museet kan hjelpe meg med å betale regningene
til

Ciry SelfStorage osv., sånn at dette kruset kan reddes.



Selge det, heter det kanskje da.



Uansett, så synes jeg at det er en for fin ting, å ha i sitt hjem, så det
hører vel

mer hjemme på museum, vil jeg kanskje tro.


Hva synes dere, hvis dere har tid til å svare på dette.


Jeg forstår det, at dere kanskje får mange rare henvendelser som dette,
og kanskje

derfor ikke har tid til å svare.


Med vennlig hilsen


Erik Ribsskog















Bloggarkiv

Populære innlegg

Om meg

Bildet mitt
Overhørte på Rimi Bjørndal, (jeg jobbet som butikksjef/leder i ti år, i mange forskjellige butikker), i 2003, at jeg var forfulgt av 'mafian', mm. Har etter dette ikke fått rettighetene mine, i mange saker. Blogger derfor om problemer med å få rettigheter, mm. Mine memoarer, (Min Bok 1-10), kan også finnes på johncons-blogg, (se: 'Etiketter'). Jeg blogger også om slektsforskning, (etter at min danskfødte mormor, som var etter adelige/kongelige, døde i 2009). Har også vært såvidt innom Høyre/Unge Høyre, i sin tid. Har også studert informasjonsbehandling/IT/Computing, (på NHI, HiO IU og University of Sunderland). Har også bakgrunn fra handel og kontor, (grunnkurs, økonomi med markedsføring og data). Er/var også i Heimevernet, (etter at jeg ble overført dit, etter førstegangstjeneste i infanteriet, (og en rep-øvelse i mob-hæren), i forbindelse med omorganiseringer, i Forsvaret, etter den kalde krigen). Blir også utsatt for mye nettmobbing, mm. johncons-blogg, (og mine memoarer og nettbutikk), er kjent fra TV-programmet Tweet4Tweet, i 2012, (selv om jeg måtte klage, for programmet var veldig useriøst/nedlatende, mm.).

Totalt antall sidevisninger

Etiketter